Een Iers bedrijf Steorn biedt gratis energie!

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 14/01/10, 13:10

elephant schreef:de as van de JLN tori is gericht op de as van de motor: het is niet wat we zien op de foto van Padawan, denk ik.


Op de huidige versie V3 is het zoals voor de foto van Padawan:
http://jnaudin.free.fr/steorn/images/steorns.jpg

Maar je had gelijk met de V2, goed gezien:
http://jnaudin.free.fr/steorn/images/steornv2c.jpg

Maar aangezien het de massa van de ferromagnetische kern is die telt en niet de koperen wikkeling, zou de positie geen merkbaar belang moeten hebben, behalve een fijne afstelling als je de details van het proces goed begrijpt :-)
0 x
Tot ziens!
Padawan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 260
Inschrijving: 05/01/06, 13:27
x 6

goed




par Padawan » 14/01/10, 13:47

Ja, dat is het!
goed beantwoord! maar liever testen! het is heel eenvoudig als een montage in mijn basisversie = een REED + 2 weerstanden + 1 transistor BD 137 (npn) = "truc" motor!
Ik zie op dit moment voor de tests die je mij vraagt!
Geen zorgen ! maar ik heb wat praktisch werk aan de gang en moet voor mijn studenten zorgen....maar ik kom terug om je meer te geven....we moeten nu al allemaal de FCEM-component annuleren, zelfs als deze leeg is en vanmorgen zijn we erin geslaagd door de inductantie van de solenoïde (torus) te variëren, maar alles ligt in de verhouding N aantal windingen -materialen- dwingend veld...zie andere parameters!!........
foto's van enkele tests van het magnetische veld in de kern en rond de rotor....
A+
Beeld
Beeld
Beeld
0 x
Terug naar de toekomst
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1

Re: goed




par bernardd » 14/01/10, 14:11

Padawan schreef: goed beantwoord! maar liever testen!


dank u : Oops:

Ik heb momenteel ook veel dingen in brand! productie van houtpellets, thermische zonne-energie en warmtekrachtkoppeling :-)

Maar het kriebelt me, en ik was gisteren op zoek naar magneten :-) De rotor lijkt verdacht veel op een harde schijf, nietwaar :-?

Padawan schreef:Ik zie op dit moment voor de tests die je mij vraagt!


Het is niet dat ik het je vraag, het is dat het de verhouding uitgangsvermogen/ingangsvermogen is en de mogelijkheid om deze al dan niet te vergroten die de interesse van zo'n motor anders dan intellectueel maakt, anders hebben we al wat nodig is :-)

Padawan schreef:Geen zorgen ! maar ik heb praktisch werk in uitvoering en moet voor mijn studenten zorgen....maar ik kom terug om je meer te geven....nu al moet iedereen het FCEM-onderdeel annuleren, zelfs als het leeg is en vanmorgen is het gelukt


Gefeliciteerd ! En als studenten kunnen deelnemen, is dat een goede leerschool van het wetenschappelijke proces.

Padawan schreef:foto's van enkele tests van het magnetische veld in de kern en rond de rotor....


Ik ken deze groene borden niet: de witte sporen tonen het veld?

Heb je ook toegang tot mu-metal?

Merci encore!
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 14/01/10, 14:47

Sorry, ik had de V3 van JLN nog niet gezien
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Lami
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 29/10/07, 22:57

Een idee!




par Lami » 15/04/10, 07:43

NLC schreef:Voorlopig is zijn motor leeg, dus de 5W gaat gedeeltelijk in rook op in de parasitaire weerstand van de spoelen van de kernen, en de andere zit naar mijn mening in de wrijving van de rotor (lucht en lagers).


Hallo,

Vervang een kogellager op de centrale as door een kleine elektromotor, dat wordt een kogellager en een ministroomgenerator! Het uiteindelijke doel is om meer te produceren, dus waarom prototypes die alleen maar verbruiken?

U zult het me vertellen, om de variabelen te isoleren en het concept te begrijpen, maar het concept omvat productie, dus waarom zou u het uitsluiten van de vergelijking?

Waarom bepaalde focus op rotatiesnelheid? Als ik me niet vergis, is het niet de snelheid die de stroom produceert, maar de mechanische kracht van de magneten?

Zou er een experimentator zijn in Sherbrooke, Quebec?
Dernière édition par Lami de 17 / 04 / 10, 04: 23, 2 keer bewerkt.
0 x
De vriend

Een voor allen en allen voor een!
Lami
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 29/10/07, 22:57

Re: goed




par Lami » 15/04/10, 08:28

Padawan schreef:...nu al moeten we allemaal de EMF-component annuleren, zelfs als deze leeg is en vanmorgen zijn we erin geslaagd de inductantie van de solenoïde (torus) te variëren, maar alles ligt in de verhouding N aantal windingen - materialen - dwangveld ... zie andere parameters !!........
foto's van enkele tests van het magnetische veld in de kern en rond de rotor....


Hallo Padawan,

Bedankt voor het testen en opvolgen.

Ik ben het meest geïnteresseerd in platen die magnetische velden zichtbaar maken. Zou je zo vriendelijk willen zijn om mij alle referenties te geven zodat ik het kan krijgen (naam van de fabrikant en product- en productnummer), ik ben in Quebec? Is het duur? Jij, waar heb je ze vandaan?

Dank je wel!
0 x
De vriend



Een voor allen en allen voor een!
Lami
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 29/10/07, 22:57

Bulkvraag voor het Orbo-project.




par Lami » 17/04/10, 05:02

Hallo,

Hier zijn, buiten de volgorde, vragen van iemand die nieuw is in het veld, waarvan de antwoorden zullen worden gebruikt om parameters te definiëren voor een prototype van een Orbo-motor/generator. Bijvoorbeeld het definiëren van het ideaal voor het aantal magneten en de afstand die ze moeten scheiden zodat ze elkaar niet schaden, enz.

Wat is het beste boek in het Frans om mij kennis te laten maken met elektromagnetisme, zoals "Elektriciteit, magnetische velden en magneten" of "Inductie en magnetische velden"?

Om een ​​ministroomgenerator te maken om een ​​batterij op te laden, heb ik naast de aandrijfkracht alleen koperdraad en een of twee magneten nodig? Idealiter, welk type draad en magneet?

Is het efficiënt om één of twee kleine elektromotoren als minigenerator te gebruiken?

Hoe maak je anders een minigenerator, zo efficiënt mogelijk, wordt deze al verkocht op de elektronicamarkt?

Wat zou de kleinste batterij zijn die nodig is voor de startstroomvoorziening?

Hoe bepaal je de minimale afstand tussen twee gewonden kernen, zodat ze elkaar onderling niet beïnvloeden?

Hoe de maximale afstand tussen een opgerolde kern en een magneet te bepalen, zodat ze elkaar beïnvloeden, ik veronderstel dat de sterkte en het bereik van het magnetische veld van de magneten bekend is, maar wat moeten we nog meer weten?

Hoe snel beweegt de stroom in gewonde ringkernen en maakt het uit?

Heeft het type kernmateriaal invloed op de snelheid van demagnetisatie en magnetisatie van gewikkelde kernen?

Heeft het type wikkelmateriaal invloed op de snelheid van demagnetisatie en magnetisatie van gewikkelde ringkernen?

Heeft het type kernmateriaal invloed op de snelheid van demagnetisatie en magnetisatie van gewikkelde kernen?

Heeft de lengte van de wikkeldraad invloed op de snelheid van demagnetisatie en magnetisatie van gewikkelde ringkernen?

Heeft het aantal windingen van de wikkeldraad invloed op de snelheid van demagnetisatie en magnetisatie van de gewonden ringkernen?

Hoe lang duurt het om 100% van het magnetisme van de wondkernen te verliezen en tijd voor de terugkeer naar 100% van het magnetisme?

Zijn er voor alle voorgaande vragen wiskundige formules om deze waarden te berekenen? Zoals: ((VolumeTorus * MaterialIndexX) * (TotalWireWeight * MaterialIndexY) / IndexY) = Minimaal vermogen.

Zijn er voor alle voorgaande vragen instrumenten om deze waarden te meten en/of te berekenen?

De ambachtelijke vervaardiging van gewikkelde ringkernen levert ongelijke producten op. Kent u producten op de elektronicamarkt die dezelfde kenmerken zouden hebben van verlies van magnetisch effect door zwakke elektrische stroom? Dit om gelijke producten en bekende specificaties te hebben!

Alvast bedankt aan iedereen die deze vragen beantwoordt!
0 x
De vriend



Een voor allen en allen voor een!
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6992
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 17/04/10, 12:58

Dag Lami :D
Voor de magnetische veldkijker:

http://stores.shop.ebay.fr/Emovendo__W0 ... Rechercher

Wanneer de magnetische deeltjes horizontaal georiënteerd zijn, is het zwart. Wanneer ze verticaal op de dikte van de film zijn georiënteerd, is deze transparant.
Het probleem is dat het maar één keer werkt.
Zodra de deeltjes zijn georiënteerd, blijft het beeld bestaan. Als je ze in een sterker veld plaatst, wordt het opnieuw gekopieerd.
Het is een soort magische lei, maar het mist de gum om de pagina blanco te maken.
Ik denk dat deze gum kan worden geknutseld met een lange magneet die slechts één pool over de volledige breedte heeft die naar de film wijst.
Voor grote breedtes moet er gesleuteld kunnen worden aan een elektromagneet met een speciaal gewikkelde spoel. Ik heb het niet gedaan.
0 x
Lami
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 29/10/07, 22:57

Magnetische veldkijkerfilm 6"x




par Lami » 17/04/10, 20:00

Hallo gegyx,

Hartelijk dank voor de informatie en de link!

Ik denk dat ik niet de enige ben die geïnteresseerd is!

Op het web, met de termen "Ferromagnetic Films" of "Magnetic Field Viewer", maar niet tegelijkertijd, kun je veel vinden!

Bijvoorbeeld: http://www.magnet4sale.com/Green-Magnetic-Field-Viewing-Film-Fun.html

Nogmaals bedankt!
0 x
De vriend



Een voor allen en allen voor een!
kistinie
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 16/11/09, 09:18




par kistinie » 06/10/11, 18:14

0 x
----------------------------------------------

Think global act lokale ...
et
Weet goed, dat is niet emmerdée!

-----------------------------------------------

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 88-gasten