Ik heb mijn Merlijnhout gebroken! Reparatie en gegalvaniseerde stalen bepantsering!

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Ik heb mijn Merlijnhout gebroken! Reparatie en gegalvaniseerde stalen bepantsering!




par Christophe » 19/03/24, 11:40

Omdat ik zelden hout splijt, heb ik, zoals veel zondagse houthakkers, denk ik, de neiging om tegen het uiteinde van het handvat te slaan (oeps)... uiteindelijk verzwakt dit het en de mijne brak uiteindelijk... Het moet gezegd worden dat het al zo is 15 jaar oud en uitsluitend opgeslagen geweest in tuinhuisjes (vochtigheid, hitte, kou...) wat de zaken zeker niet zal hebben geholpen!

Dus in plaats van € 50 of meer terug te steken in een nieuwe (niet goed voor het BBP... zal ik het missen! : Mrgreen: ) of om een ​​nieuw handvat te kopen, waarschijnlijk Chinees en niet noodzakelijkerwijs compatibel met mijn gewicht, besloot ik het te repareren en vooral om verstevig het met een gegalvaniseerd stalen pantser, 3 mm waarvan de binnendiameter niet ver van het handvat lag.

Merlin reparatie.jpg


Stappen:

a) Het handvat opnieuw verlijmen met houtlijm, 24 uur drogen

Merlin-reparatie 1.jpg


b) Voorbereiding van 2 gegalvaniseerde kokers, één van 20 cm, één van 15 cm, in de lengte doorgesneden om 4 halve schalen te maken die de handgreep vastzetten

c) Vervorming van de 4 schalen in een bankschroef om zo dicht mogelijk bij de vorm van het handvat te komen (de bovenkant van het handvat is breder dan de onderkant, vandaar de onmogelijkheid om een ​​integraal pantser uit één stuk te maken, we doen dit duidelijk ziet de restlengte van de bouten) + boren

Merlin-reparatie 2.jpg


Merlin-reparatie 3.jpg
Merlin reparatie 3.jpg (466.36 KB) 536 keer bekeken


d) Plaatsing op het handvat door verlijming met polyurethaanplamuurlijm

e) Boren in de handgreep en vastschroeven

f) Het opvullen van de laatste scheuren in het handvat met PU-lijm

resultaat:

Het enige wat je hoeft te doen is de bouten iets te lang afknippen... en de PU laten drogen...

Merlin-reparatie 4.jpg


Ik zou een paar soldeerpunten kunnen toevoegen tussen de massa en de bovenste mouw.

Wat denk je Achmed? Nuttig of eigenlijk niet?

Ik heb binnenkort wat hout om te splijten, ik laat je weten hoe het zich houdt... als het stand houdt! : Mrgreen:
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Ik heb mijn Merlin-hout gebroken! Reparatie en gegalvaniseerde stalen bepantsering!




par Remundo » 19/03/24, 12:07

Ik denk dat het handvat pijnlijk kan worden voor de hand, maar je zult het zien bij gebruik.

Mijn vader en ik braken vaak het handvat van de voorhamer om de paal erin te slaan, we lieten er direct een stalen buis op lassen, en sindsdien hebben we geen problemen meer gehad.

Ik kan je vertellen dat we er al 30 jaar als een gek mee knallen in hout, stenen en stalen hoekjes (mijn vader meer dan ik eigenlijk, maar ik deed mee).

Het heeft nog steeds een klein minpuntje, het brengt trillingen meer over dan hout en de vingers tintelen soms.
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Ik heb mijn Merlin-hout gebroken! Reparatie en gegalvaniseerde stalen bepantsering!




par Christophe » 19/03/24, 12:12

Ja, daar heb ik over nagedacht, maar ik gebruik redelijk dikke handschoenen, dus ik denk dat het wel goed komt. Dat vertel ik je over een paar dagen...

Aan trillingen en schokken heb ik ook gedacht, daarom heb ik ook de houten kern behouden... Ik had heel goed alles kunnen veranderen en dezelfde gegalvaniseerde buis op de massa van de Merlin kunnen lassen.

Hé, ik heb een paar weken geleden ook een voorhamer en een voorhamer gebroken, de 2 handvatten zijn niet te repareren omdat ze bij de voorhamer helemaal kapot waren, dus ik ga ze repareren met jouw methode! 8)

ps: fu** het BBP! : Mrgreen:
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14975
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: Ik heb mijn Merlin-hout gebroken! Reparatie en gegalvaniseerde stalen bepantsering!




par GuyGadeboisTheBack » 19/03/24, 12:50

Christophe schreef:Dus in plaats van €50 of meer te overhandigen...

Het zouden meer 12 tot 25 ballen zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: Ik heb mijn Merlin-hout gebroken! Reparatie en gegalvaniseerde stalen bepantsering!




par Macro » 19/03/24, 13:13

Deze zal breken bij de gaten die je hebt gemaakt om je schroeven door te laten...
zoiets... Je zult het nooit verslijten en je kunt het aan junior overlaten, zelfs niet voor 20 dollar... Fuck the GDP : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

https://agrifournitures.fr/haches-merli ... revex.html
2 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: Ik heb mijn Merlin-hout gebroken! Reparatie en gegalvaniseerde stalen bepantsering!




par Macro » 19/03/24, 13:18

en het is behoorlijk veelzijdig... Het vervangt gemakkelijk de honkbalknuppel... Zeer effectief als gum voor lachende gezichten
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Ik heb mijn Merlin-hout gebroken! Reparatie en gegalvaniseerde stalen bepantsering!




par Christophe » 19/03/24, 13:33

Macro schreef:Deze zal breken bij de gaten die je hebt gemaakt om je schroeven door te laten...
zoiets... Je zult het nooit verslijten en je kunt het aan junior overlaten, zelfs niet voor 20 dollar... Fuck the GDP : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

https://agrifournitures.fr/haches-merli ... revex.html


Het zou me verbazen als het kapot zou gaan gezien het PU-verlijmen en vastschroeven (je weet wel, staal is beter dan hout) maar... in de praktijk te volgen! Dit zijn gaten van 4 mm... Ik heb niet stom gehandeld!

En het is niet zeker of dit handvat compatibel is met mijn gewicht...

Ik heb een houweel met een handvat van composiet, het is waar dat het veel beter is dan hout! Een kwaliteitsmerlin met een vezelhandvat kost vandaag ongeveer € 70... Ik heb er vanochtend 200 gezien!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Ik heb mijn Merlin-hout gebroken! Reparatie en gegalvaniseerde stalen bepantsering!




par Christophe » 19/03/24, 13:35

GuyGadeboisLeRetour schreef:
Christophe schreef:Dus in plaats van €50 of meer te overhandigen...

Het zouden meer 12 tot 25 ballen zijn.


Nog eentje die niet heeft begrepen dat sinds februari 2022 alles in Oekraïne wordt gemaakt! : Lol:

Zonder gekheid: toon ons een merlijn met een massa van 3 kg voor €12... :schok:
Wish en Temu verboden hé!
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14975
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: Ik heb mijn Merlin-hout gebroken! Reparatie en gegalvaniseerde stalen bepantsering!




par GuyGadeboisTheBack » 19/03/24, 14:15

Ik heb het niet over Merlin, ik heb het over het Merlin-handvat. Macro ook.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6992
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914

Re: Ik heb mijn Merlin-hout gebroken! Reparatie en gegalvaniseerde stalen bepantsering!




par gegyx » 19/03/24, 15:11

Ik had een schop 50F gekocht, die uiteraard aan de onderkant van het handvat was verbogen.
Op de schop heb ik een gelaste ijzeren buissteel gezet, met metalen verstevigingen en een beugel aan de bovenkant van de schop gelast, om hem te verstevigen en als voetsteun, om in de aarde te drukken. Zet er een afgerond houten kapje op en hij is onverwoestbaar.
Dit dient als een zeer effectieve wortelsnijder.

Ik had een bijlhandvat (vlooienmarkt) gebroken aan de basis. Ik heb het uiteinde opnieuw gemaakt door het uiteinde in te korten, maar het hout was te droog om opnieuw te splijten door de hoek een beetje hard te planten.

Welnu, ik heb deze handgreep gebruikt om een ​​kapotte massahandgreep te vervangen die ik gebruik voor al het snelle werk en om al het mechanische te deblokkeren. : Lol:
Een gebroken handvat kan dus worden gebruikt voor een kortere hamer.


Als je trillingen op een ijzeren buissteel wilt voorkomen, bekleed je het uiteinde met een rubberen buis.
of schuim verpakt in ducttape.
1 x

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 203-gasten