Een nieuwe thermische machine

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Een nieuwe thermische machine




par plasmanu » 25/11/23, 20:19

Ze hebben coole dingen. Zoals de jodiumsublimatiebuis.
Maar wat een gedoe om hem weer uit de buis te halen als we er te veel mee hebben gespeeld : Mrgreen:
Neon, middeleeuwse versie
IMG_20231125_200839.jpg

PS: Diiodine is, onder normale temperatuur- en drukomstandigheden, een grijszwarte vaste stof met paarse metaalflitsen, samengesteld uit homonucleaire moleculen
1 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Een nieuwe thermische machine




par plasmanu » 25/11/23, 21:25

Maar het allerleukst is de bolverlichting op de camping met een grote transformator. In de woonkamer is het banaal : Mrgreen:
Ik had twee Tesla-spoelen in de buurt en deze idiote kinderen speelden lichtzwaarden met neonbuizen en werden gek.
Ik heb een grotere van 8 "
toebehoren
IMG_20231125_212404.jpg
IMG_20231125_211835.jpg
IMG_20231125_211835.jpg (376.07 KB) keer bekeken 342
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
oud
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 25/11/23, 00:00
x 2

Re: Een nieuwe thermische machine




par oud » 10/12/23, 14:57

Goede zondag !

Je kunt hier veel mooie modellen vinden die in Groot-Brittannië of Duitsland zijn gemaakt: https://www.gyroscope.com
Het is misschien niet dezelfde prijs, en het resultaat kan hetzelfde zijn na een val.

Maar ik had een interessant gesprek met de baas Glenn Turner, die me een aantal interessante ideeën voor de toekomst gaf, zoals het maken van een prototype aangedreven door servomotoren met overal sensoren! Ik heb echter nog steeds een probleem met het budget en de beschikbare tijd.

Heb je mijn idee voor 4 bar-aansluitingen gezien: https://dada-engine.org/4-bar_mechanism/fr ?
Zorgt dat er niet voor dat iemand een model wil maken?
Er zijn dus niet zoveel thermodynamici als ik me had voorgesteld? (Ik heb de indruk dat er niet meer zijn bij toekomst, ik wil ook begrijpen dat het onderwerp in eerste instantie verrast)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 77 gasten