Douchewater voor toiletvoorziening

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
olivierdu33
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 17/09/23, 17:30
x 2

Re: Douchewater voor toiletvoorziening




par olivierdu33 » 19/09/23, 17:44

bedankt voor deze informatie,
Ik zal daarom kijken hoe ik dit project kan doen...maar ik zal niet voor je verbergen dat de argumenten geuren, bacteriën, ongemakken.... :( :( : Oops:
die je naar voren hebt gebracht, koelt me ​​steeds meer af, ik had net rekening gehouden met het feit dat het water zeepachtig en zonder haar was... na de filtratie.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Douchewater voor toiletvoorziening




par sicetaitsimple » 19/09/23, 18:20

Ik denk eigenlijk dat er, afgezien van de puur hydraulische aspecten, zeker meer wrede valkuilen in dit soort systemen zitten, ook al staat de ‘economische’ doelstelling ervan buiten twijfel.
Je zou een site moeten vinden met mensen die het al hebben geïmplementeerd, wat hier niet het geval lijkt te zijn.
Veel succes in ieder geval.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: Douchewater voor toiletvoorziening




par Forhorse » 19/09/23, 18:51

Om dit correct te doen, zou het nodig zijn om de troebelheid en/of geleidbaarheid van het water dat de douche verlaat te meten, en alleen het minst vuile water tegen te houden via een bypassklep.
1 x
olivierdu33
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 17/09/23, 17:30
x 2

Re: Douchewater voor toiletvoorziening




par olivierdu33 » 20/09/23, 19:10

Forhorse schreef:Om dit correct te doen, zou het nodig zijn om de troebelheid en/of geleidbaarheid van het water dat de douche verlaat te meten, en alleen het minst vuile water tegen te houden via een bypassklep.


Als ik hiermee begin, ga ik solliciteren om lid te worden van ISS.... : Idee:
bedankt voor je antwoorden, helaas zal ik mijn exemplaar beoordelen...en waarschijnlijk gewoon voeden met regenwater

als ik 2 blikken van 220 liter buiten in serie op de koperen D20-leiding over een lengte van 20 meter plaats, dan zouden de filters, mijn 12V-pomp en de drukschakelaar bij de inlaat van de 2WC-watertank... moeten werken.
maar er is een 2e netwerk nodig voor periodes dat de tanks leeg zijn
1 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Douchewater voor toiletvoorziening




par sicetaitsimple » 20/09/23, 20:16

olivierdu33 schreef:maar er is een 2e netwerk nodig voor periodes dat de tanks leeg zijn


Ja, wees voorzichtig, er moet een kleine studie worden uitgevoerd met behulp van de neerslaggegevens die beschikbaar zijn bij het dichtstbijzijnde weerstation en het verzameldakoppervlak om het redelijkerwijs winbare potentieel te beoordelen.

Ongeveer 400 liter is niet enorm voor 4 personen, ook al wordt het alleen gebruikt voor het doorspoelen van toiletten. En de neerslag is helaas vaak erg onregelmatig.
Sorry dat ik vervelend ben...
Maar lange tijd had ik ongeveer 700 liter opslagruimte en 80 m2 dakoppervlak, alleen maar om een ​​kleine moestuin water te geven. Er zijn nog steeds veel momenten waarop deze leeg is of overstroomt! Maar eigenlijk was het gebruik anders, we geven niet de hele tijd water, terwijl we normaal gesproken het hele jaar door vrij regelmatig naar het toilet gaan!
Het eerste wat u naar mijn mening moet doen, is het kwantificeren van uw dagelijkse spoelwaterbehoefte voor jullie viertjes.
Een lei en krijt naast de deur van elk toilet! :D
0 x
olivierdu33
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 17/09/23, 17:30
x 2

Re: Douchewater voor toiletvoorziening




par olivierdu33 » 21/09/23, 14:22

Ik vind het idee van de leisteen en het krijt erg leuk : Lol: : Lol:
Ik ga nadenken over het project en hoe ik het moet doen, en kom terug om over het nieuwe project te praten

bedankt allemaal voor jullie hulp en advies
0 x
olivierdu33
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 17/09/23, 17:30
x 2

Re: Douchewater voor toiletvoorziening




par olivierdu33 » 26/09/23, 20:52

Ik zag zojuist nano-membraanfilters op AliExpress met een debiet van 2000 l/u
https://fr.aliexpress.com/item/10050046 ... pt=glo2fra
Denkt u dat dit een oplossing is voor mijn project?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: Douchewater voor toiletvoorziening




par Forhorse » 26/09/23, 22:55

Gezien de levensduur van een ultrafiltratiemembraan, en gezien de prijs (zelfs op AliExpress) denk ik dat het nooit rendabel zal zijn.
1 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Douchewater voor toiletvoorziening




par sicetaitsimple » 27/09/23, 12:19

olivierdu33 schreef:Denkt u dat dit een oplossing is voor mijn project?


Ik vind het ook niet echt geschikt.
Typ “regenwaterfilter op” Google, je zult zeker eenvoudigere oplossingen vinden die daarvoor zijn ontworpen.
1 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Douchewater voor toiletvoorziening




par phil59 » 02/10/23, 20:16

Vooral omdat nu volgens de decreten zelfs regenwater bijna verboden is! Het is rot, ik weet het, maar het gebeurt...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 110-gasten