Douchewater voor toiletvoorziening

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Douchewater voor toiletvoorziening




par sicetaitsimple » 18/09/23, 18:02

olivierdu33 schreef:Zoals je zult zien... ben ik geen ontwerper... maar ik hoop dat dit voldoende is om het te begrijpen.

Naar mijn mening kan dit niet goed werken zoals u van plan bent. Zodra de "stalen" tank vol is, zal het waterniveau in de leidingen in 40 stijgen en ik denk niet dat een leiding met een diameter van 20 (en 20 meter lang) de stroom van een douche met heel weinig water kan afvoeren hoogte. Kortom het wordt niet alleen een douche, maar ook een voetenbad, het loopt niet leeg! :D
0 x
olivierdu33
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 17/09/23, 17:30
x 2

Re: Douchewater voor toiletvoorziening




par olivierdu33 » 18/09/23, 18:08

ja je hebt gelijk, ik heb het niet aangegeven:
bij de uitgang van de afvoer van de vloer D40 denk ik erover om een ​​T te plaatsen voor óf recycling óf alles naar het riool, als de tank vol is, is de leiding vol en gaat het grijze water dus direct naar het riool.

Bovendien is het een inloopdouche... dus het wordt snel een douchevloer! :schok:
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Douchewater voor toiletvoorziening




par sicetaitsimple » 18/09/23, 18:40

Nou, zonder enige garantie, het is aan jou, ik ben nergens verantwoordelijk voor!
Aangezien uw 20-leiding over de gehele lengte ingegraven is (geen stijging), lijkt het de voorkeur te hebben deze te gebruiken om de twee tanks met elkaar te verbinden, met een aansluiting aan de onderkant van elk van de twee.
Behalve als er een bui aan de gang is, zou het niveau in de twee tanks door de zwaartekracht in evenwicht blijven.
Uiteraard betekent dit veel minder opslagcapaciteit in de buitentank, tenzij de binnentank verhoogd wordt.
Nu, een pijp met een diameter van 20 die grijs water transporteert (en opslaat), hoe het zich in de loop van de tijd zal gedragen, geen idee. Maar dat verandert vanuit dit oogpunt niets of niet veel vergeleken met uw diagram.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072

Re: Douchewater voor toiletvoorziening




par Christophe » 18/09/23, 18:44

Eh...waar is de opvoerpomp?

Omdat hij nooit uit zichzelf naar het toilet op de bovenverdieping gaat... nou ja, dat doet hij wel... als de 2 tanks vol zijn (en alleen als de doucheafvoer hoger is dan de bovenkant van de kom... : Mrgreen: )

Eerlijk gezegd zou ik in jouw plaats het toilet op de bovenverdieping vergeten (zelfs als dat betekent dat je het minder hoeft te gebruiken)... omdat dat de zaken compleet complexer maakt (besparing op de pomp... en het verbruik/onderhoud ervan!).

Zelfs als dit betekent dat u een buitentank moet hebben, waarom zou u deze dan niet voorzien van regenwater om (alleen) het toilet beneden te voeden?
0 x
olivierdu33
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 17/09/23, 17:30
x 2

Re: Douchewater voor toiletvoorziening




par olivierdu33 » 18/09/23, 19:01

@sicetaitsimple
het in serie gebruiken van de tanks en het in evenwicht houden van de zwaartekracht lijkt mij een heel goed idee, ik kan de binnentank omhoog brengen, maar ik ga niet in het roestvrij staal boren om een ​​uitlaat toe te voegen... (gemakkelijk uitvoerbaar om een stopcontact zonder lassen ???)

@Christophe
Ik heb de pomp en de drukschakelaar niet getekend omdat ik niet echt weet waar ik ze moet plaatsen.
(de drukschakelaar bij de inlaat van de feeder denk ik)

De externe tank kan een regenwaterreserve zijn waarvan ik graag zou willen geloven dat het de zaken vereenvoudigt, ook al heb ik niet aan het apparaat gedacht, maar met 220 L regenwater houd ik het niet lang vol... autonomie.

wat denk je van het mixen van de oplossingen...
als ik onderaan de roestvrijstalen tank een kraan kan maken, vult deze zich met grijs water en die buiten met regenwater en als hij leeg is met grijs water door de zwaartekracht, voorziet de pomp de toiletten van water.... : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Douchewater voor toiletvoorziening




par Ahmed » 18/09/23, 19:07

Om een ​​lagere uitlaat van de roestvrijstalen tank te creëren, is het mogelijk, na het maken van het juiste gat met een gatenzaag, een connector te gebruiken die van binnenuit wordt ingebracht en een deel met schroefdraad heeft waardoor alles op de interne verbinding kan worden vastgedraaid: de buis wordt vervolgens aan het uiteinde van deze verbinding bevestigd.
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Douchewater voor toiletvoorziening




par sicetaitsimple » 18/09/23, 19:45

olivierdu33 schreef:Het lijkt mij een heel goed idee om de tanks in serie te gebruiken en de twee tanks door de zwaartekracht in evenwicht te brengen. Ik kan de binnentank omhoog brengen, maar ik ga niet in het roestvrij staal boren om een ​​uitlaat toe te voegen...


in je eerste bericht vertelde je ons dat je roestvrijstalen tank een "1/2" inlaat en uitlaat had.
Ik neem aan dat het 1/2 inch is?
Dit is, vanuit mijn standpunt, totaal onvoldoende voor een zwaartekrachtsysteem. Als je het wilt gebruiken, moet je het aanpassen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072

Re: Douchewater voor toiletvoorziening




par Christophe » 18/09/23, 20:19

Ja, eenvoudig en ik ben er niet eens zeker van dat alle spoelkranen werken bij lage druk (< 0.5 bar)... om te testen... vóór alles...
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Douchewater voor toiletvoorziening




par izentrop » 18/09/23, 20:29

olivierdu33 schreef:@Christophe
Ik heb de pomp en de drukschakelaar niet getekend omdat ik niet echt weet waar ik ze moet plaatsen.
(de drukschakelaar bij de inlaat van de feeder denk ik)
Logischerwijs bevindt zijn plaats zich bij de uitlaat van de roestvrijstalen tank en de drukschakelaar met NC-contact, net bij de uitlaat van de pomp, zodat de pomp wordt geactiveerd zodra een WC-tank leeg raakt en stopt als deze vol is.
Geen garantie dat deze kleine pomp water naar het toilet op de bovenverdieping kan pompen (geen indicatie in de kenmerken), maar hij stopt wel als er geen water meer in de roestvrijstalen tank zit (ingebouwde drukschakelaar).
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Douchewater voor toiletvoorziening




par sicetaitsimple » 18/09/23, 20:40

izentrop schreef: Geen garantie dat deze kleine pomp water naar het toilet op de bovenverdieping kan brengen (geen indicatie in de kenmerken).

Ja, 130PSI of ongeveer 9 bar. Als het goed werkt, zou dat genoeg moeten zijn! Het zal zeker zelfs nodig zijn om een ​​regelaar toe te voegen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 121-gasten