Douchewater voor toiletvoorziening

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: douchewater voor toiletvoorziening




par Christophe » 17/09/23, 19:41

olivierdu33 schreef:Denk je dat mijn project niet levensvatbaar is? Het is waar dat ik er niet mee bezig ben, maar het lijkt me een goed idee toch?


Elk ‘econologisch’ project interesseert mij!

Maar voor het terugwinnen van grijs water in de toiletten... anderen hebben het al geprobeerd (in de andere richting nooit... Ik vraag me af waarom? : Lol: : Lol: )! En vaak horen we er na het project niet zoveel meer over... wat betekent dat het geen groot succes mag worden...

Precies zoals douchewarmtewisselaars: het idee is goed, maar in werkelijkheid is het meer moeite (verstopping, onderhoud, enz.) dan winst... We hebben hier een oud onderwerp over: waterpomp-filtratie/warmteterugwinning-van-de-douche-een-frans-onderscheidt-t11302.html

Waarom zou u zich eigenlijk beperken tot het terugwinnen van afvalwater uit douches? Wasbak ? Wasbak ? Wasmachine ? Afwasmachine ?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Douchewater voor toiletvoorziening




par Christophe » 17/09/23, 19:47

Dit vond ik ook: de oneindige douche (die slecht afliep...)

waterpompende-filtratie/oneindige-douche-met-10l-opensource-t15776.html
0 x
olivierdu33
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 17/09/23, 17:30
x 2

Re: Douchewater voor toiletvoorziening




par olivierdu33 » 17/09/23, 19:53

Ik beperk mij tot de douche en alleen deze douche.
We zijn met z'n vieren in deze douche... en we sporten dus veel douches, elk 4 tot 1 per dag.
De rest...wasmachine bevindt zich op de begane grond, dus ingewikkelder om het grijze water terug te winnen.....
0 x
olivierdu33
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 17/09/23, 17:30
x 2

Re: Douchewater voor toiletvoorziening




par olivierdu33 » 17/09/23, 21:52

Ja, bedankt, als je antwoorden hebt, ben ik bereid mijn project op te lossen.
En als u al een soortgelijk project heeft gedaan, zou ik graag uw mening willen horen 8) 8)
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: douchewater voor toiletvoorziening




par izentrop » 17/09/23, 23:13

sicetaitsimple schreef:
olivierdu33 schreef: Maar het lijkt mij een goed idee, toch?
Ja, in principe is het gebruik van drinkwater om stront weg te spoelen noodzakelijkerwijs betreurenswaardig.
Sommige mensen stappen om deze simpele reden over op droge toiletten, wat onlogisch is als alles in de afvoer terechtkomt, of als de recycling niet perfect is, en het water door eutrofiëring terugkeert om rivieren en oceanen te vervuilen, in plaats van in de grond te infiltreren en normaal gesproken het grondwater bereikt.

Voor individuele sanitaire voorzieningen en droogtoiletten kan grijs water worden gebruikt om een ​​boomgaard te irrigeren als we kiezen voor bodemzuivering https://reseau-assainissement-ecologiqu ... reduit.pdf
1 x
olivierdu33
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 17/09/23, 17:30
x 2

Re: douchewater voor toiletvoorziening




par olivierdu33 » 18/09/23, 07:24

izentrop schreef:
sicetaitsimple schreef:
olivierdu33 schreef: Maar het lijkt mij een goed idee, toch?
Ja, in principe is het gebruik van drinkwater om stront weg te spoelen noodzakelijkerwijs betreurenswaardig.
Sommige mensen stappen om deze simpele reden over op droge toiletten, wat onlogisch is als alles in de afvoer terechtkomt, of als de recycling niet perfect is, en het water door eutrofiëring terugkeert om rivieren en oceanen te vervuilen, in plaats van in de grond te infiltreren en normaal gesproken het grondwater bereikt.

Voor individuele sanitaire voorzieningen en droogtoiletten kan grijs water worden gebruikt om een ​​boomgaard te irrigeren als we kiezen voor bodemzuivering https://reseau-assainissement-ecologiqu ... reduit.pdf


heel erg bedankt, maar ik ben in het stadscentrum....Ik heb niet het geluk dat ik een moestuin in de tuin heb of minigroenten maak : Lol: : Lol: : Lol:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Douchewater voor toiletvoorziening




par Christophe » 18/09/23, 12:29

olivierdu33 schreef:Ja, bedankt, als je antwoorden hebt, ben ik bereid mijn project op te lossen.
En als u al een soortgelijk project heeft gedaan, zou ik graag uw mening willen horen 8) 8)


Begin met het sturen van een diagram (handopsteken, oké) van wat u in gedachten heeft... en wij kunnen u helpen...
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Douchewater voor toiletvoorziening




par izentrop » 18/09/23, 15:01

Op vakantie bij mijn oma hadden we dit om mee te wassen... Zo schoon als na het douchen... Het gebruikte water liep in een emmer en presto! de emmer in het toilet... De cirkel is gesloten : Wink: : Wink:
Beeld
1 x
olivierdu33
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 17/09/23, 17:30
x 2

Re: Douchewater voor toiletvoorziening




par olivierdu33 » 18/09/23, 17:33

izentrop schreef:Op vakantie bij mijn oma hadden we dit om mee te wassen... Zo schoon als na het douchen... Het gebruikte water liep in een emmer en presto! de emmer in het toilet... De cirkel is gesloten : Wink: : Wink:
Beeld


Wij komen dus bij je oma wonen!
hier is de oplossing, je kunt haar bij voorbaat bedanken.

eerlijk gezegd zijn we niets aan het bedenken, onze oudsten hadden alles al! de gebouwen, de bomen, de tentoonstellingen, hoe meer dingen er gebeuren, hoe meer we op ons hoofd lopen
0 x
olivierdu33
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 17/09/23, 17:30
x 2

Re: Douchewater voor toiletvoorziening




par olivierdu33 » 18/09/23, 17:38

Zoals je zult zien... ben ik geen ontwerper... maar ik hoop dat dit voldoende is om het te begrijpen.

IMG_20230918_173426.jpg
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 112-gasten