Voor "ceusses" die twijfelen over het verbruik van een VE...

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Voor "ceusses" die twijfelen over het verbruik van een EV...




par phil59 » 08/06/23, 22:39

"Ik, ik" ken mensen, met een minimumloon, die om economische redenen een EV gaan rijden.

En voor hen gaat het veel beter, mensen die zo'n 40 lm per dag verdienen om naar hun werk te komen.

Ik begrijp je argument niet, een beetje tegenstrijdig, omdat we geen centraler nodig hebben, zelfs niet met 50% VE:

Totdat de VE goed doordringt in huizen, zoals Remundo zei, of Christophe, weet meer, we hebben tijd.

Het is altijd wat we zeggen “we hebben tijd” als het gaat om de opwarming van de aarde, de schaarste aan zoet water, enz… hoewel dit al in het midden van de 20e eeuw werd aangekondigd. Maar als, en dat wordt steeds meer bevestigd, de schaarste van het water dat nodig is om de centrales te koelen op termijn zal leiden tot de vermindering of zelfs sluiting van deze centrales... en daar doen we het niet' Ik heb geen tijd!
.

Wat betreft de "low-end, ze zijn niet minder comfortabel dan een VT.

Ik ben blij dat je mijn provocerende "ME" niet begreep!
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Voor "ceusses" die twijfelen over het verbruik van een EV...




par phil59 » 08/06/23, 22:44

Ik zou graag willen dat we echte cijferrapporten meebrengen, die zeggen dat het niet mogelijk is om in een EV te rijden, met 20% EV in Frankrijk ....

Niemand zegt, die en die heeft gezegd, cijfers, bronnen...

Ik was het vergeten, ik nam een ​​VE voor mijn vrouw, in een tijd dat ik 2 van mijn kinderen in FAC had ... Om onder andere de wegenkosten te verlagen ...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14975
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: Voor "ceusses" die twijfelen over het verbruik van een EV...




par GuyGadeboisTheBack » 08/06/23, 23:41

phil59 schreef:"Ik ik" ...
Het is altijd wat we zeggen "we hebben tijd", zoals voor de opwarming van de aarde, de schaarste aan zoet water, enz… hoewel dit al in het midden van de 20e eeuw werd aangekondigd. Maar als, en dit wordt steeds meer bevestigd, de schaarste aan water die nodig is om energiecentrales te koelen zal uiteindelijk leiden tot de reductie, of zelfs de sluiting van deze centrales... en daar hebben we de tijd niet voor!
... "MIJ ik"

Je maakt me echt aan het lachen, op de lange termijn!
De ecologische voetafdruk van de batterijconstructie is erg groot. Je moet kobalt en lithium halen, vervoeren. Lithium wordt voornamelijk geproduceerd door Chili, Argentinië en Bolivia (60% wereldwijd). Het is een ecologische ramp:uitgaan een ton lithium, een miljoen liter water zijn noodzakelijk. Om een ​​elektrische batterij te maken is dus het equivalent nodig van het waterverbruik van 500 mensen gedurende één jaar.
https://www.tf1info.fr/transports/tout- ... 35799.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Voor "ceusses" die twijfelen over het verbruik van een EV...




par Obamot » 09/06/23, 08:00

En waar zou hij zeggen dat dit probleem hem geen zorgen zou maken? Wat het tegenovergestelde is, aangezien hij erover praat!
... door overal kwaad te zien : Oops:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Voor "ceusses" die twijfelen over het verbruik van een EV...




par Remundo » 09/06/23, 09:52

er is duidelijk een groot probleem met de EV, hij laadt aan het station wat te langzaam gaat.

Ik geef je mijn analyses die niet van gisteren zijn ... Ik sprak er bijna 10 jaar geleden over, maar de fysica is niet veranderd ...

Energiestroom, het elektrische vermogen dat overeenkomt met het opslaan van 50 liter benzine in 3 minuten.

We zullen 36 kJ / L "nemen" = 000 MJ / L, omdat het gemakkelijk te delen is door 36 J om in kWh te hebben: 3 kWh / L

Dus 50 L maakt 500 kWh opgeslagen in 3 minuten... Vermogen = Energie / tijd.

Net als 3 minuten is het 3/60 = 0.05 uur; Vermogen = 500 kWh / 0.05 u = 10 kW.

Dus je zult me ​​vertellen, deze 10 kW zijn thermisch, en je zult gelijk hebben. Dus thermodynamici geven toe dat om warmte om te zetten in elektriciteit, we een efficiëntie hebben van slechts 000, en zelfs onder goede omstandigheden.

Dit betekent dat wanneer Madame Michu haar tank van 50 L in 3 minuten vult, ze een elektrisch oplaadvermogen heeft van 3 kW = 300 MW

JA, virtueel elektrisch MEGAWATT!!! : Roll:

Ter vergelijking: een 220V/15A abonnement is 3,3 kW, oftewel 1000 keer minder!

Een Supercharger is rond de 100 kW, al met een stortvloed aan koper, enorm Lithium pack en andere royale EDF-aansluitingen... En pas op voor hem als hij meerdere auto's tegelijk wil opladen!... Bovendien geen pack van 85 kWh Lithium ondersteunt geen laadvermogen van 3,3 MW...

Een Supercharger is slechts 33 keer slechter dan een stomme benzinepomp in termen van equivalent laadvermogen...

Als je dat weet, begrijp je dat de grote zomermigraties naar koolwaterstoffen niet duurzaam zijn in EV.
2 x
Beeld
verwarren
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 416
Inschrijving: 11/06/07, 13:04
x 63

Re: Voor "ceusses" die twijfelen over het verbruik van een EV...




par verwarren » 09/06/23, 09:58

Ofwel, er is 1 miljoen liter water voor nodig, maar is dit water definitief verloren?
Een andere vraag, na de opwarming van de aarde, verdampt er niet meer water in de wereld?
Waar zijn de tonnen brood gebleven die ik sinds mijn geboorte heb gegeten?
: Mrgreen:
1 x
De wereld is perfect !!!
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Voor "ceusses" die twijfelen over het verbruik van een EV...




par Remundo » 09/06/23, 10:06

ze verdwenen met het toiletwater :P
1 x
Beeld
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Voor "ceusses" die twijfelen over het verbruik van een EV...




par Janic » 09/06/23, 10:08

09/06/23, 09:58
Ofwel, er is 1 miljoen liter water voor nodig, maar is dit water definitief verloren?
een miljoen per ton; geen miljoen punten jij bent het, die zal weglopen of stagneren en daarom de bodem vervuilen voordat je uiteindelijk het drinkwater van het grondwater vervuilt dat door de lokale bevolking zal worden verbruikt, om de VS in VE te laten rijden
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9841
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Voor "ceusses" die twijfelen over het verbruik van een EV...




par sicetaitsimple » 09/06/23, 10:41

GuyGadeboisLeRetour schreef::uitgaan een ton lithium, een miljoen liter water zijn noodzakelijk. Om een ​​elektrische batterij te maken is dus het equivalent nodig van het waterverbruik van 500 mensen gedurende één jaar.
[/ Quote]

Ik weet niet wat het juiste aantal is, maar ze lijken me niet consistent.
Laten we zeggen een miljoen l/t, dat is 1 m3/kg.
Voor zover ik weet, zit er minder dan 10 kg lithium in een grote EV-batterij. Laten we zeggen 10. Daarvoor is 10 m3 water nodig.
500 mensen voor een jaar die in totaal maar 10m3 water zouden verbruiken?
Kortom, ik heb het niet begrepen, of een van de twee cijfers klopt niet, of beide.
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13724
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Voor "ceusses" die twijfelen over het verbruik van een EV...




par izentrop » 09/06/23, 13:20

sicetaitsimple schreef:
GuyGadeboisLeRetour schreef::uitgaan een ton lithium, een miljoen liter water zijn noodzakelijk. Om een ​​elektrische batterij te maken is dus het equivalent nodig van het waterverbruik van 500 mensen gedurende één jaar.
Ik weet niet wat het juiste aantal is, maar ze lijken me niet consistent.
Laten we zeggen een miljoen l/t, dat is 1 m3/kg.
Voor zover ik weet, zit er minder dan 10 kg lithium in een grote EV-batterij. Laten we zeggen 10. Daarvoor is 10 m3 water nodig.
500 mensen voor een jaar die in totaal maar 10m3 water zouden verbruiken?
Kortom, ik heb het niet begrepen, of een van de twee cijfers klopt niet, of beide.
Voor 1 kWh batterijopslagcapaciteit is 113 gram lithium nodig
https://www.automobile-propre.com/le-li ... %20Lithium).

10 kg lithium voor een batterij van 88 kWh, je zit in de problemen : Wink:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 171-gasten