Schuwen de Fransen seizoenswerk?

filosofische debatten en bedrijven.
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Schuwen de Fransen seizoenswerk?




par sicetaitsimple » 05/05/23, 21:43

Ahmed schreef:Om het geval van Australië te nemen, ....


Mijn dochter bracht 4 of 5 jaar geleden een jaar door in Australië met haar vriend. Het systeem dat je beschrijft bestaat inderdaad, maar het is eerlijk gezegd niet ver van slavernij volgens wat ze me vertelde.
Aan de andere kant was het vinden van een baan (niet erg gekwalificeerd natuurlijk) voor een paar dagen (en ook van de ene op de andere dag ontslagen worden!) heel gemakkelijk, vertelde ze me. Ze kwamen blij terug met deze ervaring.

Nou, ze gingen verder met andere dingen (misschien serieuzer? of in ieder geval hun leeftijd) in Frankrijk, ik ben nu ongeveer 18 maanden opa! :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14980
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: Schuwen de Fransen seizoenswerk?




par GuyGadeboisTheBack » 05/05/23, 21:51

Pas echter op dat u niet van "opa-taarten" naar "lieve opa", "J" gaat, als u ons leest, Beeld. : Mrgreen:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Schuwen de Fransen seizoenswerk?




par izentrop » 05/05/23, 21:52

Een logisch antwoord:
de Franse seizoenarbeider "expatriates" tot "100 km" van zijn huis voor 20% over om in de zak te leven. de buitenlander ziet tussen de 3 en 8 keer het gemiddelde salaris van zijn land ... niet ingewikkeld om te begrijpen.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Schuwen de Fransen seizoenswerk?




par Ahmed » 05/05/23, 21:54

Ja, de werkomstandigheden zijn zwaar en het is beter om robuust te zijn om ze te ondersteunen, maar de relaties met de werkgevers zijn over het algemeen erg hartelijk (mits men de verwachte productiviteit invoert!), wat past bij de Australische stijl. De ervaringen van Melanesiërs zijn echter meer gemengd, omdat huidskleur een grote invloed heeft op de kwaliteit van de ontvangst...
Nieuwe minimumloonregels proberen het stukwerksysteem te temperen, maar als de productie onder het minimumloonequivalent ligt, worden mensen eigenlijk ontslagen...

Izentrop, dit geldt voor degenen die uit een land met een lage levensstandaard komen, maar niet voor de jonge Fransen die ik noemde.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Schuwen de Fransen seizoenswerk?




par sicetaitsimple » 05/05/23, 22:14

GuyGadeboisLeRetour schreef:Pas echter op dat u niet van "opa-taarten" naar "senior opa" gaat,


We kunnen nergens op zweren....Maar ik ga weg zonder vast te lopen in creationisme, vaccinarchieven, waardeloze vergelijkende anatomie, bevroren zitbaden met supplementen,.......
Hopelijk helpt het me om voldoende open te staan ​​voor de wereld... en haar evoluties. :D
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14980
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: Schuwen de Fransen seizoenswerk?




par GuyGadeboisTheBack » 05/05/23, 22:17

Beeld IJskoude zitbaden "met supplement" nee maar PTDR!!!! Een top!!! Ik huil, je hebt mijn dag goed gemaakt!!!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 166-gasten