Okofen: Aanvoertemperatuur hoger dan streefwaarde

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Pilpoill
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 12/11/17, 09:55
x 37

Re: Okofen: Aanvoertemperatuur hoger dan streefwaarde




par Pilpoill » 07/02/23, 20:33

maffia schreef:Normaal gesproken raakte hij de instellingen niet aan. Maar het kan zijn dat ik een slechte instelling heb aangeraakt door er nog een te willen maken, ik twijfel aan de opnames... : Cry:

Het moet gezegd worden dat door jou te lezen er al verwarring is ontstaan ​​in mijn instellingen door een misverstand mijnerzijds!


Een advies, schrijf altijd elke aangebrachte wijziging op. Hierdoor kunt u waarschijnlijk teruggaan naar de oude instellingen.

Heb je de positie van de v3v in handmatige modus aangeraakt?
Ben je in de verborgen menu's geweest?
Zit de aanvoervoeler van de radiator goed op zijn plaats?
0 x
gepeupel
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 05/02/23, 18:40

Re: Okofen: Aanvoertemperatuur hoger dan streefwaarde




par gepeupel » 07/02/23, 20:36

Pilpoill schreef:
maffia schreef:Normaal gesproken raakte hij de instellingen niet aan. Maar het kan zijn dat ik een slechte instelling heb aangeraakt door er nog een te willen maken, ik twijfel aan de opnames... : Cry:

Het moet gezegd worden dat door jou te lezen er al verwarring is ontstaan ​​in mijn instellingen door een misverstand mijnerzijds!


Een advies, schrijf altijd elke aangebrachte wijziging op. Hierdoor kunt u waarschijnlijk teruggaan naar de oude instellingen. Het is waar en ik ga het nu doen

Heb je de positie van de v3v in handmatige modus aangeraakt? Het is me een keer overkomen, ik moest het een tandje bijsteken als ik het me goed herinner.
Ben je in de verborgen menu's geweest? Ik weet het niet, misschien, maar het moet lang geleden zijn en ik weet niet of ik er iets aan heb veranderd
Zit de aanvoervoeler van de radiator goed op zijn plaats? Geen idee
0 x
Pilpoill
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 12/11/17, 09:55
x 37

Re: Okofen: Aanvoertemperatuur hoger dan streefwaarde




par Pilpoill » 07/02/23, 20:48

maffia schreef:
Een advies, schrijf altijd elke aangebrachte wijziging op. Hierdoor kunt u waarschijnlijk teruggaan naar de oude instellingen. Het is waar en ik ga het nu doen

Heb je de positie van de v3v in handmatige modus aangeraakt? Het is me een keer overkomen, ik moest het een tandje bijsteken als ik het me goed herinner.
Ben je in de verborgen menu's geweest? Ik weet het niet, misschien, maar het moet lang geleden zijn en ik weet niet of ik er iets aan heb veranderd
Zit de aanvoervoeler van de radiator goed op zijn plaats? Geen idee


De v3v is gemotoriseerd, als je in staat was om "het een tandje lager te zetten", komt dat omdat je hard aan de knop hebt getrokken om hem vervolgens te kunnen draaien en vervolgens weer in te schakelen om hem weer in de gemotoriseerde modus te zetten.
Om te testen wanneer je kunt, op je foto was het aan de zijkant - als je het temperatuurinstelpunt veel verhoogt, zou je het naar de + kant moeten zien bewegen.
Of morgen als je de verwarming weer aanzet zou je het normaal gezien moeten zien : Wink:
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Okofen: Aanvoertemperatuur hoger dan streefwaarde




par sicetaitsimple » 07/02/23, 21:02

Pilpoill schreef:Hoe is het in onze tijd nog mogelijk om er geen te installeren zonder een binnensensor? :schok:

Ik denk dat we hierover al snel van gedachten hadden gewisseld en het volkomen met elkaar eens waren.
Hoe kun je je voorstellen dat je een interieurtemperatuur fijn wilt regelen (laten we zeggen 20° overdag en 17° 's nachts) zonder een interieurtemperatuursensor? Ik denk dat ik ten tijde van onze uitwisseling de uitdrukking "het gaat mij te boven" had gebruikt..... Dat is altijd zo.
0 x
Pilpoill
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 12/11/17, 09:55
x 37

Re: Okofen: Aanvoertemperatuur hoger dan streefwaarde




par Pilpoill » 07/02/23, 21:11

sicetaitsimple schreef:
Pilpoill schreef:Hoe is het in onze tijd nog mogelijk om er geen te installeren zonder een binnensensor? :schok:

Ik denk dat we hierover al snel van gedachten hadden gewisseld en het volkomen met elkaar eens waren.
Hoe kun je je voorstellen dat je een interieurtemperatuur fijn wilt regelen (laten we zeggen 20° overdag en 17° 's nachts) zonder een interieurtemperatuursensor? Ik denk dat ik ten tijde van onze uitwisseling de uitdrukking "het gaat mij te boven" had gebruikt..... Dat is altijd zo.


Waarschijnlijk wel 8)

Ik heb bijna 20% van de installaties die ik volg/volg die er geen hebben, allemaal jonger dan 4 jaar... :!: :?
Zonder TA draait de circulatiepomp H24 en dat schrikt zelfs de installateurs niet af, boudiou!
0 x
Pilpoill
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 12/11/17, 09:55
x 37

Re: Okofen: Starttemperatuur hoger dan instelpunt




par Pilpoill » 11/02/23, 07:05

Een klein rendement in afwachting van de effecten waargenomen door Mob met conforme parameters.

De minimale keteltemperatuur was 80°
Het verwarmingsinstelpunt op 80° ook met een cut-off ingesteld op 76°
De maximale radiatoruitlaat op 80°
Kortom, alles ouderwets om te vereenvoudigen : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 194-gasten