Diode wind concentrator...

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
SebastiaanL
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 219
Inschrijving: 28/12/22, 21:21
x 104

Re: Diode wind concentrator...




par SebastiaanL » 14/01/23, 23:35

FALCON_12 schreef:Hmmm .... laten we ons voorstellen dat deze toren een vierkante doorsnede heeft en dat de wind er loodrecht op een van de zijvlakken op komt. Laten we ons ook voorstellen dat het 5 keer hoger is dan breed. Achter het getroffen vlak, op het symmetrische vlak, ontstaat een verdieping door de scheiding van de luchtlaag (het vierkante gedeelte verbiedt laminaire stroming). Je kunt deze depressiekolom volgen tot aan de top van de toren en uitkomen bij de uitgang van de toren, helemaal bovenaan. Daar verlaat de lucht en kan zich aansluiten bij de depressiekolom terwijl hij naar beneden terugkeert. Er is dus misschien een stroom ontstaan ​​die binnenkomt via de kleppen, omhoog gaat in de toren en zich aansluit bij de depressiekolom om terug te keren naar de gelijkheid van drukken en snelheden in de verte.

In dit diagram heeft de toren een onthechting gecreëerd, dus een depressie die wordt gecompenseerd door de lucht die hij absorbeert en aan de bovenkant afstoot. Er zou dus een stroming zijn waarvan de snelheid toeneemt met de verhouding Sout/Sin (Sin: hoogtevlak van de toren, Sout: mantelvlak van een profiel van de toren). In deze hypothese is het misschien contraproductief om de facetten van de sectiepolygoon te vergroten, want hoe cirkelvormiger het is, hoe minder het effect, hoe meer de lucht er omheen gaat zonder veel scheiding).

Dat gezegd hebbende, een goede simulatie wordt niet geweigerd!


Wat je beschrijft is vergelijkbaar met wat deze video biedt, iets dat alleen werkt met één windrichting
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Diode wind concentrator...




par Remundo » 14/01/23, 23:53

als je een mantel plaatst die een groter deel stroomopwaarts van de turbine opvangt, heb je in theorie (en alleen in theorie) misschien meer vermogen opgevangen.

In de praktijk zijn we vaak teleurgesteld omdat, ik herhaal, veel parasitaire effecten van aerodynamische turbulentie, al rond de bladen, maar ook als de lucht de kuip in stroomt.

er is geen magische kracht, en ik herhaal, het vastdraaien van een pijp geeft geen kracht aan de vloeistof die er doorheen stroomt. Over het algemeen verwijdert het zelfs wat, maar het kan de vloeistof onder condities brengen van meer geschikte snelheden voor de turbine.
1 x
Beeld
FALCON_12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 20/04/12, 18:58
x 34

Re: Diode wind concentrator...




par FALCON_12 » 15/01/23, 18:12

Remundo schreef:als je een mantel plaatst die een groter deel stroomopwaarts van de turbine opvangt, heb je in theorie (en alleen in theorie) misschien meer vermogen opgevangen.

In de praktijk zijn we vaak teleurgesteld omdat, ik herhaal, veel parasitaire effecten van aerodynamische turbulentie, al rond de bladen, maar ook als de lucht de kuip in stroomt.

er is geen magische kracht, en ik herhaal, het vastdraaien van een pijp geeft geen kracht aan de vloeistof die er doorheen stroomt. Over het algemeen verwijdert het zelfs wat, maar het kan de vloeistof onder condities brengen van meer geschikte snelheden voor de turbine.



Als u mij toestaat, zou ik erop willen wijzen dat het geen kwestie is van het krimpen of strakker maken van een pijp, maar eerder, als ik me niet vergis, van het laten van de pijp zoals hij is terwijl hij meer stroom dwingt om zijn sectie te lenen.

We vertrekken bijvoorbeeld van een cirkelvormige sectie van oppervlak S loodrecht op een luchtstroom F. We plaatsen een windturbine in deze sectie recupereren we een vermogen P.

Nu plaatsen we voor S een exponentieel paviljoen of een kegel van sectie S'>S die grenst aan S.

We hebben S niet verlaagd of strakker gemaakt, we hebben het alleen toegestaan ​​om meer F te verzamelen via S'.

Laten we ons voorstellen, om ideeën op te lossen, dat S tegenover 1 m2 staat. Ik zet hem neer in een stroom F van 100 km/u (storm), ik verzamel een kracht P.
Nu geef ik het een oppervlak S' van 100 mx 100 m, dus heb ik het onderschepte deel van de stroming vermenigvuldigd met 10.

In deze extreme omstandigheden alleen denkbaar maar die kunnen dienen om te reflecteren,
zou je zeggen dat de windturbine niet meer stroom zal leveren?
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Diode wind concentrator...




par Remundo » 15/01/23, 18:23

intuïtief zouden we ja kunnen zeggen.

Maar in de praktijk is het niet vanzelfsprekend.

Het is als een kraan die je uitzet.

Na een tijdje zorgen de stroperige krachten voor enorme drukvallen.

Voor vloeistoffen zoals lucht zijn het de turbulentie en draaikolken die veel energie verdrijven.
1 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Diode wind concentrator...




par Christophe » 15/01/23, 18:57

FALCON_12 schreef:Subsidiaire vraag: kent iemand een software die in staat is om zo'n systeem (gemakkelijk ...) te simuleren? (Ik heb solide werk en ik vraag me af of de Flow-simulatie dit kan doen met een paar uur acquisitie van de operatie ... :( )


Waarschijnlijk wel (ik heb hem onlangs gebruikt, het is vrij eenvoudig), ook al begreep ik niets van de 2 video's, voor mij deed hij gewoon jaloezieën of is de energieopwekking ... het egocentrische gepraat dat geen goed schema waard is ...

Waarom noem je diodes in de titel? Dit zijn luchtkleppen... (wil je dat ik de titel verander?).

De prestatie van dit ding moet slecht zijn en noodzakelijkerwijs minder goed dan een equivalent oppervlak van een vrij blad, aangezien de bladen drukvallen en turbulentie veroorzaken... En als ik het goed raad, moet de generator een verticale as hebben, dus opnieuw een grote drukval bovendien (verandering van hoek naar 90°...)!

Als je de wind wilt concentreren: neem gewoon een enorme trechter... en nog steeds niet zeker of het goed werkt omdat de lucht samendrukbaar is en dit de turbulentie aanzienlijk zal verhogen en dus de efficiëntie van de bladen (en het is beter om samengedrukt te hebben lucht dan turbulent...)!

Geloof me, ik weet waar ik het over heb: https://dragonfly-paramotor.fr/ (eh Remundo?)

Hoe dan ook, gepensioneerden en youtubers moeten er maar voor zorgen, hè! : Lol: : Lol: : Lol:

Het is niet verwonderlijk dat Solidworks je laat zien dat dit de turbulentie verhoogt.
2 x
FALCON_12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 20/04/12, 18:58
x 34

Re: Diode wind concentrator...




par FALCON_12 » 15/01/23, 21:45

Remundo schreef:als je een mantel plaatst die een groter deel stroomopwaarts van de turbine opvangt, heb je in theorie (en alleen in theorie) misschien meer vermogen opgevangen.

In de praktijk zijn we vaak teleurgesteld omdat, ik herhaal, veel parasitaire effecten van aerodynamische turbulentie, al rond de bladen, maar ook als de lucht de kuip in stroomt.

er is geen magische kracht, en ik herhaal, het vastdraaien van een pijp geeft geen kracht aan de vloeistof die er doorheen stroomt. Over het algemeen verwijdert het zelfs wat, maar het kan de vloeistof onder condities brengen van meer geschikte snelheden voor de turbine.



Nou, ik heb een beetje gemanipuleerd, ik heb een ventilator genomen die ik op 60 cm van een heteluchtpistool heb geplaatst (die koud blaast, de verwarmingsweerstand is dood).

Zonder hub heb ik een RMS nullastspanning van 55 mV.
Met concentrator (grof geperforeerde oesterdoos, de joint is verre van perfect en
in gebruik is de verstopping erg gevoelig) Ik krijg 330 mV, meer dan 5 keer meer.



Het blijft om het maximale extraheerbare vermogen te meten door de ventilator met de optimale weerstand te belasten
elk geval, maar het lijkt mij niet mogelijk dat het vermogen met de hub niet groter is dan zonder.
0 x
FALCON_12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 20/04/12, 18:58
x 34

Re: Diode wind concentrator...




par FALCON_12 » 15/01/23, 22:15

Waarschijnlijk wel (ik heb hem onlangs gebruikt, het is vrij eenvoudig), ook al begreep ik niets van de 2 video's, voor mij deed hij gewoon jaloezieën of is de energieopwekking ... het egocentrische gepraat dat geen goed schema waard is ...


Twee met kanalen doorboorde vleugels worden verticaal voor elkaar geplaatst. De depressie ontstond op de flanken
van de vleugels (degene die de lift van de vliegtuigvleugels induceert) zuigt de lucht aan die naar een turbine wordt gedreven.

https://www.revolution-energetique.com/ ... batiments/


Waarom noem je diodes in de titel? Dit zijn luchtkleppen... (wil je dat ik de titel verander?).


De kleppen werken als terugslagkleppen zoals de PN-diodes in een bruggelijkrichter.
Het idee is om alle indringende stromen te verzamelen en alle stromen die de toren willen verlaten uit te sluiten.
In principe gebruiken we hetzelfde idee: verzamel de stromen die ons interesseren en blokkeer de anderen
(positieve stromen in elektronica, instromen in aerolisch).

De prestatie van dit ding moet slecht zijn en noodzakelijkerwijs minder goed dan een gelijkwaardig oppervlak van een vrij blad, aangezien de bladen drukval en turbulentie veroorzaken...


Ja het is waar. Maar het zou het mogelijk kunnen maken om de stroom te concentreren om zo de snelheid te verhogen en hiervan te profiteren
dat P evenredig is met V^3. Met een gelijk oppervlak tegenover de wind hopen we voordeel te halen uit de kubieke exponent
en minstens zoveel stroom uit een kleinere windturbine halen.

En als ik het goed raad moet de generator een verticale as hebben, dus weer een grote drukval (hoekverandering bij 90°...)!


Ik geloof niet. De lucht stijgt op in de toren als de windturbine met de wind mee is geplaatst, het is een conventionele windturbine met horizontale as
op een andere manier geplaatst.

Als je de wind wilt concentreren: neem gewoon een enorme trechter... en nog steeds niet zeker of het goed werkt omdat de lucht samendrukbaar is en dit de turbulentie aanzienlijk zal verhogen en dus de efficiëntie van de bladen (en het is beter om samengedrukt te hebben lucht dan turbulent...)!


Een trechter die kan draaien en zich tegen de wind kan verzetten, zou hetzelfde kunnen doen. Hier het voordeel
gezocht en een vast systeem hebben dat in staat is om de wind uit alle richtingen "recht te trekken" (diode).

Geloof me, ik weet waar ik het over heb: https://dragonfly-paramotor.fr/ (eh Remundo?)


Heerlijk ! ;)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Diode wind concentrator...




par Christophe » 15/01/23, 23:46

FALCON_12 schreef:Nou, ik heb een beetje gemanipuleerd, ik heb een ventilator genomen die ik op 60 cm van een heteluchtpistool heb geplaatst (die koud blaast, de verwarmingsweerstand is dood).

Zonder hub heb ik een RMS nullastspanning van 55 mV.
Met concentrator (grof geperforeerde oesterdoos, de joint is verre van perfect en
in gebruik is de verstopping erg gevoelig) Ik krijg 330 mV, meer dan 5 keer meer.



Als je meer energie terugkrijgt, komt dat omdat de geconcentreerde stroom van het pistool affakkelt, dus je zult het opnieuw focussen.

Herhaal dezelfde test op 30 cm en 10 cm... de resultaten zullen naar dezelfde waarde neigen...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Diode wind concentrator...




par Christophe » 15/01/23, 23:52

FALCON_12 schreef:De kleppen werken als terugslagkleppen zoals de PN-diodes in een bruggelijkrichter.
Het idee is om alle indringende stromen te verzamelen en alle stromen die de toren willen verlaten uit te sluiten.
In principe gebruiken we hetzelfde idee: verzamel de stromen die ons interesseren en blokkeer de anderen
(positieve stromen in elektronica, instromen in aerolisch).


Op een tijdstip T op 1 minuut, behalve bij een zware storm of tornado, waait de wind altijd in dezelfde richting...

Ik begrijp de fysieke logica nog steeds niet... van dit "ding"... het zou geldig zijn als de wind heen en weer zou gaan, dat is niet het geval....

FALCON_12 schreef:Een trechter die kan draaien en zich tegen de wind kan verzetten, zou hetzelfde kunnen doen. Hier het voordeel
gezocht en een vast systeem hebben dat in staat is om de wind uit alle richtingen "recht te trekken" (diode).
]

Geen probleem om een ​​trechter te draaien (hij doet het vanzelf, maar een vin kan helpen) ... het probleem is om hem extreme winden te laten weerstaan ​​... behalve om op zijn hellingshoek te spelen, je kunt hem niet veren. .

ps: als je een schema hebt zou dat geweldig zijn...
0 x
SebastiaanL
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 219
Inschrijving: 28/12/22, 21:21
x 104

Re: Diode wind concentrator...




par SebastiaanL » 16/01/23, 00:11

De lucht dwingen om 90° van richting te veranderen, legt een oneindige versnelling op. Met welke energie versnel je deze luchtmassa? Met de kinetische energie van de stroming die wordt omgezet in druk > patmo en daardoor voor een klein deel de "klep" vinnen weet te passeren, gaat de rest liever voorbij.
Je kunt zoveel wiebelen als je wilt, de opwaartse stroom van je toren zal niet meer kinetische energie hebben dan de stroom die aan één kant van je toren aankomt.
Het enige voordeel is de esthetiek en het verminderde geluid, tegenwoordig en gezien de haat die zich rond windturbines ontwikkelt, blijft het een goed concept, op voorwaarde dat je niet droomt van een kubieke exponent van vermogen
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 151-gasten