Goed of slecht om de PV in de batterijen op te slaan?

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par phil59 » 07/09/22, 12:15

Christophe schreef:Ok, maar voor welk technisch voordeel? Als je vaak pech hebt is het interessant, maar dat is alles...

Waar is het dan voor je zelfgenoegzaamheid?


Mam wilde niet, je stond op met je linkervoet, had geen koffie, heb je niet gepoept?

Ik vind je een beetje op de tanden vanmorgen.

Welk belang?

Slaag er eerst in om op zijn minst het achtergrondgeluid van het huis te elimineren.
Doe een minimale investering om maximale winstgevendheid te hebben, zoals 2-3 jaar.
Nu heb ik grofweg al een micro-omvormer gerepareerd, misschien geluk, maar als het me niet verlaat, in het geval van een probleem, zou ik het kunnen doen, en de panelen zijn 180-195 Wc, de omvormers voor 250-260W , in prod, dus meestal op 150W max ...

Bespaar geld, en voor mijn persoonlijke voldoening, op hetzelfde niveau.
En heb ook een back-upoplossing, in het geval van pb.

Mijn hydrokachel is houtgestookt en niet op pellets, goedkoper, veel restrictiever, maar in het geval van een probleem kun je een boom omhakken, de pellets zijn ingewikkelder... hij is er nieuw van gekocht, door tegen de 500L buffertank, gebruikt voor 100€.

Als je het alleen doet, is het gemakkelijker om problemen op te lossen, en nieuwsgierig als ik ben....
Dan, van tijd tot tijd, moet je de neuronen draaien, ze draaien al meer als 40-50 jaar geleden....

Wat mij behaagt, behaagt mij, anders niet...
Het is een ander verhaal, maar, onder andere, toen ik het baccalaureaat in scheikunde haalde, omdat ik er een hekel aan had, was het nodig om de oxidatiereductie van benzeen of iets dergelijks uit te leggen, ik zeg dat we de 2 nemen verbindingen, doe ze in een pot en schud goed...
Scheikunde op 7, natuurkunde op 13. Ik heb 13...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par Christophe » 07/09/22, 12:26

Ja, op de tanden tegen elektriciteitsleveranciers die hun prijs in een paar maanden met 5 tot 10 vermenigvuldigen en die pleiten voor eigen consumptie op particuliere investeringen!

Het heeft niets persoonlijks tegen jou of degenen die zelfconsumptie zoeken... des te beter als het je bevredigt, maar ik geef geen bloemen aan boeven...
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par phil59 » 07/09/22, 12:36

Ja, maar hoe dan?
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par Christophe » 07/09/22, 12:38

Door het tegenovergestelde te doen: zo min mogelijk eigen verbruik! : Lol: : Lol: : Lol:

Deze boeven die gelieerd zijn aan politieke boeven, ondanks hun valse beloften, hebben besloten om mijn installatie met terugwerkende kracht te belasten, dit verdubbelt mijn retourtijd (en als ik pannes heb, zal de installatie nooit winstgevend zijn...) dus sorry, nee, dat doe ik niet' geef een duim omhoog aan oplichters...

Ben ik dom? Absoluut, maar alleen met idioten! : Mrgreen:
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par phil59 » 07/09/22, 14:41

Ik begrijp het nog steeds niet.

Als je minder zelf verbruikt, betaal je meer voor je sap per jaar.

Eigen verbruik, ja, wederverkoop nee, niet op 10 cts, en door mezelf te bestijgen, kon ik niet doorverkopen, zelfs als Linky me gisteren vertelde dat ik ongeveer 124 maanden op 14 kWh had gezeten, d.w.z. 12.40 € bij hun prijs ..... het dient mij niet, nou ja, zij winnen, maar mij meer.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9841
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par sicetaitsimple » 07/09/22, 15:35

phil59 schreef:Ik begrijp het nog steeds niet..


Uuuh... Nee, ik zeg niets.....
Eén spoor, Christophe woont in Wallonië.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par phil59 » 07/09/22, 15:58

sicetaitsimple schreef:
phil59 schreef:Ik begrijp het nog steeds niet..


Uuuh... Nee, ik zeg niets.....
Eén spoor, Christophe woont in Wallonië.


Dat dacht ik eerst ook, maar toen dacht ik, waarschijnlijk ten onrechte, dat hij in Frankrijk woonde!

Daar begrijp ik zijn "staat" veel beter, en daar is reden voor.

Nou, ik ga terug om camembert te eten! : Lol: : Mrgreen: :pijl: :pijl: :pijl: :pijl: :pijl: :pijl: :pijl: :pijl: :pijl:
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par Christophe » 07/09/22, 16:07

sicetaitsimple schreef:
phil59 schreef:Ik begrijp het nog steeds niet..


Uuuh... Nee, ik zeg niets.....
Eén spoor, Christophe woont in Wallonië.


Ik kom om te beginnen van de grens...

Dan verandert het niets met een EDF overnamecontract tegen marktprijs of erger nog gesubsidieerd tegen 5 keer de marktprijs (het bestaat nog steeds), je hebt nog steeds niets begrepen van compensatie...in feite ben je een pov-man op dit bestand!

Nah, ik denk niet dat je het begrijpt: Waalse elektriciteit is altijd historisch hoog geweest >30 cent per kWh... zodat PV al een paar jaar zonder enige hulp winstgevend is... en daar heb ik besloten om wat !

Behalve dat er sindsdien een prosumentenbelasting met terugwerkende kracht is ingevoerd: als ik 1000 kWh per jaar injecteer, moet ik sowieso € 400 betalen! Het is niet de ezel.. van dat? : Mrgreen:

meer info: https://www.econologie.com/taxe-prosume ... nts-verts/ et fotovoltaïsche-zonne-energie / fotovoltaïsche-de-Belgische-prosumenten-belasting-is-een-financiële-en-politieke-zwendel-t16753.html

Erger nog, sommige prosumenten ontvangen momenteel aanzienlijke overfacturering van € 100 tot € 150 per maand "uit de hoed" voor "beheerskosten"... terwijl ze meer injecteren dan ze verbruiken gedurende het jaar! Muhahahaha! : Lol: : Lol: : Lol: : Lol:

Probeer dergelijke oplichting in Frankrijk door te geven! : Lol: : Lol: : Lol: : Lol:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par Christophe » 07/09/22, 16:19

phil59 schreef:Ik begrijp het nog steeds niet.

Als je minder zelf verbruikt, betaal je meer voor je sap per jaar.

Eigen verbruik, ja, wederverkoop nee, niet op 10 cts, en door mezelf te bestijgen, kon ik niet doorverkopen, zelfs als Linky me gisteren vertelde dat ik ongeveer 124 maanden op 14 kWh had gezeten, d.w.z. 12.40 € bij hun prijs ..... het dient mij niet, nou ja, zij winnen, maar mij meer.


Behalve dat sommige installaties in Frankrijk nog steeds X keer meer verkopen dan de marktprijs (tussen 30 en 70 cts per kWh) zelfs vandaag...in dit geval schrappen ze het eigen verbruik sindsdien (tenzij ze 's nachts leven en' > X keer hun PV-productie) hun rekening wordt grotendeels gewist door de aankoop...
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?




par phil59 » 07/09/22, 16:25

Als dat het is, krijg ik een vriend die panelen plaatst waar het bijna de max is, hij betaalt zijn meters en retoucheert zelfs meer dan 60 cts per verkochte kWh.
Ik zou zeggen dat ik toen heel dom was om het niet te doen. Of anders te voorzichtig.
Ik weet het, het heeft het systeem misbruikt, maar goed voor hem.
Er is in het verleden te veel gegeven, dat is zeker. Waarom zou je willen dat hij het van je terugkoopt tegen de huidige verkoopprijs?

In de kosten zit ook de routing, ik weet het, ik ga je laten springen, maar wat kost de productie bij "EDF" hen? Het is ook al het andere, inclusief uw factuur die we naar u sturen. In Frankrijk is de prijs ook niet degene die we echt zouden moeten betalen, sterker nog, zelfs met dat alles zouden we misschien op 12 cts per kWh moeten zitten...

En 10 cts in Frankrijk voor de verlossing, daar moet je geen rekening mee houden om het systeem af te schrijven, dat bovendien, als je droomt, ds, ik geloof dat je 9 kWp prod niet mag overschrijden, anders raak je nog minder aan.
Maar als je alles doorverkoopt aan 10 cts, met 3 kWp, produceer je in het beste geval tussen de 3 en 5 max, of 500 € max per jaar.
6 jaar, 3000€? zelf kan het wel, maar doorverkoop normaal gesproken niet meer....
12 jaar door een professional, 6000€? met waarschijnlijk een mogelijke omvormer te veranderen tussen 10-15 jaar?
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 152-gasten