EV-laadstations.

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: EV-laadstations.




par phil59 » 07/11/23, 19:35

Tegenwoordig vraag ik me af hoe een EV kapot kan gaan.

5 jaar geleden kon het nog steeds begrijpelijk zijn, hoewel je eigenlijk niet voorzichtig moet zijn.

Er is iets simpels, op EV of VT, het is kijken naar de resterende afstand, bijvoorbeeld 200 km, en wat de auto je vertelt, bijvoorbeeld 300 km.

Na 50 km maak je de vergelijking tussen de resterende afstand en wat het voertuig aankondigt, maar nog meer het resterende percentage, voor een EV.

Dus op een VT is het verschil bij 80 of 130 km/u op zichzelf niet groot, omdat een VT bij 80 geen goede prestaties levert en verbetert in "rollen onder belasting", CAD in torens.

Voor een EV is dat niet hetzelfde.

Zelfs bij 50 km/u zijn de prestaties goed, dus het verschil tussen 80 en 130 is enorm, en hangt deels af van de kwadratische snelheid.

Dit betekent dat bij een EV vaak de resterende km naar beneden worden herberekend, feitelijk naarmate de km verstrijken, bij hogere snelheden dan normaal.

Maar dat is op zichzelf allemaal geen echt probleem, als u uw voertuig kent.

Ik weet bijvoorbeeld dat ik op mijn 80e onderweg 12-13 kWh per 100, per wiel verbruik.

Aan de andere kant zal ik bij 130 in het bereik van +- 20 zitten.

Met een accu van 60 kWh is meer dan 300 km willen rijden niet de moeite waard, afhankelijk van de EV uiteraard.

En nogmaals, we rijden 130, maar in het echte verkeer zitten we verre van gemiddeld 130...
2 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Martine 24
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 20/11/23, 16:30

Re: EV-laadstations.




par Martine 24 » 04/12/23, 23:11

Er wordt ons gevraagd om de voorkeur te geven aan elektrische auto’s, maar helaas zijn er niet genoeg laadpalen. Laatst moest ik bijvoorbeeld kilometers rijden om de auto van mijn zus te tanken. Ik vind dit dus ontmoedigend (ik aarzel om in dit voertuig te investeren) en ik ben niet de enige die er zo over denkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: EV-laadstations.




par Forhorse » 05/12/23, 07:46

Niet genoeg terminals?
In 2020 misschien, bijna in 2024 niet, of je hebt stront in je ogen.
2 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: EV-laadstations.




par phil59 » 06/12/23, 14:05

Martine24 schreef:Er wordt ons gevraagd om de voorkeur te geven aan elektrische auto’s, maar helaas zijn er niet genoeg laadpalen. Laatst moest ik bijvoorbeeld kilometers rijden om de auto van mijn zus te tanken. Ik vind dit dus ontmoedigend (ik aarzel om in dit voertuig te investeren) en ik ben niet de enige die er zo over denkt.


Mijlen? In de Sahara ongetwijfeld...

Chargemap is uw vriend voor het vinden van terminals!
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: EV-laadstations.




par Macro » 06/12/23, 14:34

Nee...Op elke snelweg heeft u minimaal 20 km tussen 2 terminals
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: EV-laadstations.




par Forhorse » 07/12/23, 07:20

Het is waar ! het is een schandaal! het zou er 1 per kilometer kosten, of zelfs elke meter... :onheil:
1 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: EV-laadstations.




par Macro » 07/12/23, 11:30

Forhorse schreef:Het is waar ! het is een schandaal! het zou er 1 per kilometer kosten, of zelfs elke meter... :onheil:



Geen behoefte aan bovenleidingen of continu inductieladen...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: EV-laadstations.




par Christophe » 07/12/23, 11:36

Forhorse schreef:Niet genoeg terminals?
In 2020 misschien, bijna in 2024 niet, of je hebt stront in je ogen.


Voor het weinige dat ik op de snelweg doe, zijn de meeste terminals die ik daar zie ongebruikt... Grofweg zou ik zeggen 1/20...

Aan de andere kant had een van de laatste die ik zag de prijs op een "totem" zoals voor benzinestations, het was de eerste keer dat ik er een zag...vergat een foto te maken, maar ik denk dat het genoteerd stond 1* * €... door wat ik niet weet? Waarschijnlijk de 1.7 kWh?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: EV-laadstations.




par Christophe » 07/12/23, 11:39

Macro schreef:
Forhorse schreef:Het is waar ! het is een schandaal! het zou er 1 per kilometer kosten, of zelfs elke meter... :onheil:



Geen behoefte aan bovenleidingen of continu inductieladen...


Ik weet niet of je een grapje maakt of niet, maar de bovenleidingen die sommigen hebben gemaakt voor zware vrachtwagens (Duitsland en Zweden uit mijn geheugen... het kostte een arm en een been per km, en de rest daarmee... )...en opladen via inductie bestaat voor bepaalde buslijnen...

Beide zijn op zijn minst experimenteel...
1 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: EV-laadstations.




par Macro » 07/12/23, 18:19

En een elektrische snelweg te midden van citroenbomen in aanbouw op Sicilië. Toen ik daar in september tijdens een reis naartoe ging, volgde ik kilometers lang een andere snelweg die in aanbouw was... Er waren elke X meter portalen zoals die we zien op de treinlijnen thuis, maar het oppervlak was bitumen... Ik dacht dat het een elektrische was snelweg... Ik kan er nergens een spoor van vinden..
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 175-gasten