Wat is de prijs van een land? Zijn allesomvattende financiële waarde? Macro-economische studie

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Wat is de prijs van een land? Zijn allesomvattende financiële waarde? Macro-economische studie




par dede2002 » 05/05/22, 11:05

Daarnaast zijn er ook mensen. Maar in principe kun je geen mensen kopen, en ze kunnen ook weggaan...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Wat is de prijs van een land? Zijn allesomvattende financiële waarde? Macro-economische studie




par Christophe » 05/05/22, 11:33

Ja, human resources moet worden meegenomen! Het staat in de eerste post...

Een land met een laag opleidingsniveau en een kortere levensduur heeft niet dezelfde HR-waarde als een ander land dat op deze punten beter af is!

Bijvoorbeeld: een arts die nog 30 jaar praktijk heeft, moet in de HR-berekening worden meegenomen.

Ah ah ah niet makkelijk de vragen van de totof he! : Lol:

Ja ze kunnen vertrekken maar ze kunnen ook aankomen... ineens compenseert het...
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Wat is de prijs van een land? Zijn allesomvattende financiële waarde? Macro-economische studie




par dede2002 » 14/05/22, 17:11

Dus niemand deed de wiskunde... :P

Ik heb mijn mening over de mogelijkheid van deze berekening al gegeven, op basis van abstracte waarden. Je jonge dokter, hij heeft misschien een scooterongeluk gehad sinds... Of tel je alle kredieten die zijn getekend om gebouwen te bouwen die nog niet bestaan?

Het zou nodig zijn om het verschil te maken tussen alles wat al bestaat en alles wat "op krediet" staat, en natuurlijk in de valuta van het betreffende land.

Ik geef mijn tong aan de kat, jij hebt het antwoord : Mrgreen:
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Wat is de prijs van een land? Zijn allesomvattende financiële waarde? Macro-economische studie




par Christophe » 14/05/22, 17:19

Ik heb nooit gezegd dat ik het antwoord had, het is een participatief debat... maar ik weet zeker dat organisaties zoals de CIA het hebben!!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 106-gasten