EDF/fotovoltaïsche schaal

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Avatar de l'utilisateur
louphil
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 278
Inschrijving: 22/07/05, 01:20
Plaats: Gironde (Ste Foy-la-Grande)
x 4

Re: EDF/fotovoltaïsche schakelaar




par louphil » 27/02/22, 11:40

Dankjewel Remundo voor je verlichting... Eigenlijk had ik er zelf aan moeten denken... :?

@Yves: er zitten inderdaad verschillende beveiligingssystemen op mijn thermische installatie:

- 1 veiligheidsklep op de primaire (druk)
- 1 expansievat
- 1 veiligheidsklep op de tank (druk + T°)
- en bovendien bedek ik de sensor meestal gedeeltelijk van april / mei tot oktober ...

We zijn misschien pas in februari, maar gezien de zonneschijn van de afgelopen dagen, wordt het echt warm...

Nu, misschien ben ik een beetje te "licht" als het gaat om het onderhoud van het systeem? Wat is de levensduur van de veiligheidselementen zoals de vaas en de ventielen??
1 x
http://wunic.fr

Dit komt omdat de snelheid van het licht groter is dan die van gezonde
Sommigen hebben de briljante lucht voordat de airco ....:D :D :D
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: EDF/fotovoltaïsche schakelaar




par phil59 » 27/02/22, 13:13

Op mijn ketelkachel heb ik een veiligheidsklep, die een beetje water laat weglopen, maar die ook koud water terug in het circuit brengt.

Je moet glycol hebben, denk ik, maar dat kan ook.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
louphil
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 278
Inschrijving: 22/07/05, 01:20
Plaats: Gironde (Ste Foy-la-Grande)
x 4

Re: EDF/fotovoltaïsche schakelaar




par louphil » 01/03/22, 08:55

Ja, inderdaad, het is glycol ... in de normale modus laat de klep het door bij overdruk. Maar er is geen reactie. Daarna moet je zuiveren om "waterslag" te voorkomen ...
0 x
http://wunic.fr



Dit komt omdat de snelheid van het licht groter is dan die van gezonde

Sommigen hebben de briljante lucht voordat de airco ....:D :D :D
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: EDF/fotovoltaïsche schakelaar




par Forhorse » 03/03/22, 23:19

Met een kleine (grote) aanpassing aan uw installatie kunt u uw huidige omvormers blijven gebruiken op een back-up netwerk.
Op de uitgang van sommige hybride omvormers of omvormers (zoals Victron Multiplus) kan je een "gewone" zonne-omvormer aansluiten die dus op je geïsoleerde locatie zal blijven produceren alsof hij op het netwerk staat. Er zijn bepaalde regels die moeten worden gevolgd en afhankelijk van het merk kan het meer of minder ingewikkeld zijn om te configureren.

Ik heb ook gezien dat sommige hybride omvormers (zoals de Fronius Primo GEN24 Plus) in staat zijn om noodstroom te leveren zonder batterij (binnen de grenzen van wat de panelen kunnen leveren natuurlijk)
0 x

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 125-gasten