EDF/fotovoltaïsche schaal

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Avatar de l'utilisateur
louphil
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 278
Inschrijving: 22/07/05, 01:20
Plaats: Gironde (Ste Foy-la-Grande)
x 4

EDF/fotovoltaïsche schaal




par louphil » 26/02/22, 14:50

Nou, het is alweer een tijdje geleden dat ik de . verliet forum ... Dus hallo allemaal ...

Als het idee om hier terug te komen voor een wandeling is dat ik een klein probleempje heb;

Ik heb inderdaad PV geïnstalleerd, naast thermische zonne-energie ... Omdat het pragmatisch is, wordt de energie die door de PV wordt geleverd, verkocht aan EDF ... Ik zou het echter graag willen kunnen omzetten naar eigen verbruik bij de behoefte . De reden is dat ik steeds vaker geconfronteerd word met stroomstoringen of incidenten van EDF... De laatste, gisteren...

Ik dacht al tijden (en vergat het toen) over een failover-systeem voor eigen verbruik, voornamelijk om de integriteit van het thermische zonnesysteem te behouden en zo een grote overdruk te vermijden, mogelijk als gevolg van een EDF-onderbreking... En wat ik vreesde is natuurlijk gisteren gebeurd...

Ik heb oplossingen gezien over bepaalde onderwerpen, maar bedoeld voor het tegenovergestelde: prioritaire zelfconsumptie... Dus vraag:

1) Kunnen deze oplossingen geschikt zijn om mijn probleem op te lossen (terwijl het EDF-netwerk wordt geïsoleerd)?

2) Heeft iemand feedback over de reparatie van thermische zonne-energie door een woningverzekering, waarbij de storing wordt veroorzaakt door een storing van EDF?
1 x
http://wunic.fr

Dit komt omdat de snelheid van het licht groter is dan die van gezonde
Sommigen hebben de briljante lucht voordat de airco ....:D :D :D
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16175
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: EDF/fotovoltaïsche schakelaar




par Remundo » 26/02/22, 16:44

Hallo Louphil

er zijn omvormers die dit kunnen automatiseren, maar je moet investeren en wat batterijen hebben.
0 x
Beeld
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: EDF/fotovoltaïsche schakelaar




par phil59 » 26/02/22, 17:02

Ik bereid me voor om hetzelfde te schrijven...

Pollepel, 1500€ omvormer, plus batterijen, min of meer door 1000€ af te ronden voor 1 kWh (liever minder).

Voor een gasboiler heb ik een oude pc-omvormer, 160W, op een grotere batterij geplaatst dan oorspronkelijk.

Het kan enkele uren duren voordat de ketel, de circulatiepomp en de circulatiepomp van de houtkachel...

Daarna, met 2 elektrische auto's in huis, heb ik de mogelijkheid om, om me te helpen, een kleine omvormer die ik heb, 12V ---> 220V op de accessoire batterij van de VE te zetten ....

Het is mini, maar ik heb niets gepland voor de vriezer, enz....

Ik heb 4 panelen van 190W, maar met micro-inverter....dus zonder sap produceren ze ook niets...
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9836
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: EDF/fotovoltaïsche schakelaar




par sicetaitsimple » 26/02/22, 18:32

louphil schreef:.... als een prioriteit om de integriteit van het thermische zonnestelsel te behouden en zo een grote overdruk te vermijden, mogelijk als gevolg van een EDF-onderbreking ... En wat ik vreesde, gebeurde natuurlijk gisteren ...


Ik ga je geen advies geven over omvormers etc, maar over het algemeen installeren we bij een hydraulisch systeem dat we willen beschermen tegen mogelijke "onopzettelijke" overdrukken een of meer klep(pen), vaak "veiligheidsgroep" genoemd. Heb je er geen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
louphil
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 278
Inschrijving: 22/07/05, 01:20
Plaats: Gironde (Ste Foy-la-Grande)
x 4

Re: EDF/fotovoltaïsche schakelaar




par louphil » 26/02/22, 19:29

@Remundo en Phil59

Is dat zo ?? De "klassieke" PV-omvormers zijn niet allemaal ontworpen om direct bruikbaar sap te kunnen leveren??? Nou, de vraag lijkt misschien gek, maar laat maar...

Wel, om verwarring te voorkomen, heb ik een kleine schets gemaakt... Ik zou graag willen dat mijn installatie evolueert van oplossing A naar oplossing B... Er is geen product op de markt om EDF te "omzeilen" ???
Bypass-PV2.png
Bypass-PV2.png (132.54 KiB) 4141 keer bezocht


@BuienRadarNL


Nou ja, er is er een... Maar ze speelde duidelijk haar rol niet... :(
1 x
http://wunic.fr



Dit komt omdat de snelheid van het licht groter is dan die van gezonde

Sommigen hebben de briljante lucht voordat de airco ....:D :D :D
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16175
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: EDF/fotovoltaïsche schakelaar




par Remundo » 26/02/22, 20:56

er zijn 3 soorten omvormers:
1) de netwerkomvormer: hij weet alleen hoe hij stroom in het EDF-netwerk moet injecteren en gaat buiten dienst zodra de EDF-fase verdwijnt
2) de geïsoleerde site-omvormer: deze is nooit verbonden met het netwerk en beheert een lokale installatie door daar zijn fase te creëren
3) de hybride omvormer: hij kan zich aanpassen aan 2 situaties, volgens verschillende opties/strategieën.

omvormers 2 en 3 hebben een batterij nodig om als energiebuffer te functioneren.

https://onduleurphotovoltaique.fr/ondul ... e-solaire/
1 x
Beeld
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: EDF/fotovoltaïsche schakelaar




par phil59 » 26/02/22, 21:17

De hybride omvormer is degene die schakelt.

De panelen zijn aangesloten op PV en batterijen. Hij is het die beslist om het "EDF"-sap door te laten of niet.
Het is automatisch.

Als het alleen voor een watercirculator zoals ik is, kan een eenvoudige pc-omvormer het lukken, een met lege batterij, 20 €, waarop je de batterij vervangt, om een ​​veel grotere te plaatsen. Een oude auto-accu kan het lukken, zelfs om een ​​auto te starten. Niet optimaal, want niet gepland, maar het wordt een paar jaar....

Mijn ketel-houtkachel is zo aangesloten, in het geval van een stroomstoring, gedurende enkele uren zonder EDF, draait het ....
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
louphil
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 278
Inschrijving: 22/07/05, 01:20
Plaats: Gironde (Ste Foy-la-Grande)
x 4

Re: EDF/fotovoltaïsche schakelaar




par louphil » 26/02/22, 22:10

OKE ! Dankjewel voor je antwoorden ... ! Ik concludeer dus dat ik vast zit: mijn omvormer heeft een "anti-islanding" functie en levert dus niet meer bij stroomuitval...

Kleine vraag "to the con", die bij mij opkomt: hoe wordt de energie geproduceerd door de PV's afgevoerd bij stroomuitval?
0 x
http://wunic.fr



Dit komt omdat de snelheid van het licht groter is dan die van gezonde

Sommigen hebben de briljante lucht voordat de airco ....:D :D :D
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16175
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: EDF/fotovoltaïsche schakelaar




par Remundo » 26/02/22, 22:30

het wordt niet afgevoerd, de panelen zijn in een open circuit, als een batterij die op niets is aangesloten.
0 x
Beeld
yves35
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 221
Inschrijving: 27/09/15, 23:22
Plaats: rendier
x 60

Re: EDF/fotovoltaïsche schakelaar




par yves35 » 27/02/22, 00:28

bonsoir,

en zo een grote overdruk te vermijden, mogelijk als gevolg van een EDF-cut ... En wat ik vreesde, is natuurlijk gisteren gebeurd ...

op een normaal samengestelde thermische zonne-installatie is er een expansievat dat het volledige volume dat door oververhitting ontstaat, opneemt. De veiligheidsklep grijpt alleen in als laatste redmiddel. De onderbreking van de elektrische voeding naar de circulatiepomp en de regeling heeft geen schadelijke gevolgen voordat de sensoren 160°C bereiken. En het is februari

yves
1 x
genegeerd: obamot, janic, guygadebois... lucht, lucht. We zijn (nog) niet op Qanon Ben, als in feite

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 221-gasten