Welke snelgroeiende boomsoort in een tuin heeft het equivalent van 0.5 tot 1 stengel hout per jaar?

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Welke snelgroeiende boomsoort in een tuin heeft het equivalent van 0.5 tot 1 stengel hout per jaar?




par Ahmed » 11/12/23, 20:25

Op bepaalde punten zoals fruitbomen, maar hier is het met als doel "hout kweken"... 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Welke snelgroeiende boomsoort in een tuin heeft het equivalent van 0.5 tot 1 stengel hout per jaar?




par Christophe » 11/12/23, 20:29

Het is altijd beter dan “je tot drinken dwingen”!!!

Hey Dude!!! : Mrgreen:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Welke snelgroeiende boomsoort in een tuin heeft het equivalent van 0.5 tot 1 stengel hout per jaar?




par Ahmed » 11/12/23, 20:33

Maak geen fouten met de vervoegingen... : Wink:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Welke snelgroeiende boomsoort in een tuin heeft het equivalent van 0.5 tot 1 stengel hout per jaar?




par Christophe » 12/12/23, 16:42

Er was geen fout! : Mrgreen:

Nou, hier ben ik, ik heb wat onderhoudssnoei gedaan aan zowel de Robin-bomen als aan de fruitbomen:

- verwijderen van (kleine) stamstelen
- verwijderen van stengels die elkaar raken
- verwijdering van "interne" stengels
- verwijderen van stengels die naar beneden gaan

Anders denk ik dat de kwekerij een fout heeft gemaakt bij een plan van "Robiniers" omdat deze geen doornen heeft...ik neem aan dat het een populier is...ik zal in het voorjaar eens kijken bij het blad...
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Welke snelgroeiende boomsoort in een tuin heeft het equivalent van 0.5 tot 1 stengel hout per jaar?




par plasmanu » 12/12/23, 17:34

Als je bevers hebt, verwacht dan op de lange termijn niets.
Ik sneed een tak hoog af die mij ervan weerhield boven de waterpoel te vissen. De grootte van een onderarm en 3/4m. Ik zwaaide daar na de waterpoel en 3 dagen later. Het stuk was vreemd genoeg 10 meter tegen de stroom in gestegen zonder te blaffen en het was onmogelijk om te vissen. En ik moest haar in het struikgewas gooien.
20 meter hoger staat een enorme populier waar de bever elke 15 dagen zijn tanden komt zetten.

Dus verzamel ik de stukken buxus die hij ontschorst laat. Hij is niet de enige hoger in de rivier, noch lager
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Welke snelgroeiende boomsoort in een tuin heeft het equivalent van 0.5 tot 1 stengel hout per jaar?




par Christophe » 12/12/23, 17:43

De (nou ja "mijn") bevers gaan niet verder dan 2 of 3 meter van de oever...

De enige Robin-boom die ik in dit gebied heb geplant, is nog nooit aangevallen: ik weet niet zeker of ze van Robin-bomen houden, laat staan ​​doornen... Hun gegevens zijn wilgen en populieren!
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Welke snelgroeiende boomsoort in een tuin heeft het equivalent van 0.5 tot 1 stengel hout per jaar?




par plasmanu » 12/12/23, 17:54

Ze houden vooral van wat een schors heeft die goed te eten is en niets houdt hen tegen in hun verwoestende doel om naar boven te zoeken. Daarom hebben ze de boom omgehakt.
Het is net als de artisjokken van Jeruzalem in de rivier, die alleen maar wilde zwijnen aantrekken. Ze vergeten tenminste de jouwe naast de bron. Maar als de kippen erop vallen, is Bagdad ten onder : Mrgreen: als er op dat moment een spuitmond passeert
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Welke snelgroeiende boomsoort in een tuin heeft het equivalent van 0.5 tot 1 stengel hout per jaar?




par Christophe » 16/12/23, 15:36

Foto's na het snoeien en (niet rommelen) op sommige plekken opruimen:

robiners est.jpg


Het is nog steeds gek hoe divers de groei is, deze 3 planten zijn tegelijkertijd geplant (dezelfde grootte), zijn van dezelfde soort, dezelfde grond, dezelfde oriëntatie...

Ik denk dat het een beetje op menselijke hersenen lijkt (sommige zullen nooit volwassen worden)... : Lol: : Lol: : Lol:

robiners is 2.jpg


Ik heb ook buiten opnieuw geplant, die in de kas stonden en waarbij vooral bovenste takken ontstonden die alle kanten op gaan (een boom van het Harry-plottertype? : Mrgreen: ), Ik heb ze niet gesnoeid om te zien hoe het er dit voorjaar uit zal zien...

robiners kas.jpg
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Welke snelgroeiende boomsoort in een tuin heeft het equivalent van 0.5 tot 1 stengel hout per jaar?




par plasmanu » 16/12/23, 17:17

Wat mij zorgen baart, is een ingenieur van jouw niveauteltwijgen
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Welke snelgroeiende boomsoort in een tuin heeft het equivalent van 0.5 tot 1 stengel hout per jaar?




par Christophe » 16/12/23, 17:43

Pffff...die andere daar!

Ik tel geen takjes, ik plan boomstammen op middellange termijn! : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 198-gasten