BIO een markt als alle andere

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: BIO een markt als alle andere




par Moindreffor » 20/02/22, 20:25

Obamot schreef:Ik had dit al voorbereid, omdat ik wist dat je eraan zou komen (maar dit zal mijn laatste bericht zijn, want alles is gezegd)
Publiceer eerst je vorige bron! Dan ...

gepubliceerde bron wat zeg je? France info betrouwbaar of niet?
Consumptie: afzet biologische producten in 2021 gedaald
https://www.francetvinfo.fr/economie/em ... 35989.html
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: BIO een markt als alle andere




par Obamot » 20/02/22, 20:28

Moindreffor schreef:
Obamot schreef:Ik had dit al voorbereid, omdat ik wist dat je eraan zou komen (maar dit zal mijn laatste bericht zijn, want alles is gezegd)

Publiceer eerst je vorige bron! Dan ...

+ 82% tussen 2011 en 2016.

+ 17% in 2017 (stijging t.o.v. totaal volume). https://www.agencebio.org/wp-content/up ... ce-BIO.pdf

+ 15,7% tussen 2018.

+ 8% tussen 2019.

+ 12,2% in 2020. https://www.circuits-bio.com/chiffres-e ... os-en-2020

Plots zou het 4% dalen, dus wat? We zitten al tien jaar nog steeds in een ZEER stijgende lijn.

QED

Bron: ik geef alleen degenen die nog niet eerder zijn gegeven.


gepubliceerde bron wat zeg je? France info betrouwbaar of niet?
Consumptie: afzet biologische producten in 2021 gedaald
https://www.francetvinfo.fr/economie/em ... 35989.html

Heb je alleen dat?

Het verandert niets aan mijn conclusie.

Oké, dus het debat is gesloten.
Dernière édition par Obamot de 20 / 02 / 22, 20: 29, 1 keer bewerkt.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: BIO een markt als alle andere




par Moindreffor » 20/02/22, 20:29

Obamot schreef:Heb je alleen dat?

Het verandert niets aan mijn conclusie.

Oké, dus het debat is gesloten.

la tribune
https://www.latribune.fr/entreprises-fi ... 03626.html

uw conclusie is dat u gelijk heeft en zij ongelijk?
Ik geef alleen feiten door, ik concludeer niets, de feiten spreken voor zich

degenen die concluderen is dat ze de feiten niet accepteren, dus moeten ze zichzelf ervan overtuigen dat de feiten onjuist zijn

Biologisch boekte vijf periodes op rij een omzetdaling in de supermarkten. Hierdoor is de omzet sinds begin 2021 met -1,3% gedaald. Onze partner NielsenIQ geeft wat uitleg
https://www.lineaires.com/les-produits/ ... our-de-bon
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: BIO een markt als alle andere




par Obamot » 20/02/22, 20:41

Idem: maar je hebt niet de “monopolie van feiten' en je scheef ze
(nou, je hebt bewerkt om te borduren en de takken in te halen, ik zal niet voor onbepaalde tijd herhalen)

Zie de statistieken, het is niet zozeer via uw verfijnde interpretatie:
het verbruik daalt [...]

Het is eerder dat de stijging van het marktaandeel gaat langzamer dan voorheen” (wat de cijfers zeggen). Opnieuw CQFD

Dus ik zal je zeggen, het zou me geen moer schelen als het verbruik zou dalen, maar tot een punt dat je je niet eens kunt voorstellen!
Ik ben blij dat dat niet het geval is, het is een sterk signaal.

Feit is dat alles wat je zei FALSE is, nepnieuws, intox, gloubi-boulga. En daar heb je in mijn ogen nul serieusheid, nul geloofwaardigheid.

Dus onderscheidingsvermogen nul.
Pogingen tot bedrog.
Discussie 2x gesloten.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: BIO een markt als alle andere




par Moindreffor » 21/02/22, 10:09

Obamot schreef:Dus ik zal je zeggen, het zou me geen moer schelen als het verbruik zou dalen, maar tot een punt dat je je niet eens kunt voorstellen!
Ik ben blij dat dat niet het geval is, het is een sterk signaal.

dus waarom zou je koste wat het kost willen liegen met de cijfers die door verschillende "serieuze" en dus onpartijdige kranten worden verspreid, als het je echt niets kan schelen, zou je niet eens moeten rapporteren, wat je dus tegenspreekt, over de integendeel, deze figuren die tegen uw partijdige toespraak ingaan, maken u van streek, vandaar uw poging om ze te ontmantelen

Obamot schreef:Feit is dat alles wat je zei FALSE is, nepnieuws, intox, gloubi-boulga. En daar heb je in mijn ogen nul serieusheid, nul geloofwaardigheid.
Dus onderscheidingsvermogen nul.
Pogingen tot bedrog.
Discussie 2x gesloten.

Ik heb niets gezegd, ik geef informatie uit kranten, dus ik probeer niet te misleiden of te liegen, ik vraag me af wat deze cijfers zijn
aan de andere kant jij
1) u citeert cijfers uit Zwitserland om de Franse cijfers tegen te spreken
2) je citeert cijfers van voor 2018 om cijfers van 2020 tegen te spreken
dus ja, je kunt de discussie sluiten omdat het duidelijk is dat je geen geldige argumenten hebt om deze feiten tegen te spreken die je niet accepteert
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: BIO een markt als alle andere




par Obamot » 21/02/22, 10:29

Nee, ik heb absoluut niets om me om te bekommeren BIO, het is niet genoeg voor mij.
Ik heb zojuist geprobeerd met succes aan te tonen dat je aan propaganda deed (en aangezien je moet liegen).

De Zwitserse bron stond er alleen als voorbeeld. Ik heb het sindsdien onderbouwd met totaal verschillende bronnen, dus je bent te kwader trouw. Vooral omdat deze bron er alleen was omdat het een screenshot was van wat de eerste zoekresultaten van Google geven, wat niet echt uitmaakt wat voor soort bronnen het is. Het gaf een globale visie zonder vooringenomenheid, dat is wat ik wilde (in tegenstelling tot wat u beweert).

Het is dus GEEN compilatie van gegevens die ik persoonlijk heb gemaakt, maar wat is een selectie van de zoekmachine. Dat ontmantelt je onrechtvaardige en valse bedoeling.

Dat betwist je dus de stijging van het marktaandeel gaat langzamer dan voorheen”. Wat een REDELIJKE benadering is en nauwelijks te betwisten, je brengt geen enkel element mee om iets aan te tonen.

U betwist dat de biologische te koop is in toenemende mate in de harde korting. Dit valt bijna niet te betwisten, aangezien het aanbod fysiek aanwezig is op de kramen en virtueel op het web (wat bewijst dat er een sterke vraag en een groot aanbod is met toegankelijke prijzen van rond de €2)
https://www.lidl.fr/la-variete-lidl/not ... oduits-bio

Je daagt de bronnen van Google uit zonder ons in detail te vertellen wat ze verkeerd zouden hebben, je wijst ze gewoon af.

Kortom, de gebruikelijke hersenspoeling van GGO-aanhangers. En ik ga daar geen uren doorbrengen, dus ik stop daar echt in het aangezicht van een leugenaar. Voor het geval dat, ik heb je geblokkeerd vanwege je karikaturale bezwaren, dus ik zie je antwoorden niet meer omdat je standpunten niet wetenschappelijk zijn (daar haal je het gewicht niet - zoals met je crashes op de Vit. C - en andere ontwijkingen ) noch eervol terwijl je een soort "monopolie op de waarheid" blijft toeschrijven... Je bent hier niet gezaghebbend, het is precies het tegenovergestelde.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: BIO een markt als alle andere




par Moindreffor » 21/02/22, 11:02

Obamot schreef:Nee, ik heb absoluut niets om me om te bekommeren BIO, het is niet genoeg voor mij.
Ik heb zojuist geprobeerd met succes aan te tonen dat je aan propaganda deed (en aangezien je moet liegen).

De Zwitserse bron stond er alleen als voorbeeld. Ik heb het sindsdien onderbouwd met totaal verschillende bronnen, dus je bent te kwader trouw. Vooral omdat deze bron er alleen was omdat het een screenshot was van wat de eerste zoekresultaten van Google geven, wat niet echt uitmaakt wat voor soort bronnen het is. Het gaf een globale visie zonder vooringenomenheid, dat is wat ik wilde (in tegenstelling tot wat u beweert).

Het is dus GEEN compilatie van gegevens die ik persoonlijk heb gemaakt, maar wat is een selectie van de zoekmachine. Dat ontmantelt je onrechtvaardige en valse bedoeling.

Dat betwist je dus de stijging van het marktaandeel gaat langzamer dan voorheen”. Wat een REDELIJKE benadering is en nauwelijks te betwisten, je brengt geen enkel element mee om iets aan te tonen.

U betwist dat de biologische te koop is in toenemende mate in de harde korting. Dit valt bijna niet te betwisten, aangezien het aanbod fysiek aanwezig is op de kramen en virtueel op het web (wat bewijst dat er een sterke vraag en een groot aanbod is met toegankelijke prijzen van rond de €2)
https://www.lidl.fr/la-variete-lidl/not ... oduits-bio

Je daagt de bronnen van Google uit zonder ons in detail te vertellen wat ze verkeerd zouden hebben, je wijst ze gewoon af.

Kortom, de gebruikelijke hersenspoeling van GGO-aanhangers. En ik ga daar geen uren doorbrengen, dus ik stop daar echt in het aangezicht van een leugenaar. Voor het geval ik je heb geblokkeerd vanwege je karikaturale bezwaren, dus ik zie je antwoorden niet meer omdat je standpunten niet wetenschappelijk zijn (daar heb je niet het gewicht zoals bij je crashes en andere ontwijkingen) noch d eervol terwijl je aan je blijft bijdragen een soort “monopolie op de waarheid”... U bent hier niet gezaghebbend, integendeel.

waarom zou je mij andere intenties willen geven dan die welke de kranten geven, namelijk een daling van de consumptie van "biologische" producten in 2020, behalve dat je de lezer wilt afleiden van deze informatie

om te zeggen dat we er steeds meer bij hard discounters vinden, heeft niets te maken met het verkoopvolume, en dat is wat u laat zien, hoewel het aanbod toeneemt, daalt de verkoop nog steeds

het is ruwe informatie, ik geef het gewoon, en ik merk op, hoewel iedereen de voorkeur geeft aan biologisch, dat er wordt gezegd dat consumenten erom vragen en de cijfers neigen het tegenovergestelde te laten zien, vandaar mijn vraagstelling en we zien dat een fervent verdediger van organisch zoals je het niet kunt bedenken en nog minder accepteren

de artikelen waarvan ik de referenties plaats, ze proberen in ieder geval verklaringen te vinden, aan de andere kant probeer je de discussie gewoon af te leiden om te proberen de info te verbergen, is het zo onaanvaardbaar voor jou?
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14980
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: BIO een markt als alle andere




par GuyGadeboisTheBack » 06/07/22, 19:29

We zeggen dankjewel en we vergiftigen onszelf.JPG
We zeggen dankjewel en we vergiftigen onszelf.JPG (181.7 KiB) 1797 keer bekeken

(The Chained Duck van 6/07/2022)
2 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 194-gasten