Transformeer een warmwaterboiler op zonne-energie (of stookolie) in een thermodynamische boiler met een kleine zwembadwarmtepomp

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Transformeer een warmwaterboiler (of stookolie) op zonne-energie in een thermodynamische boiler met een kleine zwembadwarmtepomp




par Christophe » 16/12/23, 13:32

Cool eindelijk een kandidaat om mijn montage te reproduceren!! Het is feest!! 8) 8) 8)

De warmtepompwisselaar is gemaakt van PVC en titanium (lijkt mij): hij moet bestand zijn tegen chloor of andere sterk oxiderende producten die in een zwembad voorkomen... Dus a priori is hij waterdicht tegen O2. ..

Ik gebruik geen andere leidingen van de zwembadwarmtepomp, de rest gebeurt via traditioneel sanitair.

Zorg ervoor dat u flexibele fittingen met BAO meeneemt (als u van plan bent ze te gebruiken)...het prijsverschil is klein...
0 x
jean_le_preux_
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 16/12/23, 12:43
x 1

Re: Transformeer een warmwaterboiler (of stookolie) op zonne-energie in een thermodynamische boiler met een kleine zwembadwarmtepomp




par jean_le_preux_ » 18/12/23, 11:42

Bedankt, dit bevestigt dat het de moeite waard is om het circuit met de zuurstofbarrière te doen.
Ik zit midden in een renovatie, dus ik zal de komende weken proberen resultaat te boeken.
Ik vraag me af of er zwembadwarmtepompen zijn die constant tot 45 graden stijgen (misschien speciaal voor spa's). Dit zou interessant zijn voor het comfort, maar het is ook een aanbevolen minimumtemperatuur voor opslag in ballonnen (legionella).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Transformeer een warmwaterboiler (of stookolie) op zonne-energie in een thermodynamische boiler met een kleine zwembadwarmtepomp




par Christophe » 18/12/23, 12:38

Eh, alle circuits zouden idealiter met BAO moeten zijn, toch?

Voor de maximale temperatuur hebben zelfs thermodynamische boilers een resistieve aanvulling... dus de thermodynamische cyclus heeft een bovengrens.

Zoek uit tot welke T° de compressor werkt (deze moet tussen 40 en 45°C liggen)

In mijn geval geen legionellaprobleem aangezien ik hem maar 4 maanden per jaar gebruik.

Toen het dit jaar werd hervat, steeg de warmtepomp in de eerste cycli tot meer dan 40°C op het display. Ik begreep niet echt wat er gebeurde, de compressor bleef draaien, maar de ventilator niet (zoals wanneer deze ontdooit... een bug?).

Op dat moment zag ik 44°C op het display.

Dus er moet op dit niveau zeker wat elektronisch gesleuteld worden?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 130-gasten