Transformeer een warmwaterboiler op zonne-energie (of stookolie) in een thermodynamische boiler met een kleine zwembadwarmtepomp

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Transformeer een warmwaterboiler (of stookolie) op zonne-energie in een thermodynamische boiler met een kleine zwembadwarmtepomp




par phil59 » 10/03/23, 16:16

Christophe schreef:
Wie niet gelukkig is, kan nieuwe vrienden vinden op facebook of twitter...


Ik heb geen !
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Transformeer een warmwaterboiler (of stookolie) op zonne-energie in een thermodynamische boiler met een kleine zwembadwarmtepomp




par Christophe » 16/03/23, 09:55

Christophe schreef:Ik zette de circulatiepomp op hoge snelheid.


Na 1 week merk ik wat veranderingen in de kWh, maar de intercyclusduur blijft hetzelfde (nog steeds 3 tot 4 cycli per dag)...

In werkelijkheid; Ik fiets nu met 0.23-0.25 kWh in plaats van 0.28-0.30 kWh (ondanks een hoger circulatievermogen) en de duur, op basis van omgevingstemperatuurmetingen, lijkt dichter bij 20 min (22 min bij 0.24 kWh) dan bij 30 min (28 min bij 0.30 kWh) te liggen. XNUMXkWh)...

Als we de correctie uitvoeren door rekening te houden met het vermogen van de circulatiepomp (minstens 15 W meer omdat het weergegeven vermogen volgens mij het hydraulische vermogen is), moeten we +30% toevoegen om het opgenomen vermogen te krijgen, maar ik zal de redenering doen op degene die wordt weergegeven) hebben we:

a) Lage snelheid 30 min cyclus, circulatiepompverbruik = 7 * 0.5 = 3.5 Wh d.w.z. 3.5/290 = 1.2% van het totale verbruik van een cyclus
b) Hoge snelheid 20 min cyclus, circulatiepompverbruik = 22 * ​​1/3 = 7.3 Wh d.w.z. 7.3 / 240 = 3% van het totale verbruik van een cyclus

In alle gevallen is het verbruik van de circulatiepomp vrij verwaarloosbaar (zelfs +30%)... en zelfs als het in % meer dan verdubbelt bij hoge snelheid.

Kortom, in tegenstelling tot wat ik presenteerde (ja ja ik weet mijn fouten te herkennen : Roll: : Roll: : Roll: ), hoge snelheid maakt het mogelijk om kortere cycli te draaien en een paar honderd Wh (2 tot 3) per dag te besparen en dus enkele tientallen kWh per jaar (minder dan 50 kWh maar het is nog steeds goed om mee te nemen!).
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9841
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: Transformeer een warmwaterboiler (of stookolie) op zonne-energie in een thermodynamische boiler met een kleine zwembadwarmtepomp




par sicetaitsimple » 16/03/23, 13:28

Dit is een opgeloste vraag.
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13724
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Transformeer een warmwaterboiler (of stookolie) op zonne-energie in een thermodynamische boiler met een kleine zwembadwarmtepomp




par izentrop » 16/03/23, 15:26

sicetaitsimple schreef:Dit is een opgeloste vraag.
Weten we zeker dat de eindtemperatuur van het verwarmde volume dezelfde logica volgt?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Transformeer een warmwaterboiler (of stookolie) op zonne-energie in een thermodynamische boiler met een kleine zwembadwarmtepomp




par Christophe » 16/03/23, 15:54

Leg ons uit hoe de activering van de ("ondergedompelde") thermostaat wordt beïnvloed door de snelheid van de circulatiepomp?
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9841
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: Transformeer een warmwaterboiler (of stookolie) op zonne-energie in een thermodynamische boiler met een kleine zwembadwarmtepomp




par sicetaitsimple » 16/03/23, 16:37

izentrop schreef:
sicetaitsimple schreef:Dit is een opgeloste vraag.
Weten we zeker dat de eindtemperatuur van het verwarmde volume dezelfde logica volgt?

Ik douche niet vaak bij Christophe's, het is aan hem om de vraag te stellen.... :D
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Transformeer een warmwaterboiler (of stookolie) op zonne-energie in een thermodynamische boiler met een kleine zwembadwarmtepomp




par Christophe » 16/03/23, 16:58

Heel zelden! :schok: : Cheesy:

Nou, ik begrijp de vraag niet... : Mrgreen:

Nu heb ik het gevoel dat het hete water iets warmer is met de hoge snelheid ... : Cheesy: : Cheesy:
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9841
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: Transformeer een warmwaterboiler (of stookolie) op zonne-energie in een thermodynamische boiler met een kleine zwembadwarmtepomp




par sicetaitsimple » 16/03/23, 17:09

Christophe schreef:Nu heb ik het gevoel dat het hete water iets warmer is met de hoge snelheid ... : Cheesy:

Ik durfde het niet te zeggen, maar ik dacht het wel... Als de circulatie bij maximale flow aan het einde van de cyclus stopt, is je spiraal vol water "gemiddeld" warmer dan wanneer hij circuleert bij verminderde flow. Warmte die dan ook zonder circulatie naar de ballon wordt overgebracht. Het zal natuurlijk geen wonderen verrichten, maar dat je een lichte verhoging van de temperatuur merkt verbaast me niet.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Transformeer een warmwaterboiler (of stookolie) op zonne-energie in een thermodynamische boiler met een kleine zwembadwarmtepomp




par Christophe » 16/03/23, 18:34

Mogelijk...de stijging is klein...enkele tienden...
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13724
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Transformeer een warmwaterboiler (of stookolie) op zonne-energie in een thermodynamische boiler met een kleine zwembadwarmtepomp




par izentrop » 16/03/23, 19:33

Christophe schreef:Leg ons uit hoe de activering van de ("ondergedompelde") thermostaat wordt beïnvloed door de snelheid van de circulatiepomp?

Ik ben het die het niet begrijpt.

De ondergedompelde thermostaat, ik dacht dat hij in het lagere volume zat en werd niet beïnvloed. en dat de warmtepompcyclus is gestopt door het bereiken van de streeftemperatuur, retourtemperatuur?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 150-gasten