Elke dag elektrisch rijden

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
NCSH
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 207
Inschrijving: 17/11/21, 18:15
Plaats: Rondom Venus
x 137

Re: Elke dag elektrisch rijden




par NCSH » 24/03/24, 11:01

Christophe schreef:Zeker, maar de bijna meerderheidvan alle gezinnen met 2 werkende ouders heeft 2 of meer auto's...vraag Macro!!! : Mrgreen:

Trouwens, de meeste mensen die overstapten op elektriciteit hadden een thermische beveiliging "als back-up"...

In de VS misschien, maar in Frankrijk en West-Europa is dit volgens INSEE niet meer dan 30% tweemotorig per huishouden.

Daarom is het noodzakelijk om vooral de aandacht te vestigen op een veelzijdig voertuig met vier zitplaatsen en goede “weg”-eigenschappen voor lange reizen.

Dus segment B tegen een betaalbare prijs.

Momenteel kun je vanaf € 25 alleen maar eenvoudige hybrides vinden, parallel, met 000 of 1 kWhe, dat is net genoeg om kinetische energie terug te winnen tijdens het rijden in de stad; dit zijn Europese aanpassingen op hetzelfde concept als de Prius, gelanceerd in 2.

Bovenal behouden we hetzelfde rijplezier, met een versnellingsbak... waaraan we afhankelijk van de omstandigheden onze keuzes kunnen opleggen.

De volgende ontwikkeling zou de oplaadbare hybride met 10 kWhe zijn, zoals Renault had gepland (Eole-concept in 2014), aangekondigd op 28,
maar sindsdien is de prijs "gezakt" naar 38 euro voor de Captur, die twee jaar geleden werd gelanceerd!

Voorlopig is het de status quo, er is niets anders gepland in segment B. Fabrikanten richten zich uitsluitend op de vernieuwing van segment C-modellen, tegen stratosferische prijzen van minimaal 45...



Verder eindelijk goed nieuws:
In alle media werd deze week de komst aangekondigd van de CEO van het internationale autoverhuurbedrijf Hertz, die 100 Tesla's had gekocht.
Het lijkt erop dat deze "batterijdozen" duur zijn in onderhoud...

En veel klanten willen het niet!
2 x
Om het parallelle universum van te ontdekken niet-fossiele energiedragers van koolstof, neem de tijd om door de website te bladeren (15 min). NCSH : http://www.ncsh.eu/language/fr/energie-et-matiere/
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Elke dag elektrisch rijden




par Remundo » 24/03/24, 12:12

Macro schreef:Nee, maar ik leer niemand een lesje...

Oh nee, dat is niet jouw type...
Alleen aan de persoon die bidt met de cijfers van 2022 over ethanol... In 2024

: Roll:

ga je broodjes klaarmaken, ga... je kunt NCSH terloops lezen.
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Elke dag elektrisch rijden




par Christophe » 24/03/24, 12:14

NCSH schreef:
Christophe schreef:Zeker, maar de bijna meerderheidvan alle gezinnen met 2 werkende ouders heeft 2 of meer auto's...vraag Macro!!! : Mrgreen:

Trouwens, de meeste mensen die overstapten op elektriciteit hadden een thermische beveiliging "als back-up"...

In de VS misschien, maar in Frankrijk en West-Europa is dit volgens INSEE niet meer dan 30% tweemotorig per huishouden.


Het is waar, ik had buiten het centrum van grote steden moeten specificeren... alle Parijzenaars die ik kende die binnen de muren woonden, hadden helemaal geen auto, maar in die tijd waren het geen gezinnen met kinderen. ...

Dus als je INSEE-cijfers hebt, niet globaal maar per afdeling, zou dat interessant zijn.

Feit is dat we arbeiders uit de stedelijke centra hebben verdreven door de explosie van de vastgoedprijzen...dus 2 mensen die werken (met of zonder kinderen) die niet in de stad wonen = 2 auto's heel vaak...

Kijk om je heen (familie, vriend, buurman, etc.), gewoon...
2 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Elke dag elektrisch rijden




par Christophe » 24/03/24, 12:40

Was dat anders jouw Remundo-idee?

doc.jpg
doc.jpg (244.36 KB) 479 keer bekeken


: Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Elke dag elektrisch rijden




par Remundo » 24/03/24, 13:04

Dat is slecht gedaan en zelfs afgeslacht om ophef te maken.
0 x
Beeld
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Elke dag elektrisch rijden




par phil59 » 24/03/24, 14:59

NCSH schreef:Verder eindelijk goed nieuws:
In alle media werd deze week de komst aangekondigd van de CEO van het internationale autoverhuurbedrijf Hertz, die 100 Tesla's had gekocht.
Het lijkt erop dat deze "batterijdozen" duur zijn in onderhoud...

En veel klanten willen het niet!


Welk onderhoud aan een Tesla? Ik ben benieuwd wat er aan de hand is!

Bij Tesla is geen bezoek vereist om de garantie te behouden.

Vervolgens wachten we 100 km op de eerste "servicebeurt".

Er zijn Tesla VTC's... Waarom volgens jou, zelfs als opladen nu betalend is?
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Elke dag elektrisch rijden




par Christophe » 24/03/24, 15:38

Remundo schreef:Dat is slecht gedaan en zelfs afgeslacht om ophef te maken.


Ja, ik hou van de airconditioning op de achterbank, tenzij het een bierpomp is?

Maar in de VS mogen ze met dit soort dingen rijden...geen APK...(lijkt mij, volgens het laatste nieuws...)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Elke dag elektrisch rijden




par Christophe » 24/03/24, 15:39

phil59 schreef:
NCSH schreef:Verder eindelijk goed nieuws:
In alle media werd deze week de komst aangekondigd van de CEO van het internationale autoverhuurbedrijf Hertz, die 100 Tesla's had gekocht.
Het lijkt erop dat deze "batterijdozen" duur zijn in onderhoud...

En veel klanten willen het niet!


Welk onderhoud aan een Tesla? Ik ben benieuwd wat er aan de hand is!

Bij Tesla is geen bezoek vereist om de garantie te behouden.


De Model 3's hebben moeite met het passeren van de APK in Duitsland...Ik zeg dat ik niets zeg...Geplaatst in november 2023 hierboven in dit onderwerp:

Christophe schreef:De Tesla Model 3 staat als laatste in het rapport van 2024 van TÜV, Duitse technische keuring

Het aantal grote problemen lijkt hoog bij de elektrische sedan

(...)

De ranglijst plaatst de Tesla Model 3 daarom op de laatste plaats, op de huidige 111e plaats, net achter de Dacia Logan. Het Model 3 heeft een uitvalpercentage van 14,7%, wat aanzienlijk lijkt aangezien de Logan 11,4% bedraagt. Het zou echter nodig zijn om toegang te hebben tot de details van de gemelde storingen, maar de TÜV vermeldt nog steeds "aanzienlijke" storingen, vooral op twee gebieden: remmen (schijven en remblokken worden licht gebruikt op de elektrische dankzij de regeneratieve, en daarom paradoxaal genoeg minder effectief in die tijd) en ophangingen/assen, die lijken terug te komen op de Model 3.



https://www.automobile-magazine.fr/tout ... -technique

Beoordeling 2024? Echt ?


Voor een semi-premium auto is het nog steeds waardeloos...
1 x
verwarren
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 416
Inschrijving: 11/06/07, 13:04
x 63

Re: Elke dag elektrisch rijden




par verwarren » 24/03/24, 16:40

De Model 3's hebben moeite met het passeren van de APK in Duitsland...Ik zeg dat ik niets zeg...Geplaatst in november 2023 hierboven in dit onderwerp:

Zeg niets, het is beter dan onzin te praten over de CT in Duitsland.

https://www.tesla.com/fr_fr/giga-berlin
Het is waar dat het lijkt op een sloppenwijk die niet in staat is een auto volgens de APK naar buiten te krijgen : Mrgreen:
0 x
De wereld is perfect !!!
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: Elke dag elektrisch rijden




par Macro » 24/03/24, 19:41

Ik had moeite om mijn c zero naar de ct te schakelen vanwege de achterremmen die niet werkten... Maar goed, hij is meer dan 10 jaar oud en 85000 km
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 139-gasten