Start de "fenocultuur"

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Regine
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 06/04/21, 17:02

Re: Start "fenocultuur"




par Regine » 16/04/21, 15:49

Doris schreef:
Régine schrijft: Maar ik begrijp dat de meeste van uw aanplant via transplantaties gaan.
Voor wortelzaailingen, omdat mijn grond erg zwaar was, maakte ik altijd een groef en vulde ik met een mengsel van terreur en zand. Ik zal hetzelfde proberen voor dit jaar.

Zonder de inter-Belgische uitwisseling te willen verstoren, zou ik mezelf toestaan ​​te antwoorden op de kwestie van transplantaties: ik geloof dat er een aantal van ons zijn die de meeste van onze gewassen met transplantaties doen, simpelweg omdat van mijn kant
1) Ik heb moeite met direct zaaien, omdat ik veel organische stof op mijn zandgrond heb, en dus altijd ook materie in een stadium van ontbinding, waardoor kieming moeilijk is, of anders materie, die zich er niet voor leent, zoals versnipperd materiaal
2) Volgens ons verschillende klimaat is het een van de veiligste manieren om temperatuur, vochtigheid en toegang van bodemongedierte te beheersen
3) voor wortels is verplanten ingewikkeld en daarom direct zaaien, daar heb ik er een aan de gang, het is opgeheven, ik heb de indruk dat het werkt (gemengd zaaien van wortelen en radijs). Omdat ik op zandgrond zit, ga ik natuurlijk niet meer zand toevoegen, maar zelfs in zware grond, onderschat wortelen niet, het is duur, ik heb familie met een moestuin in kleigrond, ze mengen gewoon wortelzaden en zand, om minder dicht te zaaien, en hun wortels zijn elk jaar mooi.


Ja, ik ga door met mijn transplantaties voor bepaalde groenten. Wat bonen betreft, heb ik een jaar lang zaailingen in potten getest, maar tijdens het verplanten had ik regen die de tuin overstroomde... met als gevolg een totaal verlies van bonenplanten, ze hadden geen tijd om zich aan de grond te hechten. Ik ga het toch nog een keer proberen, nu de grond bedekt is, denk ik dat ik minder schade zal hebben. Voor de wortels ga ik proberen het hooi te maaien :P en graaf een voor, zaai en dek af met zand.
0 x
Regine
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 06/04/21, 17:02

Re: Start "fenocultuur"




par Regine » 16/04/21, 15:52

Moindreffor schreef:bij PP is alles goed, dus maak je niet al te veel zorgen, je moet gewoon op een vereenvoudigde manier in gedachten houden dat hoe groener het is, hoe mooier het is en hoe bruiner het is, hoe langer het is

met de super kun je je cultuur een boost geven, maar je maakt de tank snel leeg, je moet vernieuwen, de kastanje, hij graast aan het begin, maar na een jaar of zelfs iets meer is het wat het beste is om de grond te verbeteren

en daarom heb je tussen puur gebruik van gras of bospalet alle mogelijke mengsels, het hangt allemaal af van je geduld en wat je wilt cultiveren


merciiiiiiiiiiiii :D
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 248-gasten