Pandemic Coronavirus COVID-19: kaarten, statistieken, analyses en dagelijkse informatie

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
perseus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 283
Inschrijving: 06/12/16, 11:11
x 73

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par perseus » 31/03/20, 13:14

Hallo,

Eric Dupont schreef:heeft iemand enig idee hoeveel mensen besmet zijn in frankrijk?


Ongeveer 2 miljoen als je de statistieken van het Imperial College gelooft.
Maar de standaarddeviatie is sterk:
https://www.imperial.ac.uk/media/imperi ... 3-2020.pdf
1 x
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par Eric DUPONT » 31/03/20, 13:20

Bedankt voor deze link. dat zou 3% van de bevolking zijn. het is niet veel.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par Christophe » 31/03/20, 13:27

Bedankt voor de Perseus-studie! 8)

Ik heb niet alles begrepen: kun je het in een paar regels samenvatten ???

Eric Dupont schreef:Bedankt voor deze link. dat zou 3% van de bevolking zijn. het is niet veel.


Met 2% sterfte eindigen we VANDAAG met 40 doden ... het is "niet veel" ... : Cheesy:

Vergeet niet dat het het HUIDIGE cijfer is dat in 1 maand wordt geschat, hoeveel zal het zijn?
0 x
perseus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 283
Inschrijving: 06/12/16, 11:11
x 73

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par perseus » 31/03/20, 13:32

Hallo,

Als er serologische tests op grote schaal zijn, hebben we misschien een nauwkeuriger idee, waardoor we ook het sterftecijfer kunnen verfijnen.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par sicetaitsimple » 31/03/20, 13:40

Perseus schreef:Als er serologische tests op grote schaal zijn, hebben we misschien een nauwkeuriger idee, waardoor we ook het sterftecijfer kunnen verfijnen.


Ik geef toe, maar iemand heeft het hier eerder genoemd zonder dat ik me herinner wie, dat ik deze term "grootschalig" niet echt begrijp?

Als we willekeurig 1000 mensen nemen (volgens de criteria van een enquête), zonder symptomen, hebben we toch een goed idee, toch?
Neem elke uitleg.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par Janic » 31/03/20, 13:50

Met 2% sterfte eindigen we VANDAAG met 40 doden ... het is "niet veel" ... : Cheesy:
Vergeet niet dat het het HUIDIGE cijfer is dat in 1 maand wordt geschat, hoeveel zal het zijn?
erg subjectief! Momenteel zijn er 3.042 sterfgevallen door VOC, we zijn verre van een hypothetische 40.000. Als de piek binnen 15 dagen wordt bereikt, zal het totale aantal nauwelijks hoger zijn dan 10.000 / 15.000 doden, dat wil zeggen als een seizoensgriep en daar maken we niet al deze mediabioscoop van. In Italië merken we echter al dat deze piek al lijkt te zijn bereikt! Over een paar dagen wordt het bevestigd of niet.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
perseus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 283
Inschrijving: 06/12/16, 11:11
x 73

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par perseus » 31/03/20, 13:58

Hallo,

sicetaitsimple schreef:
Ik geef toe, maar iemand heeft het hier eerder genoemd zonder dat ik me herinner wie, dat ik deze term "grootschalig" niet echt begrijp?

Als we willekeurig 1000 mensen nemen (volgens de criteria van een enquête), zonder symptomen, hebben we toch een goed idee, toch?
Neem elke uitleg.


Ja, misschien een taalmisbruik van mijn kant, op grote schaal dacht ik niet noodzakelijk 30 miljoen mensen, ook al is 1000 te weinig.
Er moet ook rekening worden gehouden met de geografische spreiding, momenteel vertoont de geografische spreiding een enorme variabiliteit tussen de landen en binnen de landen. De tijd zal dit waarschijnlijk allemaal gladstrijken. Maar er zijn nog te veel onbekenden, zoals bijvoorbeeld de immuniteitsduur.
Naast de realtime crisisbeheersing, denk ik dat het overal verdomd moeilijk moet zijn om exitstrategieën voor te stellen.
Ik weet niet in hoeverre de Chinezen hun RETEX uitwisselen met andere staten.
Het lijkt erop dat ze alle Wuhan-gebouwen hebben doorkruist voordat de insluiting werd vrijgegeven (!!!)
0 x
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par Eric DUPONT » 31/03/20, 14:23

Christophe schreef:Bedankt voor de Perseus-studie! 8)

Ik heb niet alles begrepen: kun je het in een paar regels samenvatten ???

Eric Dupont schreef:Bedankt voor deze link. dat zou 3% van de bevolking zijn. het is niet veel.


Met 2% sterfte eindigen we VANDAAG met 40 doden ... het is "niet veel" ... : Cheesy:

Vergeet niet dat het het HUIDIGE cijfer is dat in 1 maand wordt geschat, hoeveel zal het zijn?


het werkelijke aantal doden is 3000 voor 2 miljoen bereikte mensen. dat is meer dan 0,001% sterftecijfer. één op de 1000 sterft aan het coronavirus, ... terwijl het managementsysteem volledig verzadigd is
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par Christophe » 31/03/20, 14:24

Kan iemand mij deze afbeeldingen volledig (en snel) uitleggen?

Vooral het diagram aan de rechterkant?

Screenshot_2020-03-31 Imperial-College-COVID19-Europe-estimates-and-NPI-impact-30-03-2020 pdf.png
Screenshot_2020-03-31 Imperial-College-COVID19-Europa-schattingen-en-NPI-impact-30-03-2020 pdf.png (35.92 KB) 1212 keer geraadpleegd


dank u 8)
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par sicetaitsimple » 31/03/20, 14:46

Perseus schreef:Ja, misschien een taalmisbruik van mijn kant, op grote schaal dacht ik niet noodzakelijk 30 miljoen mensen, ook al zijn er 1000 te weinig. We moeten ook rekening houden met de geografische spreiding, momenteel toont de geografische spreiding immense variabiliteit tussen landen en binnen landen. De tijd zal dit waarschijnlijk allemaal gladstrijken. Maar er zijn nog te veel onbekenden, zoals bijvoorbeeld de immuniteitsduur.


OK, ik denk dat we het erover eens zijn dat we een "representatieve" steekproef nodig hebben, en epidemiologen zouden ons daarover moeten informeren. En uw opmerking over de geografische spreiding is zeer relevant, misschien worden strategieën voor crisisbeheersing gedifferentieerd tussen regio's, zelfs binnen hetzelfde land.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 176-gasten