Hay vs live moestuin

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Hay moestuin vs levende luifel




par phil53 » 19/06/20, 16:49

Ik ben alleen met kerstomaatjes, de anderen worden geel, zelfs niet oranje
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Hay moestuin vs levende luifel




par Adrien (voormalig nico239) » 19/06/20, 22:01

En nergens Beeld het duwt gewoon even ... en ik heb zaailingen van ... zaailingen testen

Je kunt echter courgette-bloemenbeignets maken met de mannetjes ... terwijl je wacht op de vrouwtjes
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13721
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Hay moestuin vs levende luifel




par izentrop » 20/06/20, 09:51

Did67 schreef:Ik heb er twee in het "oranje" stadium - Stupices. In de kas. En we zijn twee. Samenhangend !!!
en Maskotka, beiden haastig uit Oost-Europese landen. Ik heb Franse meisjes die al vergevorderd zijn in mijn kas, ovens met een tomaat die binnenkort goed te plukken is https://jardinage.ooreka.fr/astuce/voir ... urnaise-f1
We zullen ook genieten van dwergbonen die al in de kas worden geproduceerd en eind maart worden gezaaid op advies van Paul72.
De courgette ook voor dit weekend.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: Hay moestuin vs levende luifel




par Paul72 » 21/06/20, 10:43

izentrop schreef:
Did67 schreef:Ik heb er twee in het "oranje" stadium - Stupices. In de kas. En we zijn twee. Samenhangend !!!
en Maskotka, beiden haastig uit Oost-Europese landen. Ik heb Franse meisjes die al vergevorderd zijn in mijn kas, ovens met een tomaat die binnenkort goed te plukken is https://jardinage.ooreka.fr/astuce/voir ... urnaise-f1
We zullen ook genieten van dwergbonen die al in de kas worden geproduceerd en eind maart worden gezaaid op advies van Paul72.
De courgette ook voor dit weekend.


Mijn stiefvader zaaide begin maart zijn sperziebonen, hij eet ze al een maand, ik moest durven maar het loonde met het geluk van de warme lente (in een kas)
De mijne was minder productief in de kas, maar buiten zal het volgende week goed zijn en in grotere hoeveelheden! Rijen gezaaid door mijn 6-jarige meisje begin april (bedankt voor haar hulp)

De courgette arriveert ook na een langzame start, de regen heeft hen goed gedaan. De komende dagen.
De paprika's en paprika's worden groter, het ziet er goed uit. De meloenen zijn laat maar niet te laat.

Kortom, afgezien van een paar minpuntjes, is het op dit moment redelijk goed, en we beginnen de zomer met een zeer natte grond.
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13721
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Hay moestuin vs levende luifel




par izentrop » 21/06/20, 11:28

Ik moet water geven, de douches bij ons waren te zwak, net genoeg om het oppervlak nat te maken en een paar uur later te drogen. Ik heb ook bonen in een emmer geprobeerd. Een op de tien is gestegen, de rest is verrot, het moet zijn omdat de compost niet rijp genoeg is en vooral de temperatuur beter gereguleerd voor degenen die op de grond van de kas zijn geplant.

Buiten staan ​​ze in bloei, we hebben ook niet hetzelfde klimaat, we zijn hier ver van de Loire : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: Hay moestuin vs levende luifel




par Paul72 » 22/06/20, 12:16

Ik heb uw advies nodig: de plagen van de kruisbloemige bomen zijn aangekomen (as en bladluizen). Zoals gewoonlijk is alles opgeblazen (kool, radijs, rapen). Afgezien van de herfst en de winter, is het voor mij onrendabel en het is erg frustrerend om het niet allemaal in de zomer te hebben, vooral omdat het ook voorkomt dat ik in de winter mooie spruiten heb omdat ze verschrompelde eerder.
Dus, als sommigen met hetzelfde probleem worden geconfronteerd, heb je dan oplossingen gevonden?
1 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Hay moestuin vs levende luifel




par Did67 » 22/06/20, 12:33

Ik heb dat momenteel ook ...

Maar mijn planten herstellen over het algemeen met 80 of 90% ...

Voor bladluizen, als ik iets doe (maar het is lang geleden dat ik voor het laatst iets deed), spuit ik water "aan alle kanten" ... Je "hebt" het twee of drie keer en 95% van het probleem is opgelost. Ik moet het water van het netwerk gebruiken om genoeg druk te hebben om ze te laten spuiten ...

Voor vlooienkevers heeft een collega (professional) a priori met succes steenpoeders gebruikt. Sommige diatomieten (Kieselguhr) zouden hetzelfde effect hebben ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: Hay moestuin vs levende luifel




par Paul72 » 22/06/20, 13:10

Did67 schreef:Ik heb dat momenteel ook ...

Maar mijn planten herstellen over het algemeen met 80 of 90% ...

Voor bladluizen, als ik iets doe (maar het is lang geleden dat ik voor het laatst iets deed), spuit ik water "aan alle kanten" ... Je "hebt" het twee of drie keer en 95% van het probleem is opgelost. Ik moet het water van het netwerk gebruiken om genoeg druk te hebben om ze te laten spuiten ...

Voor vlooienkevers heeft een collega (professional) a priori met succes steenpoeders gebruikt. Sommige diatomieten (Kieselguhr) zouden hetzelfde effect hebben ...


Bedankt voor deze eerste terugkeer.
Eerlijk gezegd voor de bladluizen heb ik nog nooit zo snel zoveel gezien. Het heeft misschien iets te maken met de recente regens waar ze van hebben geprofiteerd? Zij zijn degene die me op dit moment de meeste schade berokkenen. Ik heb een infusie van watermunt op jonge zaailingen gespoten, we zullen zien of het op zijn minst gedeeltelijk effectief is. Ik houd de diatomee voor vlooienkevers, ik zal kijken of hij gemakkelijk te vinden is en niet te duur. Ik heb dolomiet, misschien om te testen?
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13721
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Hay moestuin vs levende luifel




par izentrop » 22/06/20, 14:16

Ik doe ook niet veel tegen bladluizen. Kool maak ik ook niet. Ik heb dit jaar de bloemkool geprobeerd ... nauwelijks getransplanteerd, de gezwollen bladeren ... hebben het niet overleefd.

Op dat moment worden artisjokken binnengevallen door zwarte bladluizen, maar dat weerhoudt hen er niet van om mooie eetbare bloemen te produceren. Dit jaar een toename van Aziatische lieveheersbeestjes die overwinterden in de tuinschuur. Ze hebben zo'n honger dat ze de mieren trotseren die hun kudde bladluizen verdedigen.

In andere jaren controleerde ik het (bladluizen) met een sopje (een paar druppels afwasmiddel), het verwijdert de geoliede bescherming die de huid van de bladluis bedekt, waardoor deze snel sterft. Anders is de kracht van mijn 5 l-spuit voldoende om deze kleine dieren van hun plantondersteuning te verwijderen.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Hay moestuin vs levende luifel




par Did67 » 22/06/20, 14:49

Paul72 schreef: Ik houd de diatomee voor vlooienkevers, ik zal kijken of hij gemakkelijk te vinden is en niet te duur. Ik heb dolomiet, misschien om te testen?


A priori is het een schurend effect dat speelt. Je hebt dus een poederachtig product nodig, dun als cement. Met sterk genoeg kristallen ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 170-gasten