Linky installatie op een houten plank: slecht vakmanschap met risico op brand en gevaar voor het leven van anderen!

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Linky slecht geïnstalleerd aan boord of houten steun? Reageren voordat het te laat is?




par Remundo » 12/11/20, 14:16

Christophe schreef:Installatievoorbeeld Linky ongepast uitgevoerd eind augustus 2020 in een kleine copro...

Beeld

thuis in de Allier, zo precies (maar met een enkele driefasige meter). Hetzelfde oude verweerde hout.

De onderaannemers van EDF worden betaald door het resultaat, zodat ze zich zo min mogelijk vervelen. Wie is de schuldige? Als EDF er minder druk op uitoefent en ermee instemt om voor een schone baan te betalen ... zijn elektriciens voor sommigen bijna failliet en vinden het moeilijk om bouwplaatsen te weigeren ...
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Linky slecht geïnstalleerd aan boord of houten steun? Reageren voordat het te laat is?




par Christophe » 12/11/20, 14:56

Nou, je installatie is ook niet conform als je de tussenliggende plastic doos niet hebt ... nu is het aan jou om te zien of je het risico en de gevolgen ervan accepteert?

Het is niet EDF maar ENEDIS die de druk zet ... nou, het is verbonden ...

Heb ook geen medelijden met iedereen ... elektriciens die 100 € HT per uur rekenen dat bestaat ...

Ga een quote maken om een ​​afloop van 3 m lang te maken en een vangst toe te voegen ... je hebt voor 400 € ... : Cheesy:
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Linky slecht geïnstalleerd aan boord of houten steun? Reageren voordat het te laat is?




par Christophe » 12/11/20, 14:58

bhermes2012 schreef:Bedankt voor je comeback.
Maar de persoon uit Edenis die kwam, weigerde. Ze zou graag direct op het houten aanrecht willen poseren.
En we zeiden tegen onszelf dat we dat niet wilden. EDF had ons verteld dat de plaat zou worden vervangen.
Behalve dat door hen eraan te herinneren dat het edenis of EDF is, de twee de bal terugspelen. Ik heb veel tijd aan de telefoon doorgebracht om te horen dat het zo is, of ik betaal voor de verandering, dus ik weet niet wat ik moet doen. Is er een verplichting om een ​​koppelteller te hebben?
dank u


Geef ze het ENEDIS-document vanaf het begin van dit onderwerp ... aangezien je duidelijk te maken hebt met een mariolle!

Het is niet verplicht, maar ze leggen het werk op ... nuance! : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Wat verplicht is, is om doe het werk in overeenstemming met de veiligheidsnormen!

Dus als het op een houten plank of een ander M1-type drager staat, heb je de tussenbak nodig. Puntbalk.
1 x
bhermes2012
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 12/11/20, 13:25
x 2

Re: Linky slecht geïnstalleerd aan boord of houten steun? Reageren voordat het te laat is?




par bhermes2012 » 12/11/20, 15:10

dank u

Ik kom op hen terug met de documenten bovenaan het onderwerp en ik hoop dat ik uiteindelijk succesvol zal zijn.
Ze lijken niet de gewoonte te hebben om deze steunen te plaatsen, of het nu bij mijn ouders of bij mijn grootmoeder is, het is direct op de houten draaitafel

Erg mooie dag
Anne
2 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Linky slecht geïnstalleerd aan boord of houten steun? Reageren voordat het te laat is?




par Christophe » 12/11/20, 15:31

Welnu, 100% van deze installaties voldoen niet ... aan de eigen normen van ENEDIS (ik heb ze niet gemaakt !!) en er is brandgevaar!

Hier is een foto van een COMPLIANT installatie op een houten plank:

Beeld

Beeld

Het is gewoon de plastic behuizing tussen de linky en het hout die alles verandert!
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Linky onjuist geïnstalleerd op een plank of houten steun met risico op brand! Reageer!




par Christophe » 29/12/20, 16:50

Mediapart doet mee:

1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Linky onjuist geïnstalleerd op een plank of houten steun met risico op brand! Reageer!




par Christophe » 21/06/21, 12:43

De verbluffende ontkenningsreactie van een ENEDIS-groepsmanager na een niet-conforme installatie van Linky-meters rechtstreeks op een houten bord!

Dit toont de minachting voor de veiligheid van hun klanten die bij ENEDIS ...

In juridische termen spreken we, zie Mediapart artikel hierboven, van het in gevaar brengen van het leven van anderen...

Dit gebeurt in Frankrijk...

Misschien zijn de kerken die ongestraft branden niet langer genoeg voor sommigen ... moet het hele land worden platgebrand? :onheil: :onheil: :onheil: :schok: :schok: :schok:

Hallo,

Heeft u foto's van waar de opdrachtgever het over heeft, want als deze het heeft over een installatie op de houten schilderingen die zijn aangebracht ten tijde van de bouw van het pand, komt er geen vervanging omdat wij voldoen aan de standaard van de tijd.

De vervanging van de linky is niet bedoeld om alle tafels waarop de oude meters werden geplaatst terug te brengen naar de standaard van toen.


Met vriendelijke groet,


Deni_ENEDIS_1.png
Deni_ENEDIS_1.png (42.49 KiB) 2706 keer bekeken



Wanneer we hem de foto in kwestie sturen, ofwel:

Beeld

Hij antwoordt:

Hallo,

Dit zijn inderdaad gestandaardiseerde houten tafels, er is geen gevaar, dus we zullen ze niet vervangen.

Oprecht


Deni_ENEDIS_2.png
Deni_ENEDIS_2.png (37.84 KiB) 2706 keer bekeken
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Linky onjuist geïnstalleerd op een plank of houten steun met risico op brand! Reageer!




par Christophe » 21/06/21, 12:45

Hoeveel wordt een groepsmanager betaald bij ENEDIS? :schok: :schok: :schok:

Rijkelijk betaald voor het niet eens kennen van hun eigen interne normen ... : Cry: : Cry: : Cry:
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14980
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: Linky onjuist geïnstalleerd op een plank of houten steun met risico op brand! Reageer!




par GuyGadeboisTheBack » 21/06/21, 12:46

Thuis zetten ze de Linky ook op de houten plank.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Linky onjuist geïnstalleerd op een plank of houten steun met risico op brand! Reageer!




par Christophe » 21/06/21, 13:00

Nou, je hebt het in de c ... turlututu! Brandgevaar op lange termijn...

UFC wat te kiezen denk wat? Het wordt tijd dat ze de zaak in handen nemen!

Ik kopieer en plak de intro (abonnee) van het Mediapart-artikel (dat alles bevestigt wat hierboven over dit onderwerp is geschreven), er is minstens EEN gewetensvolle technicus bij ENEDIS!

Linky meters: de ontvlambare omissies van Enedis

29 december 2020 Door Clément Fayol

Door Linky-meters op volle toeren te installeren om de 5 miljard euro die in de landelijke installatie is geïnvesteerd rendabel te maken, De netwerkdochter van EDF hield niet altijd rekening met veiligheidsnormen en dissonante stemmen die het risico van brand aan de kaak stellen. Geconfronteerd met onvoldoende reacties van zijn hiërarchie, een technicus waarschuwde het parket in Caen en er werd een vooronderzoek geopend wegens "anderen in gevaar brengen".

Al bijna vijf jaar zorgt Enedis ervoor dat de Linkys geen brand veroorzaken. Een antwoord waarvan de kwetsbaarheid toch is aantoonbaar in de eigen beveiligingsdocumenten van het bedrijf. Bij elke brand stelt het bedrijf dat de elektriciteitsnetwerken van het land beheert haastig zijn nieuwe generatie meter vrij. Maar de opening van een vooronderzoek wegens "anderen in gevaar brengen" door het parket in Caen verandert de situatie en verplicht de onderneming tot een reële inventarisatie van de risico's.


https://www.mediapart.fr/journal/france ... s-d-enedis
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 112-gasten