Hydro-elektrisch project (kleine druppel en lage stroom)

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Hydro-elektrisch project (kleine druppel en lage stroom)




par thibr » 23/06/19, 18:47

Ik vind dit soort situaties altijd triest :(
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Hydro-elektrisch project (kleine druppel en lage stroom)




par Ahmed » 23/06/19, 18:50

Naast verdrietig zijn, is de oververhitting van de geesten jammer in tijden van RC! : Mrgreen:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Hydro-elektrisch project (kleine druppel en lage stroom)




par sicetaitsimple » 23/06/19, 19:31

Ahmed schreef:Naast verdrietig zijn, is de oververhitting van de geesten jammer in tijden van RC! : Mrgreen:


Het is zeker dat Makadam24 die op de forum misschien een beetje verrast zijn door de "storm" die hij begon met zijn "glas water"!
Ik ben hier enigszins verantwoordelijk voor, sorry, maar wanneer sommige mensen voorstellen een wiel met een diameter van 4 m te bouwen om een ​​potentieel van ongeveer 10 W te benutten, krijg ik van mijn training en mijn 40 jaar ervaring in energie gewoon een beetje koken!
Maar ik beloof je, voor de komende week stop ik ijswater in de vriezer, een "warmwaterkruik" gevuld op mijn hoofd elke keer als ik verbinding maak met Econologie!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Hydro-elektrisch project (kleine druppel en lage stroom)




par Remundo » 23/06/19, 19:54

sicetaitsimple schreef:
Remundo schreef:en dan, is dat wat je wilde?


Dat wil zeggen dat als een andere moderator dan u mij had gecensureerd voor opmerkingen die buiten het door Econologie verstrekte charter vallen, het mij op zijn minst begrijpelijk zou lijken, ook al heb ik nog steeds de indruk dat ik in het algemeen "in de problemen" zit,

nee, je bent niet in de problemen gekomen door een opeenstapeling van beschimpingen en opeenvolgende uitdagingen tegen mij, bedoeld om me voor een idioot te laten lijken om met de Gauloise te praten. Ik heb je zojuist weer in de schoenen gezet met veel technische opmerkingen en solide bronnen, maar je bleef maar terugkomen door te zeggen dat "ik vastzit"
Laat me er nu op wijzen dat het doel van het verwijderde bericht was dat je in je bericht van 11:46 zei: "Eigenlijk misschien een alternatief voor het zwaartekrachtwiel..." en dat het vanuit mijn oogpunt, het was voor jou een manier om te proberen uit dit geweldige voorstel te komen om een ​​"zwaartekrachtwiel" met een diameter van 4 m te bouwen om op zijn best 10 W te herstellen, het leek me gewoon een beetje gezond verstand... ..

Sterker nog, je wordt niet gecensureerd, al je magere technische voorstellen (als ik het goed begrepen heb, de Chinese snufjes die op een kraan geschroefd worden?) zijn nog leesbaar over dit onderwerp.
Nu doe je wat je wilt, heb je misschien de macht om me voor altijd te verbannen, praat gewoon eerst met Christophe, hij heeft misschien een andere mening.

Een waarschuwing is geen verbod.

Maar geen probleem, ik zal overleven buiten de wereld van Joseph Remundo Stalin.....

We roepen de president van de republiek niet op om te modereren, elke moderator komt tussenbeide en we hebben geen "college van moderators" nodig om het vreselijke lot van Monsieur Complicated te beoordelen.

Alleen al het feit dat je me nu Stalin noemt, toont aan hoe gematigd gematigdheid is...

Ik zal nu een ander bericht plaatsen als forumer om deel te nemen aan het onderwerp
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Hydro-elektrisch project (kleine druppel en lage stroom)




par Remundo » 23/06/19, 20:05

Waar zijn we dan?

1) Het zwaartekrachtwiel met 80% opbrengst: zal werken, maar vereist een versnelling van de beweging om zich aan te passen aan een generator; terugschakelen kan de efficiëntie verder verminderen.
2) de micro Kaplan: voor zover ik weet, bestaat het niet in zo'n laag vermogen. De beste die ik heb gevonden is "Turbiwatt" model T250: https://www.turbiwatt.com/uploads/FICHE ... tation.pdf

maar het vereist 600-800 W om zijn optimale prestatiezone te vinden... en waarschijnlijk enkele honderden euro's bij het bestellen...

Het voordeel is dat het al het elektrische gedeelte bevat en kan worden geïnjecteerd in het AC220V-netwerk. De prestaties zouden moeten zijn pollepel van 60%

De vraag die rijst: kunnen we turbineren door "lock", d.w.z. in plaats van 0,5 l/s te nemen gedurende 24 uur en 20 W bruto te hebben, zou het nodig zijn om 20 l/s te nemen gedurende 1 uur ruw...

Om grote niveauverschillen in de vijver te voorkomen, zou men kunnen denken aan een sequentiële klep die de stroming meerdere keren per dag laat gaan.
0 x
Beeld
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: Hydro-elektrisch project (kleine druppel en lage stroom)




par Bardal » 23/06/19, 20:11

We zullen nu weten dat er een hooggeplaatste persoon op deze site is die niet mag worden tegengesproken, vooral wanneer zijn voorstellen hem in een onhoudbare situatie brengen. Wat een grote vooruitgang in onze levenskunst en wat een beloften voor onze toekomst, waarvan we hopen dat die rooskleurig zal zijn.

Omdat ik zelf niet lang geleden het voorwerp was geweest van een soortgelijke waarschuwing, die ik evenmin had begrepen als deze, sta ik mezelf toe om respectvol te vragen hoe u zou moeten worden genoemd: meester, professor, heer, uw grootheid, uw hoge autoriteit…?

Eerlijk gezegd vind ik dat betreurenswaardig en onwaardig voor de kwaliteit van bepaalde sprekers hierin forum... en net zo anachronistisch als uw solide XNUMXe-eeuwse bronnen ...

PS Kun je erop wijzen dat de referentie die je geeft al op de eerste pagina staat; maar dat zag je natuurlijk niet...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Hydro-elektrisch project (kleine druppel en lage stroom)




par Remundo » 23/06/19, 20:33

ja als ik het zag, en ik herwerkte het omdat het een doodlopende weg bleek te zijn zoals het was.

het blijkt dat we jullie twee (Bardal en Sicétésimple) in februari 2018 al met Christophe hebben besproken, voor dezelfde tekortkomingen op andere onderwerpen (een klein lijkenhuis in samenwerking met beschuldigende omkering...). ook ... je ging goed over dit onderwerp van je schoppen
0 x
Beeld
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Hydro-elektrisch project (kleine druppel en lage stroom)




par sicetaitsimple » 23/06/19, 20:46

Remundo schreef: met als doel me eruit te laten zien als een idioot om met de Gauloise te praten.


Ik ga er volledig van uit dat het bouwen van een "zwaartekrachtwiel" met een diameter van 4 m om op zijn best 10 W te herstellen, echt een volkomen stom idee is.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Hydro-elektrisch project (kleine druppel en lage stroom)




par Christophe » 23/06/19, 20:48

Het is jammer dat een paar persoonlijke antipathieën dit interessante onderwerp rotten...

Nou, laten we dat maar op de komende hittegolf zetten (gisteren voelde ik de nervositeit van de mensen in de stad al...), kortom, je hebt 4 dagen om tot rust te komen! : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Hydro-elektrisch project (kleine druppel en lage stroom)




par Christophe » 23/06/19, 20:48

sicetaitsimple schreef:Ik ga er volledig van uit dat het bouwen van een "zwaartekrachtwiel" met een diameter van 4 m om op zijn best 10 W te herstellen, echt een volkomen stom idee is.


Voor de onderkant is het niet onwaar ... het kan zelfs nooit draaien gezien het lage vermogen dat ermee gemoeid is ...

Voor de vorm kun je hetzelfde zeggen zonder beledigend te zijn...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 137-gasten