Hydro-elektrisch project (kleine druppel en lage stroom)

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
makadam24
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 20/06/19, 10:05
x 1

Hydro-elektrisch project (kleine druppel en lage stroom)




par makadam24 » 20/06/19, 14:29

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw in de forum.

Ik heb een project om een ​​hydro-elektrisch verzamelapparaat te plaatsen om de elektrische installatie van ons huis te voltooien,
op een afgelegen locatie, momenteel uitgerust met fotozonnepanelen.
Onze autonomie in elektrische energie is bijna bereikt, ook een apparaat met een zeer laag vermogen zou voldoende zijn.
We hebben ter plaatse een waterlichaam van ongeveer 4 500 m3, geleverd door een bron en een opeenvolging van stroomopwaarts gelegen kleine waterlichamen, geïnstalleerd in het oude bed van een kleine stroom (ru?).
De overstroming van het waterlichaam stroomt vervolgens in een ru, door een mondstuk.
Met deze bron voor ons, vragen we ons af of we deze hydraulische kracht niet kunnen terugwinnen, die in theorie in de winterperiode een hogere stroom zou moeten hebben; periode gedurende welke de zonneschijn onvoldoende kan zijn.

Ik sta mezelf toe u deze foto's toe te sturen voor uw mening over de haalbaarheid en / of de wenselijkheid van een project.
Ik probeerde de stroom aan de uitlaat van het mondstuk te berekenen, we komen uit op ongeveer 0,42 l / s of 1,512 m3 / h (dit is een ruwe schatting; de stroom in de winter zou sterker zijn). De valhoogte zou ongeveer 4 m zijn.

Ik had aan het SETUR Vortex Turbine-apparaat gedacht, dat door het vlak voor de overloop te plaatsen zou profiteren van het "werveleffect"; maar misschien is er een andere technische optie bij de mondstukuitlaat, net zo voordelig?