Hydro-elektrisch project (kleine druppel en lage stroom)

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Hydro-elektrisch project (kleine druppel en lage stroom)




par Remundo » 22/06/19, 23:05

sicetaitsimple schreef:
bardal schreef:En 80% rendement? Ik ben verrast. Is het een droom of het resultaat van experimenteren?


Nee, nee, 80% efficiëntie voor een emmerwiel is een internationaal erkende waarde!
Juist Remundo, je gaat ons overspoelen met onweerlegbare bronnen om dat aan ons te bewijzen?

Welnu, voor een hydraulisch ingenieur wordt uw arrogantie alleen geëvenaard door uw incompetentie op low-head waterraderen...

Er hebben zeer grote wielen met een efficiëntie van 80% bestaan; bijvoorbeeld de Sagebien-wielen van lage opvoerhoogten tot hoge doorvoer
Het is daarom geschikt voor lage vallen “tussen 0.60 en 3 meter. Bij zeer langzaam lopen kan de opbrengst oplopen tot 0.80 en zelfs 0.85 (…).” (Claudel, 1917, 380-381). (fig.2 en 3)
[]
Arbeid per seconde 2104 x 2.3 =.................................4839 kgm
Effectief werk geproduceerd per seconde. ...................................4069 kgm
Efficiëntie (op de tweede aandrijfas)..................................0.84


de wielen hierboven hebben de reputatie gelijk of beter te zijn omdat ze minder in het water spetteren, er is echter een klein verlies in de valhoogte omdat er reik-/trog- en trog-/evacuatieruimten moeten worden voorzien. Hoge efficiënties worden bereikt op wielen met een grote diameter die langzaam draaien. Dit levert, zoals ik al zei, problemen op voor de "moderniteit" van elektrische generatoren.
0 x
Beeld
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9841
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: Hydro-elektrisch project (kleine druppel en lage stroom)




par sicetaitsimple » 22/06/19, 23:43

Remundo schreef:
Er hebben zeer grote wielen met een efficiëntie van 80% bestaan; bijvoorbeeld de Sagebien-wielen van lage opvoerhoogten tot hoge doorvoer
Het is daarom geschikt voor lage vallen “tussen 0.60 en 3 meter. Bij zeer langzaam lopen kan de opbrengst oplopen tot 0.80 en zelfs 0.85 (…).” (Claudel, 1917, 380-381). (fig.2 en 3)


Welke relatie, hydraulisch gezien, tussen de Sagebien-wielen zoals gepresenteerd in het artikel, dat ook erg interessant is, bedankt, en het diagram dat je hierboven hebt gepresenteerd?
PS: behalve dat het een spinnewiel is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Hydro-elektrisch project (kleine druppel en lage stroom)




par Remundo » 23/06/19, 10:01

je bent waterbouwkundig ingenieur en je ziet het rapport niet?
0 x
Beeld
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9841
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: Hydro-elektrisch project (kleine druppel en lage stroom)




par sicetaitsimple » 23/06/19, 10:48

Remundo schreef:je bent waterbouwkundig ingenieur en je ziet het rapport niet?


Oké, ik geef me over, het maakt me moe.

Voor Makadam zullen we dus concluderen dat de oplossing van Remundo de beste is. Ik herinner haar eraan:technisch gezien is het debiet erg laag en de kophoogte bescheiden, ik denk dat de beste keuze is om een ​​"over the top wheel" te maken, een systeem van zwaartekrachtemmers die het water van boven halen en 4 m lager deponeren. We kunnen een enkel wiel maken met een diameter van 4 m, of 2 wielen met een diameter van 2 m.
"
Good luck!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Hydro-elektrisch project (kleine druppel en lage stroom)




par Remundo » 23/06/19, 11:46

Ja anders, zoals ik ben eerlijk spel,, Makadam heb je ook de oplossing van de tuinslang aangesloten op een plastoc turbine zonder enige indicatie van druk/flow Made in China , voorgesteld door zeer ontwikkelde mensen die hier komen pronken door plezier te hebben met de moderator wiens vriendelijkheid hem zal ruïneren...

Misschien zelfs een alternatief voor het zwaartekrachtwiel (voor meneer Ingenieur, ik wijs erop dat de Sagebiens en de wielen hierboven zwaartekrachtwaterwielen zijn) zou een kleine "kant-en-klare" Kaplan in een verticale pijp zijn, dit moet nog worden bestudeerd... het voordeel is dat deze Kaplan van nature sneller draait en kan worden gekoppeld aan een generator.

hoe dan ook is er 30 €/jaar te winnen, het is helemaal niets.
0 x
Beeld
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9841
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: Hydro-elektrisch project (kleine druppel en lage stroom)




par sicetaitsimple » 23/06/19, 14:44

Ah, censuur is er geweest! Mijn laatste bericht is verwijderd, bedankt meneer Remundo moderator!

De minste ethiek zou toch graag zien dat een moderator geen berichten verwijdert die niet in de richting gaan van wat hij over een onderwerp zegt als hij zelf in debat gaat.....

En dat het bestaan ​​van de post blijft bestaan, de inhoud wordt gewist, met de reden waarom deze werd gewist met betrekking tot de gebruiksvoorwaarden, het charter, ... vooral omdat de moderator een belanghebbende is in het debat.


Nou dat was het, je bent gewaarschuwd.

Je vorige bericht voegde technisch gezien niets toe, alleen een extra grapje.

Remundo voor matiging
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9841
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: Hydro-elektrisch project (kleine druppel en lage stroom)




par sicetaitsimple » 23/06/19, 16:44

Bevestiging, ik kreeg zojuist dit per PB:

Waarschuwing
Datum verzonden: 23/06/19, 16:34
Door: Remundo
Ontvanger: sicetaitsimple

Dit is een waarschuwing die door een beheerder of moderator aan u is afgegeven forum.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Hydro-elektrisch project (kleine druppel en lage stroom)




par Remundo » 23/06/19, 16:49

en dan, is dat wat je wilde?
0 x
Beeld
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9841
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: Hydro-elektrisch project (kleine druppel en lage stroom)




par sicetaitsimple » 23/06/19, 17:18

Remundo schreef:en dan, is dat wat je wilde?


Dat wil zeggen dat als een andere moderator dan u mij had gecensureerd voor opmerkingen die buiten het handvest van Econologie vielen, het mij op zijn minst begrijpelijk zou lijken, ook al heb ik nog steeds de indruk dat ik in het algemeen "in de spijkers" zit, daar kan van tijd tot tijd een verkeerd begrepen kenmerk van humor zijn. Aangezien het een debat tussen ons tweeën is, lijkt dat mij veel beperkter.

Laat me er nu op wijzen dat het doel van het verwijderde bericht was dat je in je bericht van 11:46 zei: "Eigenlijk misschien een alternatief voor het zwaartekrachtwiel..." en dat het vanuit mijn oogpunt, het was voor jou een manier om te proberen uit dit geweldige voorstel te komen om een ​​"zwaartekrachtwiel" met een diameter van 4 m te bouwen om op zijn best 10 W te herstellen, het leek me gewoon een beetje gezond verstand... ..

Nu doe je wat je wilt, heb je misschien de macht om me voor altijd te verbannen, praat gewoon eerst met Christophe, hij heeft misschien een andere mening.

Maar geen probleem, ik zal overleven buiten de wereld van Joseph Remundo Stalin.....
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Hydro-elektrisch project (kleine druppel en lage stroom)




par Ahmed » 23/06/19, 18:07

Zou het niet dringend zijn om een ​​minimum aan sereniteit te hervinden door een gezamenlijke inspanning van respect voor de gesprekspartner: niets verplicht om onbeleefd te zijn tegenover degene die een mening verkondigt die afwijkt van de zijne. Dit is des te noodzakelijker wanneer het, zoals hier, gaat om een ​​onderwerp zonder werkelijke betekenis... 8)
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 185-gasten