ITER wanneer?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Betreft: ITER wanneer?




par GuyGadebois » 12/03/20, 20:16

Exnihiloest schreef:Vrijheid van meningsuiting schokt...

Sinds wanneer heeft een bediende vrijheid van meningsuiting. Heeft uw bedrog geen grenzen? En stop dan met jezelf te rechtvaardigen, je pathos concurreert op de lange termijn met het groteske.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Betreft: ITER wanneer?




par Exnihiloest » 12/03/20, 21:38

GuyGadebois schreef:
Exnihiloest schreef:Vrijheid van meningsuiting schokt...

Sinds wanneer heeft een bediende vrijheid van meningsuiting. Heeft uw bedrog geen grenzen? En stop dan met jezelf te rechtvaardigen, je pathos concurreert op de lange termijn met het groteske.

Pure domheid.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13721
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Betreft: ITER wanneer?




par izentrop » 12/03/20, 22:18

GuyGadebois schreef:De MSR vier jaar gewerkt.
Ik antwoorde :
Hoe leg je dat dan uit :? :? http://samofar.eu/project/
Guy schreef:Nee, maar het bestaat al een hele tijd.
Wat heeft dit te maken met uw link, die een project is?
Weet je niet hoe je moet lezen?
Het belangrijkste doel van SAMOFAR is om de innovatieve veiligheidsconcepten van de MSFR te bewijzen door middel van geavanceerde experimentele en numerieke technieken, om een ​​doorbraak te bereiken in nucleaire veiligheid en optimaal afvalbeheer, en om een ​​consortium van belanghebbenden te creëren om de MSFR buiten SAMOFAR te demonstreren.
Verre van to the point te zijn... Stop met het vertellen van leugens Guytou. (Het is om je lieve woorden te beantwoorden : Mrgreen: )
De radioactieve stroom van 2 kg tritium is ongeveer hetzelfde niveau als die geproduceerd door het ongeval in Tsjernobyl.”
https://www.sortirdunucleaire.org/ITER- ... verwoestend-en
Je gelooft in deze nerds
Laagenergetische β-radioactiviteit zorgt ervoor dat uitgezonden elektronen snel worden tegengehouden in water en biologische weefsels, nadat ze maximaal 6 μm hebben afgelegd (en gemiddeld ongeveer 0,56 μm)7. Uitwendige straling wordt daarom snel tegengehouden door louter het "dode" oppervlak van de menselijke huid.

In tegenstelling tot hun straling worden de meeste getritieerde moleculen, zoals getritieerd water, echter gemakkelijk geabsorbeerd door de huid, membranen of biologische weefsels van alle levende wezens. Zijn radioactiviteit maakt het daarom alleen potentieel gevaarlijk als het wordt ingeademd of ingeslikt, en a priori alleen in levende cellen waarin het is binnengedrongen. en.wikipedia.org/wiki/Tritium#Radioactiviteit
Bovendien maken we er decoratieve objecten van.
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16182
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Betreft: ITER wanneer?




par Remundo » 13/03/20, 07:25

GuyGadebois schreef:
Exnihiloest schreef:Vrijheid van meningsuiting schokt...

Sinds wanneer heeft een bediende vrijheid van meningsuiting. Heeft uw bedrog geen grenzen? En stop dan met jezelf te rechtvaardigen, je pathos concurreert op de lange termijn met het groteske.

Kerel, je moet inderdaad kalmeren...

Ik beoordeel het debat niet op de inhoud, maar op de vorm, je gebruikt econologie als stressverlichting en je overtreedt vaak de regels van "beleefdheid"
4 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Betreft: ITER wanneer?




par GuyGadebois » 15/03/20, 21:23

Remundo schreef:Ik beoordeel het debat niet op de inhoud, maar op de vorm, je gebruikt econologie als stressverlichting en je overtreedt vaak de regels van "beleefdheid"[/color]

Ik begrijp uw standpunt en maak het goed, maar ik gebruik econologie niet als uitlaatklep, maar als steun voor een strijd die ik al meer dan 40 jaar voer tegen bepaalde abjecties. Abjecties ondermijnd door deze ongekende crisis. Zoals wat, we zijn weinig dingen. : Cheesy:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Betreft: ITER wanneer?




par sicetaitsimple » 15/03/20, 21:57

GuyGadebois schreef:Ik begrijp uw standpunt en maak het goed, maar ik gebruik econologie niet als uitlaatklep, maar als steun voor een strijd die ik al meer dan 40 jaar voer tegen bepaalde abjecties.
gotlib.jpg
gotlib.jpg (15.26 KIO) 2728 keer bekeken
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Betreft: ITER wanneer?




par GuyGadebois » 15/03/20, 22:06

sicetaitsimple schreef:gotlib.jpg

Kopieerapparaat!
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Betreft: ITER wanneer?




par sicetaitsimple » 15/03/20, 22:19

Sorry, maar ik denk dat ik voorrang heb, tenminste vergeleken met jou, wat betreft het gebruik van Gotlib's tekeningen op dit punt forum.....Geen belang op de bodem trouwens...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16182
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Betreft: ITER wanneer?




par Remundo » 15/03/20, 22:52

en bé... Sicétésimple's woordenschat is verstild, maar zijn illustraties zijn veel ongebreidelder... : Cheesy:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Betreft: ITER wanneer?




par GuyGadebois » 15/03/20, 23:23

sicetaitsimple schreef:Sorry, maar ik denk dat ik voorrang heb, tenminste vergeleken met jou, wat betreft het gebruik van Gotlib's tekeningen op dit punt forum.....Geen belang op de bodem trouwens...

Gisc-Mitt.JPG
Gisc-Mitt.JPG (38.55 KiB) 2715 keer bekeken
1 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 213-gasten