De planeet of het klimaat "redden": wat zegt mode ons?

filosofische debatten en bedrijven.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: "Red" de planeet of het klimaat: wat vertelt mode ons?




par Ahmed » 16/09/19, 22:11

De hele vraag blijft: is dit een redelijke doelstelling? Vanuit dit oogpunt is er nog steeds schade aan de biosfeer... en, zoals u terecht opmerkt, dit is slechts een parametrering voorbehouden aan materieel rijke landen en bovendien nogal vaag.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: "Red" de planeet of het klimaat: wat vertelt mode ons?




par sicetaitsimple » 16/09/19, 22:36

Ahmed schreef:De hele vraag blijft: is dit een redelijke doelstelling? Vanuit dit oogpunt is er nog steeds schade aan de biosfeer... en, zoals u terecht opmerkt, dit is slechts een parametrering voorbehouden aan materieel rijke landen en bovendien nogal vaag.


Zoals u weet, ben ik een beetje "boer" in mijn redenering.... Het lijkt mij niet abnormaal dat mensen zich in "rijke" landen eerder de vraag stellen om hun energieverbruik te verminderen dan in "arme" landen waar men over het algemeen iets meer "comfort" in brede zin nastreeft.
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: "Red" de planeet of het klimaat: wat vertelt mode ons?




par GuyGadebois » 17/09/19, 11:51

sicetaitsimple schreef:
Ahmed schreef:De hele vraag blijft: is dit een redelijke doelstelling? Vanuit dit oogpunt is er nog steeds schade aan de biosfeer... en, zoals u terecht opmerkt, dit is slechts een parametrering voorbehouden aan materieel rijke landen en bovendien nogal vaag.


Zoals u weet, ben ik een beetje "boer" in mijn redenering.... Het lijkt mij niet abnormaal dat mensen zich in "rijke" landen eerder de vraag stellen om hun energieverbruik te verminderen dan in "arme" landen waar men over het algemeen iets meer "comfort" in brede zin nastreeft.

Vooral omdat hun ecologische voetafdruk...
Beeld
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 149-gasten