Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Julienmos
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1265
Inschrijving: 02/07/16, 22:18
Plaats: Queen water
x 260

Re: Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data




par Julienmos » 23/08/19, 11:46

Did67 schreef: conferentie in Forbach

Forbach ligt bijna Duitsland, heel dichtbij... dat doet mij denken dat je eindelijk eens een doorbraak over de Rijn zou moeten overwegen, daar zou je snel een ster worden en daar zou je overweldigd worden door de aanvragen voor conferenties, tv-toestellen etc. :D

er is een ader om te exploiteren, je beheerst de taal perfect, dus waarom wachten?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data




par Did67 » 23/08/19, 11:59

Ik wacht niet - maar ik ben lui!

Serieuzer: vanaf het begin ‘viel’ alles op mij. Ik heb nooit geprobeerd om hier te praten (ik ontkwam aan mijn gepraat over Okofen-pelletketels), noch om gesprekken te voeren (het was steph72 die me op een dag kwam halen), noch om video's te maken (het was phil53 die aandrong door PM en die de eerste gemaakt/online gezet), noch om een ​​boek te schrijven (ook hier vroegen sommigen van jullie mij voordat de directeur van Tana mij kwam zoeken en contracteren)!

Tegenwoordig ben ik vaak overweldigd! Op de grens van wat ik kan aannemen. Hier ben ik geboekt tot december en ik vraag me af wanneer ik verder ga met mijn tweede boek... En dateert al in 2020!

Voor Duits was er, afgezien van het verwelkomen van een groep Duitse tuinmannen, geen gelegenheid. Ik heb geprobeerd de opname van dit bezoek in het Duits uit te zenden, maar er was een technische storing. Ik moest “uit”-opmerkingen toevoegen om alles begrijpelijk te maken. Een inleiding. “Verbindingen”. Een conclusie... Wat ik nog nooit heb gedaan! Dit is geen luiheid meer, maar luiheid!

Misschien dit seizoen??? Ik heb misschien een mogelijkheid, samen met iemand, voor een conferentie in Dresden.

Er staat namelijk een conferentie gepland in Oxford.
Dernière édition par Did67 de 23 / 08 / 19, 12: 08, 1 keer bewerkt.
2 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data




par Did67 » 23/08/19, 12:00

Odratzheim.jpg
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data




par Adrien (voormalig nico239) » 24/08/19, 12:08

Did67 schreef:Ik wacht niet - maar ik ben lui!

Serieuzer: vanaf het begin ‘viel’ alles op mij. Ik heb nooit geprobeerd om hier te praten (ik ontkwam aan mijn gepraat over Okofen-pelletketels), noch om gesprekken te voeren (het was steph72 die me op een dag kwam halen), noch om video's te maken (het was phil53 die aandrong door PM en die de eerste gemaakt/online gezet), noch om een ​​boek te schrijven (ook hier vroegen sommigen van jullie mij voordat de directeur van Tana mij kwam zoeken en contracteren)!

Tegenwoordig ben ik vaak overweldigd! Op de grens van wat ik kan aannemen. Hier ben ik geboekt tot december en ik vraag me af wanneer ik verder ga met mijn tweede boek... En dateert al in 2020!

Voor Duits was er, afgezien van het verwelkomen van een groep Duitse tuinmannen, geen gelegenheid. Ik heb geprobeerd de opname van dit bezoek in het Duits uit te zenden, maar er was een technische storing. Ik moest “uit”-opmerkingen toevoegen om alles begrijpelijk te maken. Een inleiding. “Verbindingen”. Een conclusie... Wat ik nog nooit heb gedaan! Dit is geen luiheid meer, maar luiheid!

Misschien dit seizoen??? Ik heb misschien een mogelijkheid, samen met iemand, voor een conferentie in Dresden.

Er staat namelijk een conferentie gepland in Oxford.



Welnu, er zijn er die hun brood verdienen met dit beroep van docent.

Daarnaast is het een goed moment om ‘het paradigma te veranderen’, zodat jij de man bent die op het juiste moment komt.

Het is ook merkwaardig, gezien de omzet van de sector, dat er niet meer tv-programma's over dit onderwerp zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data




par Did67 » 24/08/19, 13:57

Ik denk dat het vrij eenvoudig is om er van te leven... Als ik € 1,- zou vragen. Of als ik ermee zou stoppen vanwege "hoedeninhoud bij release", denk ik dat ik zelfs heel goed zou kunnen leven.

En kijk eens naar de “tipi” prijzenpot van enkele YouTube “tuinsterren”!

Voorbeeld: https://fr.tipeee.com/permaculture-agroecologie-etc [het waren 7 of 9, uit het geheugen]

Ik schreef het elders, in volledige transparantie: wat mij betreft is het "goede boter - biologisch! - in spinazie". Zonder er een beroep van te maken - om absoluut vrij te blijven in wat ik doe, wat ik zeg... Zonder een slaaf te worden...

In 2018 ongeveer € 9 aan royalty's.
En, maar geef mij niet aan bij de Belastingdienst, ik houd mijn boekhouding niet serieus, zo'n € 4,- aan congressen en "fooien" (dit is niet de som van mijn facturen, want ik factureer vaak gemaakte reiskosten opnieuw voorheen: auto op de belastingschaal, trein, vliegtuig)...
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data




par Adrien (voormalig nico239) » 24/08/19, 15:22

Did67 schreef:Ik denk dat het vrij eenvoudig is om er van te leven... Als ik € 1,- zou vragen. Of als ik ermee zou stoppen vanwege "hoedeninhoud bij release", denk ik dat ik zelfs heel goed zou kunnen leven.

En kijk eens naar de “tipi” prijzenpot van enkele YouTube “tuinsterren”!

Voorbeeld: https://fr.tipeee.com/permaculture-agroecologie-etc [het waren 7 of 9, uit het geheugen]

Ik schreef het elders, in volledige transparantie: wat mij betreft is het "goede boter - biologisch! - in spinazie". Zonder er een beroep van te maken - om absoluut vrij te blijven in wat ik doe, wat ik zeg... Zonder een slaaf te worden...

In 2018 ongeveer € 9 aan royalty's.
En, maar geef mij niet aan bij de Belastingdienst, ik houd mijn boekhouding niet serieus, zo'n € 4,- aan congressen en "fooien" (dit is niet de som van mijn facturen, want ik factureer vaak gemaakte reiskosten opnieuw voorheen: auto op de belastingschaal, trein, vliegtuig)...


Ja, jullie zijn verre van de ‘sterren’ van de sector, en zelfs in Frankrijk zijn we ver verwijderd van de scores van de Amerikanen die miljonair werden met slechts een paar goede, goed geënsceneerde video’s en door mensen te laten geloven in een terugkeer naar ‘ wilde leven”.

Toevallig zaten we tijdens een vuurwerkshow in een dorp naast een Parijse bohemien die alleen op vakantie was in de omgeving en die meer dan 1000 € had betaald voor een cursus (met kost en inwoning) over eetbare wilde planten.

Er is dus op dit moment een publiek dat bereid is geld uit te geven aan deze ‘oorzaken’.

Het is meer een goede zaak dan een slechte zaak.

Maar tussen de pseudo-autonomen en andere Fanfan la Tulipe Beeld en er is een wereld van mensen zoals jij of MSV.

En om het alleen maar over jouw niche te hebben, namelijk het individu (wat niet de niche van MSV is): er zijn niet veel geloofwaardige mensen.

Ook al is het betaalbaar, Damien raakt een ander segment aan, het zou mij zeer verbazen als, uitzonderingen daargelaten, je publiek zich vermengt of met elkaar concurreert.

En als er communicerende publieke vaten zijn, zal dat naar mijn mening meer van het zijne naar het jouwe zijn dan andersom.

Bovendien is er niemand meer in de media: Stéphane van Silence ça push vertegenwoordigt de traditionele traditie in verval

De semi-pro niche is ook erg interessant voor organisatoren die niet altijd de middelen hebben om voor een ster te betalen en tegelijkertijd de wens hebben om een ​​solide luidspreker te produceren.

Weet jij trouwens of de videorechten openbaar zullen zijn?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data




par Did67 » 25/08/19, 16:32

Neen.

Ik heb de projectmanager al gevraagd of hij groen licht heeft gekregen van zijn superieuren!

Al snel hebben politici, boven het enthousiasme van een projectmanager, een andere agenda. Mijn opmerkingen worden dan polemisch. Ik krab. Soms is dit niet publiceerbaar onder de stempel van een officiële organisatie zoals com com!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data




par Did67 » 25/08/19, 16:33

Ter informatie, gisteren kreeg ik bezoek van iemand van INRA.

Mogelijk leidt dit tot een conferentie in het kader van INRA.

Wat mij blij zou maken.

Maar wees niet meer afhankelijk van mij.

Dit zou mijn ‘oecumene’ vergroten – van permaculturisten tot INRA-onderzoekers, inclusief volkstuintjes!

Als ik mijn ballen er niet af scheur in deze splitsing, komt dat omdat ik nog steeds flexibel ben!
2 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data




par Did67 » 25/08/19, 16:36

nico239 schreef:
Er is dus op dit moment een publiek dat bereid is geld uit te geven aan deze ‘oorzaken’.



En ‘acteurs’ die bereid zijn het zonder terughoudendheid uit te melken, in naam van ‘ecologische’ principes!

[We weten dat met betrekking tot de “trainingen” van bepaalde permacultuurmeesters, ook al is het een taboe-onderwerp – wat doet “geldonderzoek”???? - dit is soms ook niet erg "ecologisch"!]

Ik probeer niet af te dwalen.

Gisteren nog beloofde ik iemand dat ik hem voor ‘niets’ (vergoeding van de reiskosten) een conferentie zou geven, als hij geen budget had.

Tot op heden is er om financiële redenen geen “interventie” gevraagd. Dit is de kritische drempel die ik voor mezelf heb gesteld. Het rode licht.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Le Potager du Lazy: conferenties, bezoeken - data




par Adrien (voormalig nico239) » 25/08/19, 18:43

Persoonlijk ben ik niet zo enthousiast over het te gelde maken van talenten of kennis...

Je betaalt goed voor een sportcoach of een pianoleraar, waarom niet een permacultuurcoach of een spreker.

We kunnen nooit iets doen tegen de wet van vraag en aanbod.

In dit geval is de vraag in ons vakgebied (in de zeer brede zin die gaat van welzijn tot permanent) zo sterk dat dit momenteel het aanbod stimuleert.

Als uw rating (financieel of bekendheid) omhoog gaat, wat kunt u dan doen behalve uw prijzen bevriezen, waardoor uw rating stijgt? Beeld

Het evenwicht blijft liggen in de samenhang tussen de woorden en hun toepassing.

Wie natuurlijkheid bepleit en meststoffen in evenwicht houdt, doet het goed op zijn kanaal en blijft verkoper.
Of die een manier van leven bepleit die vrij is van materiële goederen en op rollen komt...
Of wederzijdse hulp en delen uitsluitend ten behoeve van het eigen voordeel.

Afhankelijk van het gebruik heeft het immers een andere prijs.
Een gefilmde conferentie kan (ik zei: kan) meer waard zijn als je de rechten erop overdraagt.
Omdat niets zegt dat er bij herhaling geen inkomsten mee kunnen worden gegenereerd

Ik weet niet of prijs een criterium is
Dat Bayer je €10 aanbiedt voor een conferentie van een uur om een ​​techniek te prijzen die je niet deelt en die je weigert, oké, tenzij je daarheen gaat om de revolutie te beginnen : Mrgreen:
Als een grote internationale beurs je hetzelfde bedrag biedt voor een conferentie in alle vrijheid, zie ik geen reden voor weigering.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 219-gasten