De Potager du Sloth: het boek

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Adrien (voormalig nico239) » 15/05/18, 16:38

Toen je niet bekend was, konden ze je (boycotten)

Maar nu je beroemd bent...onmogelijk Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 16/05/18, 12:33

Ah, ik vergat bijna mijn favoriete trol, die zich overal als boter-kaas-en-eieren vastklampt! Youtube classificeert het nu als spam en vraagt ​​me om het te controleren... Ik heb het twee keer verwijderd, maar de berichten staan ​​er nog steeds!

Screenshot 05-16-18 om 12.30 uur Dustin Bender suite.PNG
Screenshot 05-16-18 om 12.30 uur Dustin Bender suite.PNG (125.06 KB) 2423 keer bekeken


Wat ik niet begrijp van zo'n briljante geest, is dat hij niet lijkt te beseffen dat dit niets betekent. Ik heb een paar domme landbouwingenieurs gekend. Die alles ontkennen wat ik schrijf, die alleen maar in pesticiden en kunstmest geloven... Ik heb het over echte agronomen. Niet "landbouwingenieurs" of "in de landbouw", die zich de titel van landbouwingenieur toe-eigenen met een diploma afgegeven door particuliere landbouwscholen... Ik heb ook mensen gekend met een "licentie in agronomie", die zichzelf "agronomen" noemen en wier de kennis is soms wankel... Enz... Dus ik begrijp niet wat dat zou veranderen! En ik kan bij deze briljante geest alleen maar een enorme frustratie vermoeden omdat ik er niet in ben geslaagd er een te worden, landbouwingenieur [ik heb het over echte diploma's van landbouwingenieurs, uitgegeven door een van de Franse "grandes écoles", die u invoert. na een voorbereidende les en een vergelijkend examen. De kennis die ik mobiliseer is veel meer dan de kennis die ik heb verworven in de voorbereidende lessen, dan de ‘dingen’ die sterk variëren afhankelijk van de stoelen, ingeslikt aan de Ecole Nationale Supérieure d'Agronomie de.... Shh, ik behoud mijn privéleven].



PS: Toevallig zei ik tegen mezelf: "Hé, en als iemand je echt zou vragen, zou je het dan kunnen vinden?" - Ik ben veel persoonlijke spullen kwijtgeraakt tijdens mijn verschillende verhuizingen. Nou, het was netjes en ik kwam het meteen tegen!
2 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Ahmed » 16/05/18, 14:22

Hij zou in plaats daarvan de bijnaam "vuilnisbakbuiger" moeten aannemen, dit zou meer in overeenstemming zijn met zijn persoonlijkheid!* : Wink:

* Letterlijke vertaling: "vuilniswringer".
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Adrien (voormalig nico239) » 17/05/18, 00:02

Eerlijk gezegd en persoonlijk geef ik niets om jouw diploma's...

Maar het lijkt erop dat er mensen zijn die hieraan vasthouden.

Een goede inwoner is soms veel beter gekwalificeerd dan een ingenieur....

Dit doet me denken aan de anekdote van mijn bevriende oogarts (afgestudeerd) die me vertelde dat een jonge en briljante oogarts tijdens een operatie niet wist hoe hij ‘uit de doos moest stappen’ en moest doen wat GEEN deel uitmaakt van de procedure. , de oudere, ongetwijfeld minder briljant, had geweten hoe hij moest doen wat niet gedaan moest worden om het oog van de patiënt te redden... zomaar
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 17/05/18, 09:44

Nou ja, zoals ik al aangaf: als ik zie wat "agronomen" (inclusief de echte) doen, heb ik de neiging te zwijgen over het feit dat ik dat doe (bovendien wist niemand het twee of drie jaar lang niet). Ik zie niet wat dit aan het debat toevoegt.

Maar onze zozo is ervan overtuigd dat ik dat niet ben, dat ik een grote bluf heb opgezet met mijn redacteur en dat ik mijn weinige “volgers” “verblind” (volgens hem). En dus is hij gelukkig hier om mij te ontmaskeren en jou te redden!

Ik weet heel goed dat ik, door niet te reageren, hem de vreugde bied van het ijlen over de overtuiging dat hij zeker gelijk heeft. Dat mijn niet-antwoord "bewijs" is! Hoe ijlend!
2 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Adrien (voormalig nico239) » 17/05/18, 11:10

Did67 schreef:Nou ja, zoals ik al aangaf: als ik zie wat "agronomen" (inclusief de echte) doen, heb ik de neiging te zwijgen over het feit dat ik dat doe (bovendien wist niemand het twee of drie jaar lang niet). Ik zie niet wat dit aan het debat toevoegt.


Precies ...

Het discours dat alle goede ideeën alleen afkomstig kunnen zijn van afgestudeerden (waarvan ik er één ben) is absurd.

Niet alles wat bestaat is wetenschappelijk bewezen, verre van dat....

Dat gezegd hebbende, op basis van de feitelijke opmerkingen van uw lasteraar, blijf ik volhouden en teken ik om te zeggen dat hij niets van u begreep, lijkt mij.

Specifiek hooi of bedekking in het algemeen worden niet als amendement gebruikt... Ik zie niet hoe hij dat interpreteert...

Dit zijn maatregelen om de aarde te beschermen... die haar daarom "verrijken" door het geïnduceerde effect van bescherming, behoud van levende wezens... enz.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 17/05/18, 11:56

Ik vraag me af of hij van gedachten zou veranderen als ik hem mijn diploma zou laten zien???

Ik betwijfel ! Ik denk dat hij er gewoon van overtuigd is dat hij te slim is en een bedrog heeft opgemerkt! Kortom, een ‘redder’ zijn. Dit is de ergste situatie om mee om te gaan! Als ik hem een ​​kopie stuur, zegt hij dat het nep is. En als ik hem het authentieke 'perkament' laat zien (want het is er bijna één! Destijds hebben we niet bezuinigd!), Zal hij zeggen dat ik geestesziek ben.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Adrien (voormalig nico239) » 17/05/18, 12:01

Ik zou zijn neus in zijn poep stoppen... Beeld

En wat is zijn diploma???
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Ahmed » 17/05/18, 15:46

En wat is zijn diploma???

"Gepatenteerde onruststoker"? : Wink:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 17/05/18, 16:33

nico239 schreef:...alle goede ideeën alleen van afgestudeerden kunnen komen (waaronder ikzelf) is onzin.



Kom op. Om niet te vergeten, plaats ik hier een van de vele versies van de grap van de enarque en de herder ["enarque" kan gemakkelijk worden vervangen door "afgestudeerd"]



Een herder was zijn kudde aan het grazen in de diepten van een landschap toen uit een stofwolk een glimmende Range Rover tevoorschijn kwam die in zijn richting kwam.

De chauffeur, een jonge man in een Armani-pak, Gucci-schoenen, Ray Ban-zonnebril en Hermès-stropdas, leunt uit het raam en vraagt ​​de herder:
"Als ik je precies kan vertellen hoeveel schapen er in je kudde zijn, wil je me er dan een geven?"

De herder kijkt naar de jonge man, dan naar zijn vredig grazende kudde en antwoordt eenvoudig:
- Absoluut.

De man parkeert zijn auto, klapt zijn laptop open, sluit hem aan op zijn mobiele telefoon, surft op internet naar de NASA-pagina, communiceert met een satellietnavigatiesysteem, scant de omgeving, opent een database en een dertigtal Excel-bestanden met ingewikkelde formules; Ten slotte haalt hij een gedetailleerd rapport van ongeveer tien pagina's uit zijn geminiaturiseerde printer en richt zich tot de herder met de woorden:
– Je hebt precies 1 schapen in je kudde.
"Dat klopt," zei de herder. En zoals afgesproken, neem er een.

Hij kijkt toe hoe de jongeman zijn keuze maakt en zijn prijs naar de achterkant van zijn voertuig stuurt, en voegt eraan toe:
– Als ik precies raad wat je doet voor de kost, wil je me dan mijn schapen teruggeven?
- Waarom niet ? antwoordde de ander.
"Je bent enarque en je doet audits", zei de herder.
– Je hebt helemaal gelijk, hoe raad je het?
- Het is makkelijk. Je komt hier opdagen terwijl niemand je erom vroeg, je wilt betaald worden voor het beantwoorden van een vraag waarop ik het antwoord weet, en je weet duidelijk absoluut niets over mijn baan. Geef me nu mijn hond terug!
7 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : LudoThePotagiste en 260 gasten