Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële bubbel? Uitleg in 5 minuten chrono!

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par phil53 » 15/01/18, 07:26

Remundo schreef:de geschiedenis van mijnbouw en energieverspilling zal onvermijdelijk bitcoin of andere onzinvaluta's vertragen die hulpbronnen overconsumeren.

Ik weet het niet zo zeker, de man is zo verdraaid.
Voorbeeld: Bijen verdwijnen en hoewel het zo eenvoudig zou zijn om te stoppen met het doden ervan, ontwikkelen sommigen micro-drones die de verdwijning van bijen als een geschenk uit de hemel beschouwen.
Een andere: het verdwijnen van soorten.
Een dier dat op het punt staat te verdwijnen, wordt een prioritair doelwit voor mensenhandelaars, omdat de prijs exponentieel stijgt naarmate het zeldzamer wordt.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Ahmed » 15/01/18, 12:13

@ Phil53: Ik geloof niet dat de morele verklaring relevant is (de man is zo verdraaid). De economie creëert schaarste om een ​​nieuwe niche te bezetten en abstracte waarde te produceren; deze zeldzaamheid is van directe aard, zoals wanneer doorwaadbare plaats stopte buslijnen om zijn “T”-modellen te verkopen, of indirect, zoals het geval is in de twee voorbeelden die u aanhaalt. Op een bepaald ontwikkelingsniveau heeft de indirecte modus de overhand, omdat deze juist voortkomt uit economische activiteit, die des te destructiever is voor de natuurlijke hulpbronnen, omdat deze in staat is de cycli van accumulatie van abstracte waarde efficiënt te voltooien.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Christophe » 15/01/18, 12:59

sen-no-sen schreef:
Christophe schreef:[

De domme journalisten die zeggen dat bitcoins in 100 2020% van de energie op onze planeet zullen verbruiken voorspellen indirect een bitcoin van $6... De deal zou best goed zijn voor zowel verkopers als kopers...



Het is een idee gebaseerd op curve-extrapolatie.


Ja, maar zowel in de notering in $ als in de verbruikte elektriciteit... Zonde dat de zondagjournalisten de notering niet afwegen tegen het aangekondigde enorme energieverbruik! Geen analyse alleen maar gekopieerd en geplakt, ze stellen mij teleur!

Maar één ding kunnen we zeker weten: Bitcoin zal in 6 geen $000 waard zijn!! : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

sen-no-sen schreef:Het zijn twee dingen: óf de economie stort in en de cryptomunten gaan mee, óf de show gaat door en technische innovatie zal de verslindende honger naar bitcoins stillen.
Bedenk dat datacenters ongeveer 4% van de energie in de wereld verbruiken, een cijfer dat voortdurend toeneemt!


De economie zal niet instorten door bitcoins...

Ja, datacenters verbruiken 4%, maar waarvoor worden geweldige diensten geleverd en voor welke besparingen elders? Wat zou je doen als je hier niet op zou handelen? forum? Je zou andere activiteiten kunnen doen die net zo energieverslindend zijn... reken maar eens uit op de schaal van de planeet en de 2 miljard internetgebruikers!

We kunnen genoeg voorbeelden vinden: vóór streaming zoals Netflix en bedrijf moesten we naar de videoclub, onszelf uitrusten met een speler (dus die verbruikt ook), vóór Wikipedia en het internet van ideeën moesten we naar de bibliotheek of boekwinkel...enz....er zijn tientallen voorbeelden zoals deze...

sen-no-sen schreef:Zonder een computerwetenschapper te zijn, lijkt het mij mogelijk dat cryptovaluta, als ze succesvol zijn, werken via multidisciplinaire algoritmen die zowel voor de werking van platforms (type you-tube, daily-motion) als voor de werking van platforms zouden worden gebruikt. Xmunten.


Ik begrijp het idee niet echt, kunt u dit alstublieft uitbreiden?
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par sen-no-sen » 15/01/18, 13:19

Christophe schreef:
De economie zal niet instorten door bitcoins...


Niet daarom maar met nuance.

Ja, datacenters verbruiken 4%, maar waarvoor worden geweldige diensten geleverd en voor welke besparingen elders? Wat zou je doen als je hier niet op zou handelen? forum? Je zou andere activiteiten kunnen doen die net zo energieverslindend zijn... reken maar eens uit op de schaal van de planeet en de 2 miljard internetgebruikers!

We kunnen genoeg voorbeelden vinden: vóór streaming zoals Netflix en bedrijf moesten we naar de videoclub, onszelf uitrusten met een speler (dus die verbruikt ook), vóór Wikipedia en het internet van ideeën moesten we naar de bibliotheek of boekwinkel...enz....er zijn tientallen voorbeelden zoals deze...




Over het geheel genomen heeft internet, net als al het andere, het totale energieverbruik alleen maar doen toenemen.
Ik geef toe dat dit het mogelijk maakte om videoclubs te sluiten, maar voor de rest was er slechts sprake van een fenomeen van toevoegingen.
Als de meeste boekwinkels inderdaad verdwenen zijn, dan is dat alleen maar in het voordeel van monopolies als Amazon, en ik ben er niet zeker van dat deze reus minder energie-intensief is dan de oude boekwinkels!
Met computers kondigden we bijvoorbeeld de dood van het papier aan... bij printers in het bijzonder gebeurde precies het tegenovergestelde: waar een blok papier enkele jaren oud was (om bijvoorbeeld een sollicitatiebrief te schrijven) zijn het nu gigantische hoeveelheden stroom om verschillende redenen (fotoafdrukken, correspondentie,poster etc ...)
Over het geheel genomen stijgt de productie met 1% per jaar, wat wederom duidt op een soort piek in de komende jaren.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par sen-no-sen » 15/01/18, 13:22

Christophe schreef:
Ik begrijp het idee niet echt, kunt u dit alstublieft uitbreiden?


In plaats van servers uitsluitend speciaal voor blok keten, zou het mogelijk zijn om multi-role platforms te gebruiken, dat wil zeggen gebruikt voor iets anders dan cryptocurrency.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Ahmed » 15/01/18, 13:28

Wat zou het betekenen om het energieverbruik en de prijs van bitcoin in evenwicht te brengen? : Roll:
Omdat deze beoordeling gewoon onzin is... Niet veel meer dan vele anderen, zeker, maar is het voldoende rechtvaardiging*?

Christophe, Je schrijft:
De economie zal niet instorten door bitcoins...

Nee natuurlijk en het is zelfs mogelijk dat dit (een beetje) bijdraagt ​​aan de vertragende factoren, maar de val zal des te ernstiger zijn naarmate deze van grotere "hoogte" plaatsvindt...

* Zoals een oud gezegde luidt: "Een natte hond droogt een andere niet." : Lol:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Christophe » 15/01/18, 13:50

sen-no-sen schreef:Niet daarom maar met nuance.


We kunnen het anders zien: crypto zal misschien het systeem redden (tenminste gedeeltelijk vervangen)...aangezien de financiële en economische crises systemisch en chronisch zijn geworden! Zie dit zeer oude draadje: economie-financiën/wat-is-een-economische-crisis-precies-t6413.html

Dus wie weet? Ik ben hierover optimistischer dan veel sceptici!

sen-no-sen schreef:Over het geheel genomen heeft internet, net als al het andere, het totale energieverbruik alleen maar doen toenemen.
Ik geef toe dat dit het mogelijk maakte om videoclubs te sluiten, maar voor de rest was er slechts sprake van een fenomeen van toevoegingen.


Eerlijk gezegd, als we de voor- en nadelen van internet op een rijtje zouden moeten zetten, is de lijst lang...

Ik denk dat we gerust kunnen zeggen dat internet de energie-intensiteit STERK heeft verminderd!
energie-fossiel-nucleaire / olie-en-BBP-by-country-intensiteit-energetica-t5022.html
klimaatverandering-co2/koolstofintensiteit-gerelateerd-aan-energie-intensiteit-t4885.html

sen-no-sen schreef:Als de meeste boekwinkels inderdaad verdwenen zijn, dan is dat alleen maar in het voordeel van monopolies als Amazon, en ik ben er niet zeker van dat deze reus minder energie-intensief is dan de oude boekwinkels!


Ik denk van wel: elke centralisatie van dienstverlening kost minder energie (en is in brede zin kostbaar) dan spreiding.

Wees voorzichtig, ik verdedig Amazon niet, het maakt me zelfs verdrietig: ik ben klant en professionele verkoper geweest, en ik kan je vertellen dat het een heel waardeloos systeem is voor verkopers... je moet echt je naam behouden broek altijd naar beneden!

sen-no-sen schreef:Met computers kondigden we bijvoorbeeld de dood van het papier aan... bij printers in het bijzonder gebeurde precies het tegenovergestelde: waar een blok papier enkele jaren oud was (om bijvoorbeeld een sollicitatiebrief te schrijven) zijn het nu gigantische hoeveelheden stroom om verschillende redenen (fotoafdrukken, correspondentie,poster etc ...)
Over het geheel genomen stijgt de productie met 1% per jaar, wat wederom duidt op een soort piek in de komende jaren.


Goed voorbeeld, maar waar ga je hiermee heen?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Christophe » 15/01/18, 14:16

Ahmed schreef:Wat zou het betekenen om het energieverbruik en de prijs van bitcoin in evenwicht te brengen? : Roll:
Omdat deze beoordeling gewoon onzin is... Niet veel meer dan vele anderen, zeker, maar is het voldoende rechtvaardiging*?


Simpelweg omdat het creatie-algoritme gekoppeld is aan de offerte en het aantal gecreëerde bitcoins...

Tien jaar geleden duurde het een paar uur om er één te maken, vandaag is het een paar jaar... met dezelfde rekenkracht...

Ahmed schreef:Christophe, Je schrijft:
De economie zal niet instorten door bitcoins...

Nee natuurlijk en het is zelfs mogelijk dat dit (een beetje) bijdraagt ​​aan de vertragende factoren, maar de val zal des te ernstiger zijn naarmate deze van grotere "hoogte" plaatsvindt...

* Zoals een oud gezegde luidt: "Een natte hond droogt een andere niet." : Lol:


Dit is uitstel, goede bewoording :) en wie weet misschien ook wel “demping”?

Begreep het verhaal van de hond niet...?!?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Christophe » 15/01/18, 15:21

Er zaten al een paar lullen in de regering, er is nu een meneer Bitcoins en dit is waarschijnlijk niet in het belang van de crypto's in Frankrijk...

https://www.lesechos.fr/finance-marches ... 144973.php

Wat een stelletje lullen!!

Als ik lees "beperk speculatieve risico's" riekt dat naar een verbod of regulering (onmogelijk en dus een verbod). Heel goed als we ook alle zakenbanken in Frankrijk verbieden!!

Vooral degenen die speculeren op voedingsmiddelen, het toonbeeld van het verwerpelijke van financiën!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Christophe » 15/01/18, 15:27

Ps: toch kans dat het geen mevrouw bitch is... : Mrgreen:
0 x

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 153-gasten