Welke breker om BRF (Raméal Fragmented Wood) te produceren?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Welke breker om BRF (Bois Raméal Fragmenté) te produceren?




par Ahmed » 27/05/21, 08:14

Wat bedoelt u? Mijn foto's zijn niet erg duidelijk? : Mrgreen: Ze zijn beter dan anderen die ik eerder op de draad heb gezet en dat is het beste wat ik kan doen met mijn onintelligente telefoon ... : Oops: Laten we zeggen dat het een lichte artistieke waas is, toch? : Wink:
Het is in ieder geval aardig dat je mijn kleine ambachten waardeert ...
Ik ben ongeduldig om de eindmontage en de laatste aanpassingen te voltooien (het zijn de details die ervoor zorgen dat het goed of ruw werkt en deze laatste voorwaarde is niet alleen onbevredigend, maar blijkt over het algemeen niet erg duurzaam te zijn).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Welke breker om BRF (Bois Raméal Fragmenté) te produceren?




par Ahmed » 09/06/21, 13:23

Na de paar geplande aanpassingen heb ik eergisteren een "achterstand" van vrij dunne berkentakjes weggewerkt, dus met een redelijk gemiddeld resultaat; Ik heb een deel van de takken massaal gestreken om een ​​licht vullend effect te krijgen: door de zuigsnelheid te beperken, kunnen dit soort te fijne takken beter worden versnipperd.
Vandaag is een hoop walnoottakken die al een tijdje boven mij hing netjes en heel snel "uitgeroeid"; alles ging perfect. Ik zal wat hulp inroepen * en binnenkort een hele grote stapel walnotentakken aanpakken. Inmiddels zijn er takken van kersenbomen van een buurman bijgekomen op de wachtlijst, maar dat is nu geen probleem meer... 8)

* Het is moeilijk om de versnipperaar alleen te voeden, met een assistent is het mogelijk om de capaciteit van de machine beter te benutten ... Ik maak van deze gelegenheid gebruik om iedereen eraan te herinneren hoe belangrijk het is om de takken goed voor te bereiden voordat de bewerking wordt versnipperd ( oriëntatie van de stengels en stekken).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Welke breker om BRF (Bois Raméal Fragmenté) te produceren?




par Ahmed » 28/10/21, 13:58

De afgelopen dagen is, zoals verwacht, de hele tak van een grote Amerikaanse walnotenboom afgebroken ... Ik spuug nu rechtstreeks in een "veer" bladzak gemonteerd op een kruiwagen: de capaciteit is groter dan die van de kruiwagen en ik kan heb een set tassen die me een goede autonomie geven. De trailer is ook een mogelijkheid die ik vaak heb gebruikt, maar het lossen voor de uiteindelijke distributie is omslachtig...
Ik wijs op een variant van dit type shredder in twee kleinere en zeer lichte versies, een benzine, maar vooral een elektrische voor degenen die geïnteresseerd zijn in dit type motor. De naam is ronduit aanmatigend: "bosmeester"! Hier is een presentatievideo:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
jardama
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 161
Inschrijving: 07/06/19, 13:47
x 7

Re: Welke breker om BRF (Bois Raméal Fragmenté) te produceren?




par jardama » 30/10/21, 12:11

Dag
Ik begon te zoeken naar een groenteversnipperaar, vrij kleine takken, maïsstengels, gedroogde aardperen uit Jeruzalem. Ik heb de video bekeken van "Forest Master FM4DD Compacte 4hp elektrische motor AUTO FEED houtversnipperaar".
Toch maalt hij vrij grote stukken.
Ik ben op zoek naar een toestel dat relatief makkelijk te verplaatsen is.
Het lijkt mij dat het met een benzinemotor beter is?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Welke breker om BRF (Bois Raméal Fragmenté) te produceren?




par Ahmed » 30/10/21, 14:04

Benzine is beter in bepaalde gebruiksconfiguraties, niet in absolute termen: de elektromotor heeft het voordeel van eenvoud van bediening en onderhoud voor de exploitant en het nadeel van afhankelijk zijn van benzine.'' Een aansluiting op het netwerk of iets dergelijks.
Het gewicht van de twee versies is zeer vergelijkbaar, iets meer dan 30 Kg, wat niet veel is, maar de prijs van de benzineversie is veel hoger dan de elektrische (600 € tegen 400).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14975
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: Welke breker om BRF (Bois Raméal Fragmenté) te produceren?




par GuyGadeboisTheBack » 30/10/21, 14:30

Om nog maar te zwijgen van het motorkoppel, dat 100% onmiddellijk beschikbaar is met de elektrische, dat voor een shredder die min of meer de neiging heeft om vast te lopen, fundamenteel is.
0 x
jardama
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 161
Inschrijving: 07/06/19, 13:47
x 7

Re: Welke breker om BRF (Bois Raméal Fragmenté) te produceren?




par jardama » 30/10/21, 16:36

Oké bedankt voor je feedback. Ik heb geen haast, denk ik. In deze prijsklasse, tot 500 euro, kies sowieso voor de elektrische, als ik je volg.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Welke breker om BRF (Bois Raméal Fragmenté) te produceren?




par Ahmed » 30/10/21, 17:28

Qua prijs blijft het thermische model relatief duur in vergelijking met zijn "oudere" van 7 CV (maar lichter en minder omvangrijk); elektriciteit zit in de prijs van shredders met een langzame turbine, waarbij de laatstgenoemde veel lagere (maar minder lawaaierige) shreddercapaciteiten hebben.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Welke breker om BRF (Bois Raméal Fragmenté) te produceren?




par Ahmed » 02/11/21, 07:56

Volgende site, een Douglas-spar die de buurman wil kappen uit angst dat hij op een winderige dag op de weg zal vallen: je moet goed richten om andere bomen in de minst problematische richting niet te beschadigen ... c 'is een smal ruimtelijk en niet tijdelijk "brandvenster", zoals deze uitdrukking meestal wordt gebruikt.
De tak wordt direct gefreesd. Hiertoe ben ik overgegaan tot het slijpen van de messen die goed "morflé" hadden, hoewel de walnoottakken vrij zacht van groen waren en er geen vreemd voorwerp door de molen was gegaan, maar het staal was niet van een opmerkelijke kwaliteit (staal " om de ezels te beslaan", zei iemand vroeger! : Wink: ). Met bijna zekerheid is het een gehard koolstofstaal, vervolgens onderworpen aan een vrij hoge tempering, waardoor het niet broos wordt, maar door de lage hardheid is het niet erg slijtvast en gemakkelijk te verspanen.
Het zou mogelijk zijn om een ​​klassieke tempering te proberen met een matige tempering (strogeel?) Deze keer, om een ​​superieure grip van de snede te krijgen ... Het is een nogal delicate balans om te vinden tussen hardheid en flexibiliteit, de zorg is dat het gaat heel snel op het beslissende moment van inkomen.
Een andere mogelijkheid is om messen van gelegeerd staal te laten maken door een gereedschapsmaker: het mengsel van additieven (chroom, mangaan, kobalt, enz.) maakt het mogelijk om hardheid, slijtvastheid en flexibiliteit met elkaar te verzoenen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
jardama
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 161
Inschrijving: 07/06/19, 13:47
x 7

Re: Welke breker om BRF (Bois Raméal Fragmenté) te produceren?




par jardama » 03/11/21, 15:20

Ik ga verder met mijn prospectie. Dit model lijkt mij goed en een acceptabele prijs:

https://www.agrieuro.fr/broyeur-de-bran ... 16374.html

Misschien heeft iemand het al eens gebruikt?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 195-gasten