MDI nieuwe site met nieuwe producten

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

MDI nieuwe site met nieuwe producten




par jean.caissepas » 14/06/16, 17:11

mdi.lu heeft een nieuwe site met nieuwe functies:
- Een fiets met perslucht,
- Een persluchtboot.

Om te zien of het het daglicht zal zien...
link: http://www.mdi.lu/
0 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072

Re: Nieuwe MDI-site met nieuwe producten




par Christophe » 14/06/16, 17:49

En ze komen uit...volgend jaar neem ik aan? :D

ps: de fiets is misschien wel de enige technologisch interessante manier...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Nieuwe MDI-site met nieuwe producten




par chatelot16 » 14/06/16, 19:57

perslucht is zwaarder dan elektrisch voor dezelfde autonomie ... op hun locatie is de vorkheftruck de enige die nuttig zou kunnen zijn: zelfs elektrische vorkheftrucks hebben naast batterijen ook contragewichten

maar als hij realistisch was, zou hij hun persluchtmotor op een klassieke lift installeren zonder de rare machine uit te vinden die we op hun site zien

perslucht heeft nog een voordeel: zeer snel opladen zonder slijtage in tegenstelling tot de batterij, dus praktisch voor een machine die niet wegrijdt: geen ongemak om hem meerdere keren per dag op te laden
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Nieuwe MDI-site met nieuwe producten




par Obamot » 14/06/16, 20:27

En de "generator"? Jammer dat ze geen optreden geven? Volgend jaar ook? Aha oké bedankt!
Tussen ons is het idee origineel omdat de capaciteit niet wordt beperkt door een te vervoeren gewicht, zoals in een voertuig! Dit ding zou dus best interessant zijn om zonne-energie op te slaan, zonder dat er een dam nodig is om water op te slaan door op piekmomenten op te pompen!
Nu het vooral 's nachts nodig is, ben ik bang dat het nogal luidruchtig is? Eindelijk heb ik nog nooit put-put roll gehoord en het kan geluiddicht zijn!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072

Re: Nieuwe MDI-site met nieuwe producten




par Christophe » 14/06/16, 20:34

CGI's hebben geen mechanische prestaties :D :D :D

Ik denk dat ik je moet herinneren aan deze 2 studies van Mines de Paris (veel completer dan wat MDI ooit heeft uitgebracht...)

https://www.econologie.com/telechargemen ... nes-paris/
https://www.econologie.com/telechargemen ... nes-paris/

MDI-technologie is niet sterker dan de ideale gaswet en moet zich onderwerpen aan thermodynamische cycli... daarna kunnen we het debat dat we jaren geleden al voerden opnieuw proberen... Ik raad aan om het te lezen in plaats van deze 2 studies...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Nieuwe MDI-site met nieuwe producten




par chatelot16 » 14/06/16, 20:50

perslucht is niet noodzakelijkerwijs luidruchtig ... neem geen persluchtschroevendraaiers in garages als voorbeeld!

perslucht kan nuttig zijn, maar helaas lijkt MDI het niet eens te begrijpen en blijft het wind- en synthetische beelden verkopen
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072

Re: Nieuwe MDI-site met nieuwe producten




par Christophe » 14/06/16, 20:59

Nuttig om verspilde energie terug te winnen...het is het enige interessante energiepad...de rest is onzin!

Maar als we Guy Negre en MDI bekritiseren, dreigen ze met een rechtszaak wegens smaad... (ervaren zaak hierover forum in 2005...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Nieuwe MDI-site met nieuwe producten




par Obamot » 14/06/16, 21:11

Ja, dank je, het is een beetje de studie waar ik op zat te wachten.

het krijgt op zijn best een vermogen tussen 110W en 1,7 kW.
voor verlichting en/of een laag elektriciteitsverbruik zou het prima zijn, want het zou goed zijn om er rekening mee te houden dat in de winter niet alleen de beschikbare hoeveelheid zonlicht te laag is, maar dat daar de energiebehoefte het grootst is en daar ook waar de opbrengsten van dergelijke systemen zouden het laagst zijn (aangezien ze niet volledig gevuld zijn!)

Met relatief hoge kosten per eenheid vrees ik het ergste voor de afschrijving.
Ik ben bang dat je in orde bent: winderig! En meer wind (maar mooie presentatie om de sukkels van investeerders aan te trekken)

Hé, het lijkt erop dat Guy's zoon, Cyril, er steeds meer bij betrokken raakt?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072

Re: Nieuwe MDI-site met nieuwe producten




par Christophe » 14/06/16, 21:18

Ik denk dat hij erbij betrokken is sinds ik Guy Negre ontmoette in 2002...

ps: de studie ging over econologie sinds 2008... zeker gepost in een ander onderwerp...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 206-gasten