Druk je talent en ideeën uit op de site!

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Druk uw talent en ideeën uit op de site!




par Did67 » 30/05/16, 10:52

Christophe schreef:Dank je wel :) Zijn boek? Welk boek? Hij vertelde het me onlangs aan de telefoon... maar ik dacht niet dat het nog relevant was!

Ja om zijn video's te integreren, een samenvatting te maken van zijn aanpak... het kan allemaal :)



Ik heb dit draadje overgeslagen, dus even bijkletsen:

a) zoals gezegd schrijf ik, uit eigen ervaring, een "boek", waarvan ik nog niet weet of het een uitgever zal vinden, hoe het verspreid zal worden (boek of e-boek), enz...

Mijn ambitie is degene die ik hierboven heb genoemd - om deze kwestie voor iedereen begrijpelijk te maken (uitgebreid programma)

b) mijn doel, dat ik niet zou kunnen halen met mijn weinige huidige hartcomplicaties waar ik al 15 dagen / drie weken en nog steeds 15 goede dagen aan denk, was om het in september 2016 uit te brengen voor BiObernai; gezien mijn moeilijkheden, denk ik dat het verstandig is om een ​​seizoen uit te stellen...

c) aan de andere kant zou er een stortvloed aan video's op Youtube moeten verschijnen; Ik werd technisch geblokkeerd door twee dingen: sequenties die ik niet kon bewerken zonder te weten waarom (Movie Maker blokkeerde! Nooit spijt gehad dat ik niet zoveel een Mac had!!!) en die ik daarom opnieuw moest filmen en daarboven een HF-microfoon die in verval is geraakt (een verhaal over een mini-jack die een slecht contact heeft); net als bij vliegtuigcrashes komen problemen nooit alleen!

Er komt een dezer dagen een nieuwe microfoon (bekabeld) en ik zal de komende dagen 4 of 5 video's kunnen bewerken, naast het "Sillon'net" dat al online is

https://www.youtube.com/watch?v=_xSyGdz4gGk

d) Op dit moment is succes niet op het rendez-vous. Mode is permacultuur! Dat is het enige dat opzien baart onder de websurfers van Panurge...

Even dacht ik erover om deze term in mijn titel te stoppen...

En dan nee, ik weiger mezelf te prostitueren. Laat de imbecielen sterven in de stompzinnigheid van hun stomme mode, hun stomme buzz en hun stomme praktijken... Iedereen heeft het recht om dom te zijn en zelfs het recht om dat te blijven!

Ik sta mezelf de luxe toe om te doen wat ik wil! Ik ga door tot mijn dood en basta.
1 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Druk uw talent en ideeën uit op de site!




par chatelot16 » 30/05/16, 14:21

Did67 schreef:Ik sta mezelf de luxe toe om te doen wat ik wil! Ik ga door tot mijn dood en basta.

je hebt helemaal gelijk!

Dat veel van hen ongelijk hebben, wil nog niet zeggen dat ze gelijk hebben!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Druk uw talent en ideeën uit op de site!




par Flytox » 30/05/16, 22:44

Did67 schreef:d) Op dit moment is succes niet op het rendez-vous. Mode is permacultuur! Dat is het enige dat opzien baart onder de websurfers van Panurge...

Even dacht ik erover om deze term in mijn titel te stoppen...

En dan nee, ik weiger mezelf te prostitueren. Laat de imbecielen sterven in de stompzinnigheid van hun stomme mode, hun stomme buzz en hun stomme praktijken... Iedereen heeft het recht om dom te zijn en zelfs het recht om dat te blijven!

Ik sta mezelf de luxe toe om te doen wat ik wil! Ik ga door tot mijn dood en basta.


+100, Ga zo door, zo houden we van je!!! 8) : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Druk uw talent en ideeën uit op de site!




par Did67 » 31/05/16, 10:32

@christophe

Kun je het "commando" specificeren?

Een artikel van 2 of 3 pagina's dat mijn manier van doen samenvat, zoals een "reguliere krant"???

Een reeks meer "technische" artikelen, zoals enkele van mijn thematische berichten ???

Ik werk aan mijn video's. Er is er een, in 3 delen van 6 of 7 minuten, die de methode voorstelt ("Le Potager du Paresseux: késako?"). Ik heb ook een becommentarieerde virtuele rondleiding door de tuin in aanbouw (het is de video die in aanbouw is!). Dat het nodig zal zijn om 2 of 3 keer in het jaar te hervatten om de resultaten, de evoluties, de observaties te observeren / te becommentariëren...

Ik heb absoluut geen idee of iemand zal kijken. Terwijl je schrijft, kost het veel moeite voor mensen die gewend zijn om te kanaliseren met surfen en snelle buzz (en binch-drinken?).


@anderen

Dankjewel. Het is leuk !
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Druk uw talent en ideeën uit op de site!




par chatelot16 » 31/05/16, 10:48

wat is de buzz waard ... is het echt het aantal views op internet dat succes aangeeft

als je het succes ziet van video's over perpetuum mobile met magneten ... bewijst dat dat je volkomen nutteloos succes kunt behalen

en te midden van alle onzin die een serieus onderwerp voortsleept, blijft onopgemerkt

het is beter om een ​​klein aantal lezers te hebben dat op een constructieve manier meedoet dan een buzz die niets oplevert

Ik hou niet echt van video's waarbij de meeste tijd wordt besteed aan het zien van de auteur: ik deel de video liever in kleine stukjes die alleen de nuttige acties laten zien, en plaats de uitleg in tekst tussen de video's... we kunnen dus lees het ding snel door de video alleen als foto's te zien ... en door de video alleen te bekijken als je erop klikt

met tekstcommentaar tussen korte video's, geen videobewerking meer nodig, geen geluidsopname meer nodig voor uitleg: het enige geluid is het geluid van de actie die we laten zien

de tekstverklaringen tussen de video's zijn gemakkelijker aan te passen om ze te verbeteren en aan te vullen

sommige actie wordt beter weergegeven door een foto met een goede resolutie dan door een video met een te lage resolutie

we kunnen daarom foto- en videotekst naar behoefte afwisselen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Druk uw talent en ideeën uit op de site!




par Did67 » 31/05/16, 11:07

chatelot16 schreef:
het is beter om een ​​klein aantal lezers te hebben dat op een constructieve manier meedoet dan een buzz die niets oplevert

Ik hou niet echt van video's waarbij de meeste tijd wordt besteed aan het zien van de auteur: ik deel de video liever in kleine stukjes die alleen de nuttige acties laten zien, en plaats de uitleg in tekst tussen de video's... we kunnen dus lees het ding snel door de video alleen als foto's te zien ... en door de video alleen te bekijken als je erop klikt



1) Ja. Het publiek is ook niet mijn onderwerp. De enige vraag: werk ik niet voor niets (ik heb het over mijn posts, mijn video's, die mijn tijd in beslag nemen; voor mijn tuin stel ik mezelf niet de vraag: het is voor mij en mijn vrienden; voor onderzoek naar bodembiologie, goed voor mijn hoofd!)

2) Oeps: dan ben ik in de war!

Voor nu ben ik op een "gefilmde conferentie" -lijn gegaan. Ik probeer gewoon een schoon beeld en geluid te hebben. Maar hey, het concept, niet makkelijk te "filmen"...

Bij "technische" vragen probeer ik "schone" close-ups te maken: hoe een ui of sjalotbol te planten, waarbij het geluid dan in stem "over" speelt
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79394
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11077

Re: Druk uw talent en ideeën uit op de site!




par Christophe » 31/05/16, 11:30

Buzz of niet (de inhoud van de intellectuele kwaliteit van een buzz is over het algemeen omgekeerd evenredig met het succes... er zijn uiteraard uitzonderingen), het belangrijkste is dat de goede ideeën worden verspreid... zelfs als het publiek dat niet doet daar aan het begin zal de internetgebruiker die zoekt uiteindelijk vinden (ik weet dat hij steeds minder zoekt...)

Did67, in jouw geval denk ik dat een beknopt artikel van enkele tientallen zinnen en een paar foto's voldoende zou zijn om het concept van jouw ideeën over de luie moestuin en het sillon'net te introduceren

ps: je eerste video was goed, goed compromis tussen woorden en "concert" -beelden...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Druk uw talent en ideeën uit op de site!




par Did67 » 31/05/16, 12:04

Daar daag je me serieus uit!!!

In 50 pagina's heb ik problemen. Over 100 kan ik het proberen.

Maar dan in een paar regels!????!!!?

Maar ik zal het proberen.

Ik zou vandaag of morgen mijn microfoon moeten ontvangen en daardoor een of twee beschadigde sequenties opnieuw kunnen filmen. Waardoor ik mijn serie "Le Soup du Paresseux: késako?" en zet het online.

Het artikel zou hiermee kunnen beginnen...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79394
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11077

Re: Druk uw talent en ideeën uit op de site!




par Christophe » 31/05/16, 12:23

Ja video's om te illustreren dat het nog beter is! Daar onderschat je jezelf: in een paar minuten van je eerste video vond ik het erg beknopt en verklarend! Een tekstequivalent zou perfect zijn...

Vergeet niet dat internetgebruikers in toenemende mate lui zijn (sorry, niets beledigends, maar het is een feit, van de samenleving (?), en dat maakt mij net zo verdrietig als jij...) en dat ze het ultra beknopt willen houden (bedankt twitter) en dat alles voor hun ogen komt zonder onderzoeksinspanningen (bedankt facebook)...

Kortom, zodra hij een beetje moeite moet doen (= te veel woorden om te lezen bijvoorbeeld) hebben ze de neiging te vluchten...Triest...maar realistisch...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Druk uw talent en ideeën uit op de site!




par chatelot16 » 31/05/16, 12:29

Did67 schreef:2) Oeps: dan ben ik in de war!

mijn voorkeur voor tekst en foto's of korte video is slechts mijn mening, geen kritiek op een all-video-oplossing

mijn voorkeur gaat niet alleen uit naar lezen, maar vooral naar creëren: makkelijker
1) Ja. Het publiek is ook niet mijn onderwerp. De enige vraag: werk ik niet voor niets


Dit is het probleem ! mooie documenten maken is een vak... jammer om het voor niets te doen

voor een grote wiki zoals wikipedia profiteert iedereen van bestaande inhoud, en het schrijven van nieuwe inhoud is slechts een manier om te betalen voor waar we al eerder van hebben geprofiteerd

het probleem is dat wikipedia alleen accepteert wat ronduit encyclopedisch is: er is geen ruimte voor nieuwheid en origineel werk

er was ekopedia, maar die sloot wegens gebrek aan middelen

het roept de vraag op van de financiering van een site waardoor lezers... we de site toch kunnen laten verdwijnen

mijn wiki-project zal op een ander principe gebaseerd zijn, we zoeken niet wiens maar partners die aandeelhouders zullen zijn van een echt bedrijf ... de inhoud zal vrij toegankelijk zijn op het net, maar onder normale copyryt ... als een redacteur dat wil een boek maken zal hij moeten betalen... degenen die in deze wiki zullen schrijven zullen ook worden geassocieerd, en hun aantal acties zal toenemen met de kwantiteit en kwaliteit van wat hij brengt... het zal financieel niets opleveren maar wanneer de wiki groter zal zijn zal het niet alleen eigendom zijn van degenen die geld bijdragen, het zal ook eigendom zijn van degenen die het hebben geschreven

en als ik verdwijn zal deze wiki niet verdwijnen: deze samenleving zal duurzaam zijn!

mijn eerste doel in dit project is om het probleem op te lossen van het schrijven van een technisch boek dat te moeilijk is met het huidige uitgeverssysteem: te veel vaste kosten voor onderwerpen die te weinig lezers interesseren ... met schrijven op zo'n site zal het niet kost geen vaste kosten, dus het loont een beetje, zelfs als het aantal lezers dat betaalt laag is

schrijven in een wiki heeft nog een ander voordeel: een auteur kan technische inhoud schrijven zonder zich zorgen te hoeven maken over de presentatie en andere bijdragers kunnen de presentatie verbeteren: iedereen zal doen wat ze kunnen doen

er zullen verschillende niveaus zijn, en ze zullen niet allemaal zichtbaar zijn voor het publiek... er zal een niveau zijn dat alleen toegankelijk is voor medewerkers om niet openbaar te maken wat vertrouwelijk moet blijven

hetzelfde onderwerp kan dus verschijnen onder 3 niveaus... een openbaar niveau, waar het serieuze deel van het onderwerp is, kan het publiek daar niet schrijven... een experimenteel niveau, waar het publiek kan schrijven, met het risico dat het wordt rot, maar in de hoop dat het interessante deelnemers zal opleveren... en een vertrouwelijk niveau dat alleen leesbaar is voor de partners waar dingen tussen ons kunnen worden gebouwd

het is de functie voor talen waarmee je deze niveaus in media wiki kunt beheren ... de verschillende niveaus worden gewoon als verschillende talen beschouwd
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 163-gasten