Wortelsap: het vegetarische dieet verhoogt het risico op kanker en hartaandoeningen

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Wortelsap: vegetarisch dieet verhoogt het risico op kanker en hartaandoeningen




par Janic » 06/08/23, 12:59

onnozele
Ik had het niet over de moeilijkheid of niet om "rauw" te verteren,
Toch is het fundamenteel, de BA BA in voeding!
die inderdaad zeer variabel kan zijn, afhankelijk van het individu, maar eenvoudiger door de consumptie van voldoende / gevarieerd voedsel
het groentedomein is enorm gevarieerd en beperkt zich niet tot wortelsalade.
zodat de bijdragen in de verschillende elementen over het algemeen relatief evenwichtig zijn.
deze notie van gebalanceerd, die tot op heden veel gebruikt wordt, is net zo ongeldig als de notie van calorieën werd gebruikt, die slechts delen zijn waarmee rekening moet worden gehouden als je conventionele diëtetiek wilt doen (niet de echte!)
Sorry, maar we bevinden ons opnieuw in een gemeenplaats die overeenkomt met de voedselmodus
overgenomen door onze menselijke tijdgenoten.
Veel dieren zijn planteneters zoals de meeste apen, anatomisch en fysiologisch het dichtst in de buurt en wat vinden we.? Dat ze niets missen ondanks dat ze niet op een menselijke manier aan diëtetiek doen.
De menselijke anotomo-fysiologie is net zo zuinig als ze zijn en, in omstandigheden die niet gekunsteld zijn door onze voedselculturen, kunnen we (na rehabilitatie van het organisme) terugkeren naar deze modus dat, helaas, ons gekunstelde type samenleving het niet minder of minder maakt. moeilijker te adopteren, als volwassene dan als kind.

Wat niet het geval kan zijn als we alleen rauw fruit eten, zoals deze vrouw leek te doen.
Ik heb niet gelezen wat ze consumeerde en het is niet echt belangrijk omdat 1 geval niet representatief kan zijn voor een min of meer belangrijke groep.
Anders is het altijd een alledaagse reactie. Het leven van een individu bestaat niet alleen uit een manier van eten die verschilt van die van de samenleving die ons omringt, maar uit het geheel van parameters die dit leven al dan niet begunstigen. Het probleem met deze internetvideo's en hun interpretatie het is precies dit gebrek aan waardevolle en noodzakelijke globale informatie om in te schatten of die en die factor van het leven ontbreekt of te veel is
En hier heb ik het alleen over een volwassene wiens behoeften in wezen gestabiliseerd zijn, voor een kind of een tiener is het natuurlijk anders.
Integendeel, een kind hoeft fouten van aanvankelijke keuzes niet laat recht te zetten, wat veel moeilijker en langer is naarmate het individu ze opstapelt en vooral de oudere. Deze fouten worden aangeduid onder de noemer van verschillende pathologieën die steeds meer toenemen in een samenleving die zich niet bekommert om de gevolgen van haar slechte keuzes totdat de bijl op brute wijze valt, dit keer zonder waarschuwing: kanker, hartaandoeningen, auto-immuunziekten, enz... hebben hete koortsziekten vervangen, en daarom veel ernstiger en lang om te verminderen of te elimineren en nog moeilijker gemaakt met chemische behandelingen en pathogene vaccins.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Wortelsap: vegetarisch dieet verhoogt het risico op kanker en hartaandoeningen




par sicetaitsimple » 06/08/23, 16:45

Janic schreef:deze notie van gebalanceerd, die tot op heden veel gebruikt wordt, is net zo ongeldig als de notie van calorieën werd gebruikt, die slechts delen zijn waarmee rekening moet worden gehouden als je conventionele diëtetiek wilt doen (niet de echte!)

Nou ja, je hebt gelijk .... Het begrip "evenwichtig" is niet geldig.
En we zullen de mensheid voeden met fruit...
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Wortelsap: vegetarisch dieet verhoogt het risico op kanker en hartaandoeningen




par Janic » 06/08/23, 17:29

06/08/23, 16:4
onnozele
je had het echter goed voordat je weer de onnozele werd die we kennen ... helaas!
Nou ja, je hebt gelijk .... Het begrip "evenwichtig" is niet geldig.
dus ga je gang, definieer voor ons wat je bedoelt met evenwichtig, laten we eens goed lachen!
En we zullen de mensheid voeden met fruit...
en verder, zoals Buzz Lightyear zegt, een onbetwistbare referentie in het universum!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Wortelsap: vegetarisch dieet verhoogt het risico op kanker en hartaandoeningen




par Christophe » 06/08/23, 17:31

Janic schreef:dus ga je gang, definieer voor ons wat je bedoelt met evenwichtig, laten we eens goed lachen!


Typ gewoon driehoek of voedselpiramide in Google om erachter te komen...

food-piramide-2020-families-food-recommendations-2048x1448.jpg
food-piramide-2020-families-food-recommendations-2048x1448.jpg (300.86 KiB) 1029 keer bekeken


Ik betwijfel of een dieet met rauw fruit een driehoek kan maken...
1 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Wortelsap: vegetarisch dieet verhoogt het risico op kanker en hartaandoeningen




par Janic » 06/08/23, 17:44

christophe
Ik betwijfel of een dieet met rauw fruit een driehoek kan maken...
als we deze driehoek beschouwen "conventioneel' als een referentie. VGL's passen bijvoorbeeld, net als ik, niet in deze VVPOLAV-piramide in kwestie en toch doen ze het zonder moeite en zonder zogenaamde gezondheidsproblemen die te wijten zouden zijn aan dit gebrek.
Maar we gaan niet helemaal opnieuw beginnen om Dopey's fantasieën te voeden, aangezien deze punten uitgebreid zijn onderzocht op deze site, is het voldoende om jezelf daar te informeren in plaats van in een vacuüm te "praten"!
Dernière édition par Janic de 06 / 08 / 23, 17: 58, 2 keer bewerkt.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Wortelsap: vegetarisch dieet verhoogt het risico op kanker en hartaandoeningen




par Christophe » 06/08/23, 17:48

Zijn er eeuwenoude veganisten? : Roll: : Roll: : Roll:
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Wortelsap: vegetarisch dieet verhoogt het risico op kanker en hartaandoeningen




par sicetaitsimple » 06/08/23, 18:09

Janic schreef:je had het echter goed voordat je weer de onnozele werd die we kennen ... helaas!


Je hebt het verkeerd gelezen... Ik schreef dat ik je persoonlijke keuze respecteerde, niet dat ik die goedkeurde.
Op uw leeftijd worden de "energie" -behoeften inderdaad zwak, het is zeker mogelijk om deze bijdragen te verminderen.
Nu moet je erover praten met mensen in landen met een chronisch voedseltekort in plaats van met mij (ik eet veel groente en fruit als dat je gerust kan stellen).
Ze zullen blij zijn met uw advies.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Wortelsap: vegetarisch dieet verhoogt het risico op kanker en hartaandoeningen




par Janic » 06/08/23, 18:37

christophe
Zijn er eeuwenoude veganisten?
geen idee! We zullen nog 20 jaar moeten wachten!
Deze Engelse term werd in 1944 uitgevonden door Donald Watson, mede-oprichter van de Vegan Society, om zich te onderscheiden van het ovo-lacto-vegetarisme, van het woord vegetarisch (VEG-etari-AN).
deze Engelse term veganisme wordt gebruikt om VGR van VGL te scheiden, wat niet het geval is in het Frans. maar het veganisme dat in Frankrijk wordt beoefend, beperkt zich niet tot de voedselmodus, waarbij alles wordt verworpen dat afkomstig is van de uitbuiting van het dier op algemeen niveau, zoals leren of wollen kleding, enz. Dus niet te verwarren met de Franse VGL, om te zeggen de minst
Je hebt het verkeerd gelezen... Ik schreef dat ik je persoonlijke keuze respecteerde, niet dat ik die goedkeurde.
Ik had het zo goed begrepen, het is moeilijk goed te keuren wat men niet weet, men moet eerst elk ongewoon onderwerp bestuderen en verdiepen om over deze keuze te beslissen of niet!
Op uw leeftijd worden de "energie" -behoeften inderdaad zwak, het is zeker mogelijk om deze bijdragen te verminderen.
Niets te zien ! Ik beoefen een krijgskunst op hoog niveau met hetzelfde energieverbruik in training als de jongste helft, of zelfs een kwart, van mijn leeftijd. Tot grote verbazing van de verschillende opeenvolgende "meesters".
Nu moet je erover praten met de bevolking van landen met een chronisch voedseltekort in plaats van met mij
Ik geloof dat een Chinees spreekwoord zegt: “Voed de hongerigen niet, leer hem vissen en hij zal de rest van zijn leven geen honger meer hebben. Deze bevolkingsgroepen hebben eeuwen, zelfs millennia doorgebracht zonder dat Amerikaanse en andere overschotten hen binnenvielen.
(Ik eet veel fruit en groenten als dat je gerust kan stellen).
Ik hoef me nergens van te verzekeren, iedereen leidt zijn leven zoals hij dat wil!
Ze zullen blij zijn met uw advies.
Daarvoor zou ik al iedereen advies moeten geven!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Wortelsap: vegetarisch dieet verhoogt het risico op kanker en hartaandoeningen




par sicetaitsimple » 06/08/23, 19:01

Janic schreef:Ik beoefen een krijgskunst op hoog niveau met hetzelfde energieverbruik in training als de jongste helft, of zelfs een kwart, van mijn leeftijd. Tot grote verbazing van de verschillende opeenvolgende "meesters".[

Het is indrukwekkend! En hoeveel uur train je per week? 40, 60?
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Wortelsap: vegetarisch dieet verhoogt het risico op kanker en hartaandoeningen




par Christophe » 06/08/23, 20:58

: Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 201-gasten