Constitutionele hervorming: wat media-analyse?

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Constitutionele hervorming: welke media-analyse?




par Grelinette » 10/02/16, 22:20

Al deze luidruchtige agitatie in de politieke media is inhoudelijk niet zo interessant: deze grondwetshervorming is des te merkwaardiger omdat, terwijl politici erover debatteren met verklaringen in de media, deze zelfde media ons vertellen dat wat er gaande is vraag bestaat al lang in het Franse recht en is al toegepast! (het beroemde “verlies van nationaliteit”). Om nog maar te zwijgen van de juridische en constitutionele ‘geleerden’ die beweren dat een simpele wetswijziging hetzelfde effect zou hebben gehad…
De media onderstrepen ook de ingewikkelde subtiliteiten van de tekst om te voorkomen dat er staatlozen ontstaan, en vergeten niet te zeggen dat de landen (de landen met de tweede nationaliteit die het mogelijk zullen maken dat ze naar hen worden teruggestuurd als ongewenste personen) het niet noodzakelijkerwijs op prijs zullen stellen om deze "op te halen". ex-Franse terroristen"... en zouden thuis hetzelfde kunnen doen om ons hun eigen ongewenste burgers terug te sturen die om andere redenen van hun nationaliteit zijn ontdaan: dit zal kortom een ​​uitwisseling van ongewenste zaken tussen landen zijn! ("Ik stuur jou een lokale zelfmoordterrorist, en jij stuurt mij een lokale zelfmoordterrorist...")

Wat betreft de noodtoestand (die ook al in de wet is voorzien)... door deze in de grondwet te graveren zou deze gemakkelijker en langer kunnen worden geïmplementeerd... als ik het goed heb begrepen!

Kortom, dit lijkt mij allemaal een politieke woordenstroom die bestaat uit het creëren van teksten om op te stapelen om andere die al gestapeld zijn te wijzigen, maar dat staat ver af van het dagelijkse leven van de burger.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Constitutionele hervorming: welke media-analyse?




par Ahmed » 11/02/16, 11:26

Uit uw voorlaatste zin blijkt dat u begrijpt wat er bij deze hervorming op het spel staat. Aan de andere kant deel ik de mening die u in de laatste zin verwoordt niet: deze constitutionele gekibbel is zeker niet ieders zorg, maar het is een instrument dat wordt ingevoerd, dat niet triviaal is en dat wel eens een inhaalslag zou kunnen maken de (steeds minder) “burger”!
De terugkeer naar een krachtiger beleid vindt plaats in een context die nog nooit eerder heeft bestaan: de middelen voor identificatie, toezicht en interventie zijn niet in overeenstemming met wat er in de donkerste uren van onze geschiedenis werd beoefend.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Constitutionele hervorming: welke media-analyse?




par Grelinette » 11/02/16, 13:53

Ahmed schreef:... Aan de andere kant deel ik uw mening, uitgedrukt in de laatste zin, niet: deze constitutionele gekibbel is zeker niet ieders zorg, maar het is een instrument dat wordt ingevoerd, dat niet triviaal is en heel goed zou kunnen haal de (steeds minder) “burger” in!
De terugkeer naar een krachtiger beleid vindt plaats in een context die nog nooit eerder heeft bestaan: de middelen voor identificatie, toezicht en interventie zijn niet in overeenstemming met wat er in de donkerste uren van onze geschiedenis werd beoefend.

Het is heel goed mogelijk dat sommige bijzonder slinkse en manipulatieve, zelfs cynische politici elke kans en emotionele gebeurtenis aangrijpen, profiteren van gloednieuwe technologische middelen om hun privileges en bevoegdheden uit te breiden en te beschermen, maar ik denk dat de meeste van hen verwikkeld zijn in puur politieke acties. en een redenering waarbij de theorie en de symboliek van hun daden belangrijker zijn dan het concrete doel, met andere woorden voor het belang van het land.

Dit lijkt op onze overleden minister van Begroting, de heer Cahuzac, die net zo ijverig was in het organiseren van de strijd tegen belastingfraude als in het oplichten van zichzelf! of onze nieuwe minister van Arbeid, ongetwijfeld een briljante en competente vrouw, en al goed geïnvesteerd in de hervatting van haar nieuwe bediening, en die vastzit aan een fundamentele vraag over de CDD, wat in feite haar afstand tot de realiteit van de hardwerkende wereldburgers bewijst ...

Een groot deel van deze ‘fauna’ ontwikkelt zich in comfortabele en theoretische hogere sferen, ver weg van de realiteit van de burgers, en gorgelt met teksten, principiële opposities tegen de andere kant, ontwerpen van wetten, regelgeving en wijziging van de grondwet (opperste daad voor een politicus). !), om de tijd waarvoor ze rijkelijk worden betaald te vullen en te rechtvaardigen, en overigens om zichzelf in hun plaats te wortelen.
In veel opzichten zijn de voorschriften van de politiek vergelijkbaar met die van religie: God aan de ene kant, aan de top, arme zondaars aan de andere kant, aan de onderkant, en daartussenin, een cohort van onaantastbaarheden die het goede woord interpreteren en opleggen. ..
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Constitutionele hervorming: welke media-analyse?




par Ahmed » 11/02/16, 20:48

Natuurlijk begrijp ik uw punt heel goed en het was absoluut niet mijn bedoeling om het idee van een perfect georkestreerde samenzwering naar voren te brengen. Ik merk eenvoudigweg op dat tegen een achtergrond van vrij algemeen partijpolitieke strijd steeds meer mondiale tendensen vorm krijgen waarvan de actoren zich meestal volkomen onbewust zijn: het is dat op de achtergrond de duistere krachten zich uiten en voorrang krijgen op de specifieke wil. Systemische logica's verweven hun deterministische raamwerk en maken mannen belachelijk.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 163-gasten