Pensioen hervorming

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Pensioen hervorming




par Exnihiloest » 11/01/23, 18:33

 
Zonder de overlastmacht van een deel van de meest corporatistische bevolking zou op 1 januari 1947 het universele pensioenstelsel in werking zijn getreden!

Velen die zich wentelen voor de camera's om "de huidige pensioenregelingen" te verdedigen, er zijn er meer dan dertig, zijn voorzichtig niet te vergeten dat het de wil was van de Nationale Raad van Verzet in 1945.
Die van het creëren van een enkel regime: "één regime voor iedereen"

Waarom dit verlangen.
Omdat de CNR tijdens haar werk tot de conclusie was gekomen dat de samenleving alleen vooruitgang kon boeken en de sociale vrede kon bewaren als de grondrechten voor iedereen gelijk waren.

In feite zal het beginsel van de uniciteit van het systeem als een grondrecht worden vastgelegd op dezelfde manier als dat van de universaliteit van rechten en de uniformiteit van uitkeringen. Makkelijk te onthouden: de drie "wij".

Ja, maar dat paste niet bij veel bedrijven die vanaf 1947 weigerden toe te treden tot het algemene systeem.

Onder de bedrijven die het meest tegen het CNR-project zijn, zijn:
Ambtenaren, spoorwegarbeiders, gasbedrijven, RATP-transportagenten, maar ook afgevaardigden, senatoren, boeren, handelaren en een paar andere bedrijven die aan hun systeem zijn verbonden.

En het is vanwege hun corporatistische acties dat het algemene universele regime niet zal worden ingesteld, omdat "een deel van de publieke opinie" het universele regime dat door de CNR wordt gepromoot niet wilde integreren.

En het ergste is dat degenen die vandaag nog steeds deze speciale regelingen verdedigen die worden gefinancierd door de belastingbetaler en niet langer door bijdragen, de principes van de CNR claimen.

Het is duidelijk dat sommigen ze zullen geloven, de meest onwetende in het algemeen.


https://www.retraite-cfr.fr/wp-content/ ... traite.pdf
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870

Re: pensioenhervorming




par gegyx » 11/01/23, 18:53

We raden meteen een integer persoon, die zijn hele leven hard heeft gewerkt, voor een ongelukkige smig

u noemde niet uitdrukkelijk het leger, de politie,

en de exorbitante salarissen betaald aan de pilaren en pooiers van de macht
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: pensioenhervorming




par Exnihiloest » 11/01/23, 19:02

gegyx schreef:We raden meteen een integer persoon, die zijn hele leven hard heeft gewerkt, voor een ongelukkige smig

We raden meteen een verbitterde, gefrustreerde persoon aan die zijn hele leven de "ongelukkige smig" heeft betaald omdat hij niet in staat is om het beter te doen, en die anderen de schuld geeft van zijn eigen middelmatigheid.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: pensioenhervorming




par Remundo » 11/01/23, 19:05

voor een keer ben ik het liever met Nihilo eens, ook al toont hij elders kwade trouw, op zijn zachtst gezegd.

als we naar zware banen gaan, nou, een arbeider in een 3x8 in een industrie lijdt naar mijn mening evenveel als een arbeider die de rails onderhoudt bij de SNCF...

het probleem van Universaliteit, momenteel gedragen door Macronie, is dat het einddoel is om pensioenuitkeringen af ​​te schaffen en de markt voor kapitaalgedekte pensioenen aan te bieden aan zijn grote oligarchisch-plutocratische maatjes zoals BlackRock.

En de corporatismen zetten zich natuurlijk schrap voor hun kleine privileges door zich te verschuilen achter het idee om voor iedereen hoogwaardige diensten te behouden (heel goed wetende dat dit niet zal gebeuren)

Zowel de pensioengerechtigde leeftijd als het aantal premiejaren vormen het debat zeer slecht. Dit zijn instellingsparameters a posteriori, en op zichzelf kunnen ze geen pensioen garanderen.

Om deze voorwaarden voor pensionering te versoepelen, moeten we de Fransen herindustrialiseren, produceren en thuis in dienst nemen.

Omslagstelsels zijn een boekhoudkundig saldo tussen begunstigden en bijdragers.

Het enige prioriteitsdebat is het vergroten van het aantal bijdragers.

Een pro-natalistisch beleid voor de lange termijn zou ook niet gek zijn...
0 x
Beeld
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: pensioenhervorming




par phil59 » 11/01/23, 19:15

Nou, mijn pensioen, ik ga het heel snel opnemen, een beetje gedwongen, want als ik eraf blijf, duurt het bijna een jaar, en het is niet constructief.

Normaal gesproken, aangezien ik met een jong meisje trouwde, die al 4 jaar niet met pensioen zou gaan, was ik van plan om nog 2 jaar te doen, indien mogelijk, gewoon om het huis af te betalen, en cool.

Maar het lot zou het anders hebben.

Daarna zijn er degenen die hebben gevochten om beter te worden, en "tanpir" voor ons die niet wisten hoe ze het moesten doen. Je hoeft niet jaloers te zijn.

Hoeveel werklozen dragen al niet bij?

Waarom leiden we mensen niet op voor de juiste baan?

Voor mij, maar dat ben ik, zou veel werk kunnen worden geleerd in de leertijd, school + werk, met al een voet in de samenleving.

Zelfs de doktoren, in feite, wat doen ze na een paar jaar? indirect...

Mijn assistent (ja ik ben een assistent : Lol: :pijl: ), heb ik haar 2 jaar bijles gegeven, en het is ongeveer 20 jaar geleden. (dit is de enige keer dat ik een "plôme" moest presenteren en aangezien ik 2... : Lol:

Ik vraag me af waarom we niet op 60-jarige leeftijd met pensioen kunnen gaan...

Ja, het leven is iets langer.
Maar velen zijn ook versleten.

Wil je een 70-jarige "instit"?

Ik heb lang gezegd dat ik op mijn 120e met pensioen zou gaan, zodat ik nog 80 gelukkige jaren te leven had! : Lol: : Mrgreen: : Cheesy: :pijl:

Aan welk fonds draagt ​​al het "militaire" bij?
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: pensioenhervorming




par Exnihiloest » 11/01/23, 19:56

Remundo schreef:voor een keer ben ik het liever met Nihilo eens, ook al toont hij elders kwade trouw, op zijn zachtst gezegd.


Ik heb geen kwade trouw. Je houding als morele vader is al pijnlijk, zelfs in een rol van compositie zie ik je niet geloofwaardig, en bovendien moet je degenen belasteren die zich uiten (tenzij ze hun trouw aan Poetin of aan de stellingen van de RN betuigen, natuurlijk).
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: pensioenhervorming




par phil59 » 11/01/23, 21:42

Jongens, beiden stopten, "Ik ga balken".

Ik mag je heel goed vanwege je overtuigingen, die vaak heel verschillend zijn, maar het zijn JOUW OVERTUIGINGEN.

Jij verdedigt ze, dat is goed.

Wie is "te" fout, en wie is minder fout?

Gebaseerd op wat?

Nou, het maakt me niet uit, ik ga met pensioen, ik ontsnap ternauwernood aan deze ellende.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: pensioenhervorming




par Remundo » 11/01/23, 22:01

Exnihiloest schreef:
Remundo schreef:voor een keer ben ik het liever met Nihilo eens, ook al toont hij elders kwade trouw, op zijn zachtst gezegd.


Ik heb geen kwade trouw. Je houding als morele vader is al pijnlijk, zelfs in een rol van compositie zie ik je niet geloofwaardig, en bovendien moet je degenen belasteren die zich uiten (tenzij ze hun trouw aan Poetin of aan de stellingen van de RN betuigen, natuurlijk).

ik laster? Ik ben een vader moraal?

Ik ben maar een leerling, ik neem mijn lessen van jou.

En integendeel, ik laat iedereen aan het woord. Op grote schaal.
0 x
Beeld
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: pensioenhervorming




par Janic » 12/01/23, 08:35

dom
Ik heb geen kwade trouw.
alle religies zijn goed ... voor hun auteurs! Basisschool mijn beste Wat...nullard
Je houding als morele vader is al pijnlijk, zelfs in een compositierol vind ik je niet geloofwaardig, en bovendien moet je degenen belasteren die zich uiten
wat moraliteit wordt genoemd, is in wezen religieus van aard, wat inhoudt dat niet-religieus zijn, geen moraliteit hebben. Dus we begrijpen dat je alle moraliteit haat.
Wanneer je moet lasteren, is dat je handelsmerk, dus het is moeilijk om anderen de schuld te geven van wat je zelf doet...ad hominem!
1 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: pensioenhervorming




par Christophe » 12/01/23, 12:02

FmOcZ2YWAAABwtn.jpg
FmOcZ2YWAAABwtn.jpg (75.17 KiB) 1713 keer bekeken
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 182-gasten