Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Doris
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1410
Inschrijving: 15/11/19, 17:58
Plaats: Landes
x 359

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Doris » 06/07/20, 13:50

Ik kom terug bij de Marokkaanse waterkers, waar we het hier een paar dagen geleden over hadden, hier of op een andere draad, ik weet het niet meer. Ik had dit jaar "toevallig ontdekt", omdat al mijn zaaiproeven werden vernietigd door de naaktslakken, aan de andere kant vond ik weken later spontane onderzoeken overal, ik moet wat zaden hebben verloren . Voor mij is het een geweldige salade voor de luie: smaak Ik vind het lekker, maar dat valt niet te bespreken, het is erg productief, het groeit overal (schaduw, halfschaduw, zon), verdraagt ​​droogte . Als het eenmaal is opgetild, is het geen werk / onderhoud, dat is een beetje veldsla in de winter (alleen in verhouding tot de te produceren inspanning natuurlijk)
1 x
"Ga alleen binnen met je hart, breng niets van de wereld mee.
En vertel niet wat mensen zeggen "
Edmond Rostand
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Adrien (voormalig nico239) » 06/07/20, 15:22

Did67 schreef:Oh nee ! Tegelijkertijd werd het laatste nieuws online gezet ... Je loopt achter!


Beeld oh p ..... snel Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 06/07/20, 16:41

Ah "piep piep, de roadrunner!"
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Adrien (voormalig nico239) » 07/07/20, 00:07

Deze keer zag ik alles ...

Ah de lopende komkommerachtigen weten we niet echt waar ze te plaatsen.

Vorig jaar hadden we pompoenen op 2 plaatsen inclusief de mest van die tijd en dat ging goed.

Zoals ik al zei heb ik op het laatste moment met de aubergines op de tweede stapel mest gezaaid en alles gaat voorlopig goed maar de planten zijn jong en weten niet zeker of ze niet zullen worden aangevallen .

Daarna kan al zijn dronkaards rennen omdat het in de middle of nowhere is.

Ik merkte dat er veel aarde in de wikke was opgeheven.
Iets wat ik de afgelopen 3 jaar nooit had opgemerkt.
Het lijkt niet op molratten, maar ... ik zou niet vloeken.
Ik heb liever mollen.

Ik moet foto's maken
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par phil53 » 07/07/20, 08:42

Wie zou weten waarom de courgette gigantische bladeren heeft van ongeveer 1m40 hoog, terwijl de profs fruit hebben op courgette die met redelijke bladeren blijven.
Ik heb nu veel fruit, maar niet gemakkelijk te plukken.
0 x
D42M
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 05/03/19, 22:32
Plaats: Haute Loire
x 10

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par D42M » 07/07/20, 08:59

Persoonlijk zag ik dit jaar te groot met de pompoen, ik voel dat ik snel zal worden binnengevallen (dit zal de anderen dekken ...)
Anders, Didier in een vorige video, zei je dat sommige komkommerachtige bladeren geel waren. Ik merkte hetzelfde, maar op gele courgette dacht ik dat het opeens normaal was. maar de laatste dagen zijn sommige pompoen-, pompoen- en butternuttblaadjes ook geel geworden. Te veel stikstof? Merk op dat deze squash zich op een vrij effectieve heuvel bevindt (ja ja ik weet het, het is een overblijfsel van mijn "niet-luiheid" : Lol: ) maar niet de courgette (kruising tussen curcubitaceae?)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 07/07/20, 09:25

Bij mij treedt het fenomeen op als ik ze in het hooi plant. In contact met (of in de directe nabijheid van) het hooi worden de bladeren van de planten in de dagen die volgen min of meer geel. De volgende, die ter plekke worden gevormd, zijn "normaal" ...

Ik heb het mechanisme nooit begrepen. Ik vermoed een vorm van hooitoxiciteit: uitstoot van gas door afbraak? lokale droogte?

Ik sluit een kwestie van stikstof uit. Het lijkt niet op vergeling vanwege het gebrek aan stikstof.

Ik laat gaan.

We hebben het hier lang geleden besproken. Sommigen zetten de planten in "kokers" zodat de bladeren het hooi niet raken en het probleem dan opgelost zou zijn ... Wat niet pleit voor een uitleg gelinkt aan de bodem of aan voeding.
1 x
stephgouv
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 347
Inschrijving: 18/10/19, 08:54
Plaats: Gouvy (B)
x 66

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par stephgouv » 07/07/20, 09:29

Is het geen licht weerkaatsingsprobleem?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Paul72 » 07/07/20, 10:16

stephgouv schreef:Is het geen licht weerkaatsingsprobleem?


Hoe meer droogte in de omgeving wordt veroorzaakt, hoe nieuw blad zich moet aanpassen. Ik heb dit altijd gezien, de oplossing is om ze te acclimatiseren bij een witte muur in het voorjaar of op een helder terras zodat ze resistente bladeren maken. Of zaai het op zijn plaats.
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 07/07/20, 10:35

Het is een hypothese. Als ik er volgend jaar weer over nadenk (ik zou een notitieboekje moeten hebben met "ideeën om te testen" !!!), zal ik een test doen "alles is gelijk" met planten "hoog" voor half in een frame op reflecterende aluminiumfolie ...
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 217-gasten