Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 31/03/20, 07:56

Zoals hierboven geschreven, is humor een beroep - het is niet het mijne. Maar in deze "loodzware periode" wilde ik niet alleen "een lesje leren" ... Het idee kwam achteraf.

En de subliminale boodschap:

a) leer eerst opnieuw observeren - in plaats van gidsen, goeroes te volgen
b) elk naar hun eigen microklimaat, binnen "grote groepen"
c) "Didier is ook vaak te laat", "we hebben het recht om te laat te komen", het gebeurt nog steeds ... Ik ontvang een paar e-mails van mensen in "paniekmodus"; het "je MOET dit op dit moment op DEZE manier doen" grote schade aanrichten en veel vreedzaam tuinieren voorkomen ... Mijn "stiefvader heeft het al gedaan ..."
d) Didier ook niet te serieus nemen! [Ik schreef het al eerder: ik ben bang om een ​​nieuwe goeroe te worden, nog een, middelmatig of slecht; Ik doe daarom mijn best om deze neiging te doorbreken - terwijl ik probeer mijn visie op de moestuin diffuus te maken; het is niet zo eenvoudig om een ​​balans te vinden]

Naderhand, zoals alles, heeft iedereen het recht om leuk te vinden of niet ... Degenen die ik beschouw als de beste humoristen (Desproges bijvoorbeeld) hebben tegenstanders ... Misschien niet Devos?
1 x
VetusLignum
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1690
Inschrijving: 27/11/18, 23:38
x 760

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par VetusLignum » 31/03/20, 08:49

Did67 schreef:Zoals hierboven geschreven, is humor een beroep - het is niet het mijne. Maar in deze "loodzware periode" wilde ik niet alleen "een lesje leren" ... Het idee kwam achteraf.

En de subliminale boodschap:

a) leer eerst opnieuw observeren - in plaats van gidsen, goeroes te volgen
b) elk naar hun eigen microklimaat, binnen "grote groepen"
c) "Didier is ook vaak te laat", "we hebben het recht om te laat te komen", het gebeurt nog steeds ... Ik ontvang een paar e-mails van mensen in "paniekmodus"; het "je MOET dit op dit moment op DEZE manier doen" grote schade aanrichten en veel vreedzaam tuinieren voorkomen ... Mijn "stiefvader heeft het al gedaan ..."
d) Didier ook niet te serieus nemen! [Ik schreef het al eerder: ik ben bang om een ​​nieuwe goeroe te worden, nog een, middelmatig of slecht; Ik doe daarom mijn best om deze neiging te doorbreken - terwijl ik probeer mijn visie op de moestuin diffuus te maken; het is niet zo eenvoudig om een ​​balans te vinden]

Naderhand, zoals alles, heeft iedereen het recht om leuk te vinden of niet ... Degenen die ik beschouw als de beste humoristen (Desproges bijvoorbeeld) hebben tegenstanders ... Misschien niet Devos?


Ik moet mijn kritiek ook niet te veel opvatten. Het was mijn manier om te zeggen dat we niet te veel belang moeten hechten aan mensen die voortdurend kritiek hebben. Ik hou van de video's met de observatie van de natuur, ik denk zelfs dat het me meer interesseert dan tuinieren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Doris
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1410
Inschrijving: 15/11/19, 17:58
Plaats: Landes
x 359

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Doris » 31/03/20, 08:51

Ahmed schreef:... ik ben mijn vertraging iets voor ... : Roll: ... maar het is zeldzaam ... : Oops:
Soms blijft het onopgemerkt, omdat ik zo laat ben dat een onoplettende waarnemer zou denken dat ik het volgende jaar vreselijk ver vooruit ben! : Mrgreen:


Bedankt Ahmed, een bericht vol gezond verstand en hoop voor pathologische laatkomers zoals ik (want hoewel de geest van de moestuin van de luie man de situatie aanzienlijk had kunnen verbeteren, is de tijd die wordt vrijgemaakt door onnodige taken een verwaarloosbare entiteit geworden omdat dat ......... ik heb minstens tien keer meer projecten)
1 x
"Ga alleen binnen met je hart, breng niets van de wereld mee.
En vertel niet wat mensen zeggen "
Edmond Rostand
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 31/03/20, 09:27

Doris schreef:... de tijd die wordt vrijgemaakt door onnodige taken is een verwaarloosbare entiteit geworden omdat ......... ik heb minstens tien keer zoveel projecten)


En daar ga je !!!!

Een "vrije tuinman" worden is een risico nemen: dat van denken !!!
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 31/03/20, 09:29

VetusLignum schreef:Ik moet mijn kritiek ook niet te veel opvatten. Het was mijn manier om te zeggen dat je niet te veel belang moet hechten aan mensen die voortdurend kritiek hebben.


Ik had haar niet zo gezien. Maar dat was de betekenis van deze schets!

Ik heb niet zo'n probleem met bekritiseerd worden - ik zou willen dat het feitelijk was. Vandaar mijn gegevens. Daarna hebben we, zoals gezegd, het volste recht om niet lief te hebben ...
1 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 31/03/20, 11:10

je bent vaak bang om een ​​nieuwe goeroe te worden, denk ik, maar ik kan het mis hebben, dat je een gids moet willen hebben om niet voor jezelf te hoeven nadenken, om een ​​goeroe te volgen

dus, wat je ook doet, je zult altijd de goeroe zijn van degenen die het willen, het is een beetje zoals de roker die weet dat het slecht is voor zijn gezondheid maar die niet stopt, de verantwoordelijke persoon is ben jij niet ... zo cool daarmee : Mrgreen:

deze noot van humor, ik nam het als een zonnestraal, ik heb het niet geanalyseerd, als ik naar een komiek ga, is het om goed te lachen, niet om de boodschap die hij heeft te analyseren wilde slagen, in die tijd was ik misschien heel primair, maar het deed me goed

Ik denk dat vrije mensen zoals jij er zijn, er zijn er maar weinig, en als je naar je luistert terwijl je over de moestuin praat, is het net alsof je deelneemt aan een gesprek tussen patiënten over onze situatie, zoals op de afdeling. wachten tijdens onze driemaandelijkse bezoeken, nog dichterbij in geval van problemen, we hebben allemaal een vrij zware reis, we hebben allemaal ongeveer hetzelfde pad afgelegd en we gaan allemaal in dezelfde richting, dus we hebben de vrijheid om te praten, we weet dat niemand geschokt zal zijn, zelfs niet als hij over serieuze onderwerpen gaat, zonder taboes

het vinden van deze vrijheid van meningsuiting over een lichter onderwerp zoals de moestuin is erg merkbaar voor mij, nadat we ons hebben aangepast aan de saus en het leven doorgaat of hervat, lijkt het een beetje op de eerste zonnestralen die daarna door de wolken dringen een onweersbui, we zien lichtstralen, dan scheuren de wolken uit elkaar en is het mooie weer terug

een goeroe is degene die zijn geest afkeert om zijn discipelen te bedwelmen, je opent je ogen, zodat je nooit een goeroe wordt
5 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 31/03/20, 12:20

Moindreffor schreef:je bent vaak bang om een ​​nieuwe goeroe te worden, denk ik, maar ik kan het mis hebben, dat je een gids moet willen hebben om niet voor jezelf te hoeven nadenken, om een ​​goeroe te volgen

dus, wat je ook doet, je zult altijd de goeroe zijn van degenen die het willen, het is een beetje zoals de roker die weet dat het slecht is voor zijn gezondheid maar die niet stopt, de verantwoordelijke persoon is ben jij niet ... zo cool daarmee : Mrgreen:


Hartelijk bedankt ! - voor deze bijdrage. Bij mijn reflectie.

En je hebt 1% gelijk.

Ik zal daarom verduidelijken.

Om me in zekere zin uit geweten te laten blijven op het net rondspoken en lezingen te geven, MOET ik weten dat ik dit mechanisme dat u beschrijft niet handhaaf. Ik zou het kunnen doen, om handelsredenen, of om egoredenen, of welke perversiteit dan ook waartoe de geest in staat is.

En zelfs, zoals je zegt, ik ben niet de oorzaak ...

Met andere woorden, ik werk nog steeds om zelfspot te maken, zodat als sommige mensen mij verafgoden, het hun schuld is ... Ik zou ze zelfs een paal hebben overhandigd om eruit te komen!

Er is een feit dat ik niet noemde: ik vind het veel leuker om met humor heel serieuze dingen te zeggen. In ieder geval vergeten saai en rustgevend te zijn!

Nu, om eenvoudige praktische redenen [je moet eerst een video maken, de kleppen "voorstellen", ze filmen en de videobewerking opnieuw uitvoeren door de schetsen in te voegen ... Het is een klus!] Het blijft uitzonderlijk ...
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 31/03/20, 12:21

Moindreffor schreef:
een goeroe is degene die zijn geest afkeert om zijn discipelen te bedwelmen, je opent je ogen, zodat je nooit een goeroe wordt


Hier ben ik gerustgesteld. Echt.
0 x
Rajqawee
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1322
Inschrijving: 27/02/20, 09:21
Plaats: Occitanie
x 577

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Rajqawee » 31/03/20, 14:34

Did67 schreef:
Moindreffor schreef:
een goeroe is degene die zijn geest afkeert om zijn discipelen te bedwelmen, je opent je ogen, zodat je nooit een goeroe wordt


Hier ben ik gerustgesteld. Echt.


Bovenal stelt een goeroe een ideologie voor waarvan hij de enige echte houder is, omdat alleen hij het begrijpt.

Je stelt geen ideologie voor, omdat je integendeel iedereen oproept om na te denken en keuzes te maken in overeenstemming met hun context (onvermijdelijk zal geen enkel dogma zich daartegen verzetten).
Je doet je niet voor als een goeroe, aangezien je niet beweert de enige te zijn die het begrijpt: je bent de eerste die de te grote complexiteit van levende wezens toegeeft om het echt te begrijpen (maar we kunnen een deel ervan begrijpen), en je nodigt mensen uit om zichzelf minstens zo goed te begrijpen als jij.

Dus maak je geen zorgen;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 31/03/20, 14:58

Merci.

Een vertrouwen: ik word achtervolgd door de "grote dictators". Mijn vader, op 19-jarige leeftijd, werd opgeroepen voor het nazi-leger. Hij kwam levend terug uit de sovjetkampen (omdat het einde van de oorlog slechts het begin was van de beproeving voor deze "ondanks ons"). 1,72 en 36 kg. Ik heb geen foto. Je kunt je voorstellen. Ik heb me altijd afgevraagd wat ik in zijn plaats zou hebben gedaan, wat ik zou zijn geworden ... Onbeantwoorde vraag. Hoe een mislukte schilder in staat was om een ​​heel volk te verblinden (zelfs als er een paar vonken van afwijzing waren, een paar "pschitts" - laten we ze niet verdoezelen, maar het waren er niet veel) is iets waar ik dol op ben. geobsedeerd...

Vanaf dat moment moet ik mezelf de vraag stellen van "collectieve blindheid" - en deze twijfels rijzen op die u misschien overdreven lijkt ...

Het is niet zeuren over mijn benarde situatie - het is gewoon om deze overdreven en terugkerende vragen uit te leggen.
7 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 202-gasten