Fotovoltaïsche zonne-energie om de elektrische stand-by te absorberen. een huis

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
coccigro
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 19/08/12, 22:55
Plaats: Loiret, Orléans Forest
x 2

Fotovoltaïsche zonne-energie om de elektrische stand-by te absorberen. een huis




par coccigro » 28/12/14, 15:42

Hallo,

Ik ben terug op de forum omdat ik van plan ben in fotovoltaïsche zonnepanelen te komen.
Net als voor windenergie, streef ik alleen naar een kleine productie, om me technisch te plezieren.

Ik wil graag dat mijn productie, indien mogelijk, de elektrische bewaking van huishoudelijke apparaten (wekkerradio, internetbox, tv, etc.) en het verbruik van apparaten zoals koelkast, vriezer, aquarium ... omvat.

In plaats van deze apparaten te inventariseren, ging ik naar mijn elektronische meter en zag ik dat het onmiddellijke verbruik nooit onder 250 Wh komt en kan oplopen tot 500 Wh.

Ik richt me daarom op een SOLADIN 600-omvormer (het equivalent van die van mijn windturbine) en 3-panelen van 175 W, 24 V in serie, om binnen de waarden te blijven die voor de omvormer zijn ingevoerd; 8A en van 45 tot 125 V.

Ik wil graag een technisch advies over de consistentie van panelen / omvormer.

Ik vraag me ook veel af over de reden voor zo'n prijsverschil van het ene paneel naar het andere, blijkbaar gelijkwaardig.

Is er een verschil in efficiëntie tussen een seriële of parallelle verbinding? Kan een paneel kapot gaan en een probleem zijn in het geval van een serieverbinding?

Wat is het verschil tussen een 12V- en 24V-paneel?

Als je me het voordeel van je ervaringen en je kennis kunt geven ...

Bij voorbaat dank en gelukkig nieuwjaar!
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 28/12/14, 22:39

Op 2-panelen met hetzelfde oppervlak in 12V en 24V zal het verschil komen van de assemblage van de cellen.
Op een 24V-paneel zijn er 2 maal meer cellen in serie en 2 maal minder parallel.
Het vermogen in Wp, dat het product is van de totale spanning door de stroom, is equivalent voor de 2-panelen.

U noemt de opslagbatterij echter niet, zonder dat u een grote hoeveelheid energie verliest omdat het kenmerk van zonne-energie intermitterend is ...
0 x
coccigro
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 19/08/12, 22:55
Plaats: Loiret, Orléans Forest
x 2




par coccigro » 29/12/14, 09:08

Hallo,

Dank u voor uw antwoord.
Inderdaad, ik voorzie geen batterij omdat ze duur zijn, ze hebben een beperkte levensduur.
Bovendien zal het mijn eerste ervaring met zonne-energie zijn en ik weet de winstgevendheid van het ding niet.

Ik streef het liefst naar een kleine productie, die ik meteen kan gebruiken. Kortom, een eenvoudige en goedkope installatie.

Bedankt voor de uitleg 12 / 24V. Produceert een paneel een continue stroomsterkte en een progressieve spanning, zoals op de krommen die we overal vinden?
Ik stel me voor dat een bepaald paneel voor een gegeven vermogen niet vaak zijn maximum zou moeten bieden?

Goede dag.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 29/12/14, 09:29

Spanning en stroomsterkte variëren afhankelijk van de zonneschijn.

Om het maximale te bieden, moet het paneel op een optimale manier worden georiënteerd (zenital of seizoensgebonden en azimuth of elk uur ...) en voldoende worden geventileerd.

Een installatie zonder batterij is over het algemeen verbonden met het netwerk om het ongebruikte overschot op het netwerk te injecteren, of het nu voor wederverkoop is of niet ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
fabio.gel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 282
Inschrijving: 06/03/08, 13:33
Plaats: 14 - Calvados
x 6

Een goede site om te beginnen




par fabio.gel » 29/12/14, 10:34

Dag

Ik begon met deze site voordat ik aan een grotere installatie begon.

http://www.mices.fr/

Goede informatie voor eigen consumptie 8)
0 x
Ik doe mijn best om trash wereld niet overlaten aan mijn kinderen ....
coccigro
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 19/08/12, 22:55
Plaats: Loiret, Orléans Forest
x 2




par coccigro » 29/12/14, 11:52

Ja, ik ben van plan zelfverbruik te maken bij netwerkinjectie.
Heel concreet deze MICES-site. Bovendien hebben we dezelfde redenering over maatvoering en zelfconsumptie.

Ik geef er echter de voorkeur aan om slechts één omvormer voor het geheel te hebben, in plaats van één voor elk paneel. Eenvoudiger in geval van pech.

Is een zonnepaneel verbonden met de aarde?

A bientôt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
fabio.gel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 282
Inschrijving: 06/03/08, 13:33
Plaats: 14 - Calvados
x 6

aarding




par fabio.gel » 29/12/14, 12:27

coccigro schreef:Is een zonnepaneel verbonden met de aarde?


Ja, het is heel belangrijk

Over alles wat u moet weten:

I De voorschriften:
De UTE 15-712-1-gids (die uiteindelijk de standaard is) is op dit punt duidelijk. De 6.3.1-paragraaf geeft aan dat alle metalen delen moeten worden geaard.

Voor meer precisie:
http://forum-photovoltaique.fr/viewsujet.php?t=21211
0 x
Ik doe mijn best om trash wereld niet overlaten aan mijn kinderen ....
coccigro
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 19/08/12, 22:55
Plaats: Loiret, Orléans Forest
x 2




par coccigro » 29/12/14, 21:54

Ok voor aarding, ik begrijp de differentiële bescherming beter aanbevolen op MICES.

Hoe kies je een paneel? Tussen celnummer, opbrengst, prijs, merk, hoe vinden we onze weg?

Bonne soirée.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 29/12/14, 22:41

Het is alsof je een auto kiest ...
Sommigen zweren bij het merk, anderen door technologie, anderen door het distributienetwerk, of door lokale service of zelfs door de goede geest van de verkoper ...

Er is geen universeel recept ... :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
fabio.gel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 282
Inschrijving: 06/03/08, 13:33
Plaats: 14 - Calvados
x 6

Absoluut waar




par fabio.gel » 30/12/14, 10:23

Citro schreef:Het is alsof je een auto kiest ...
Sommigen zweren bij het merk, anderen door technologie, anderen door het distributienetwerk, of door lokale service of zelfs door de goede geest van de verkoper ...

Er is geen universeel recept ... :?


Ik ben het met je eens Citro

Van mijn kant probeer ik de Duitsers te laten werken (Solarworld, Soluxtec, bepaalde Axitec, ...)

Voor meer info:

http://www.energies-renouvelable.com/nouvelle/dossier,fabricant,panneaux,solaire,photovoltaique.html
0 x
Ik doe mijn best om trash wereld niet overlaten aan mijn kinderen ....

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 104-gasten