Ecolo-vegetarische vleesvervangers, grote vervuiler!

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Eco-vegetarische vervangers voor vlees, grote vervuilers!




par Exnihiloest » 29/03/19, 21:00

sicetaitsimple schreef:...
-Concerning water, ik houd uw waarde 120l / d, het is zeker een orde van grootte. Ik Richt dat deze 120l 20 30 om zeker melk wordt (bij melkkoeien) en ook ik heb zelden een koe plassen te keren naar de stal en te houden Als gevolg hiervan zal dit water grotendeels teruggaan naar de grond?


Ik hou van dit soort observaties, het gezonde verstand van het land en de voeten stevig op de grond. Er is duidelijk geen "consumptie" van water, de koe laat het niet verdwijnen, maar melkt het (dat wil zeggen). Het is niet de eenvoudige ecoloog die zal raden dat de pissende koe de grondwaterspiegel aanvult die ze zal drinken! :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Eco-vegetarische vervangers voor vlees, grote vervuilers!




par Exnihiloest » 29/03/19, 21:06

Janic schreef:Nogmaals, de vraag is niet echt of een dergelijke herbivoor meer of minder gras en graan consumeert dan .. dan wat. Maar eerder om de vraag te stellen: is de consumptie van dierlijke producten echt nuttig en gerechtvaardigd?


Verraderlijke vraag, want zelfs een negatief antwoord op deze vraag zou niet voldoende zijn om het niet eten ervan te rechtvaardigen. Degenen die het eten hebben hun redenen.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9841
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Eco-vegetarische vervangers voor vlees, grote vervuilers!




par sicetaitsimple » 29/03/19, 21:19

Janic schreef:het wordt de lessen van de geschiedenis genoemd! Alle fouten die ze maakten, herhaalden we ze later, er is geen reden om te veranderen!


Super argument, niet te stoppen, hier word ik aan de muur genageld. Heb je anderen zoals dat (over het onderwerp, natuurlijk)?
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Eco-vegetarische vervangers voor vlees, grote vervuilers!




par Janic » 30/03/19, 13:43

Verraderlijke vraag, want zelfs een negatief antwoord op deze vraag zou niet voldoende zijn om het niet eten ervan te rechtvaardigen. Degenen die het eten hebben hun redenen
elementair, mijn lieve Watson! Zelfs kannibalen hebben hun redenen om hun leeftijdsgenoten te eten. Zou je zelfs voldoende redenen hebben om niet hetzelfde te doen?

Super argument, niet te stoppen, hier word ik aan de muur genageld. Heb je anderen zoals dat (over het onderwerp, natuurlijk)?
Ik weet het, ik ben zo. : Cheesy:
Over het onderwerp zelf 50 jarenlange oefening, het maakt uit? 8)
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9841
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Eco-vegetarische vervangers voor vlees, grote vervuilers!




par sicetaitsimple » 30/03/19, 13:57

Janic schreef:Over het onderwerp zelf 50 jarenlange oefening, het maakt uit? 8)


Je bent een veehouder sinds 50-jaren?
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9841
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Eco-vegetarische vervangers voor vlees, grote vervuilers!




par sicetaitsimple » 30/03/19, 14:37

sicetaitsimple schreef:
Janic schreef:Over het onderwerp zelf 50 jarenlange oefening, het maakt uit? 8)


Je bent een veehouder sinds 50-jaren?


Aanvulling: het onderwerp in mijn gedachten is in dit stadium niet de algemene titel "plaatsvervangers ...", maar uw verklaring waarop ik reageerde:
"Of we het nu leuk vinden of niet", we "zullen op korte of middellange termijn meedoen aan het Amerikaanse en Chinese model, dat alleen kan zorgen voor de snelle groei van slachtdieren door ze op te vangen met grote shots plantaardige eiwitten waardoor ze snel gewicht,"
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Eco-vegetarische vervangers voor vlees, grote vervuilers!




par Janic » 30/03/19, 15:33

aanvulling: het onderwerp in mijn gedachten is in dit stadium niet de algemene titel "plaatsvervangers ...", maar uw verklaring waarop ik reageerde:
"Of we het nu leuk vinden of niet", we "zullen op korte of middellange termijn meedoen aan het Amerikaanse en Chinese model, dat alleen kan zorgen voor de snelle groei van slachtdieren door ze op te vangen met grote shots plantaardige eiwitten waardoor ze snel gewicht,"

Mijn volledige quote is dit: " Of we het nu leuk vinden of niet, "wij" zal toetreden tot de korte tot middellange termijn de Amerikaanse en Chinese model dat kan zorgen voor de snelle groei van voedsel dieren die de slagen van plantaardige eiwitten die snel gewicht toeneemt bostant , (de referentie is alleen het verkregen gewicht). Om dit te bereiken, moet Amerika het land van Zuid-Amerikaanse landen kraken door veel te ontbosteren en de Chinezen het meest vruchtbare land in Afrika.
Is dit model degene die we hier willen? en wie zouden we hurken?
Dit is een verwante set, geen enkel uittreksel :!
Dat heb ik gekoppeld aan de geschiedenis, niet specifiek aan een louter persoonlijke mening. Zoek een van de weinige gebieden waar we ze niet hebben geïmiteerd?
Kunnen Amerika en zijn enorme dierlijke eiwitboerderijen deze dieren voeden zonder Zuid-Amerika te ontbosten om maïs en sojabonen te produceren? China kan zijn bevolking tevreden stellen op zijn eigen landbouwgrond - en hoe zit het met de constante bevolkingsgroei van India? Dus op korte of middellange termijn worden we ertoe aangezet hetzelfde te doen met boerderijen bij 1.000 koeien bijvoorbeeld.
Aan de andere kant ziet de Picardische boerderij er slecht uit in vergelijking met de boerderijen die in het buitenland bestaan. "Grotere kuddes zijn te vinden in Duitsland, Oost-Europa en nog meer in Latijns-Amerika, Nieuw-Zeeland en de Verenigde Staten, waar sommige boerderijen tienduizenden hoofden ! ”, Zegt de vice-president van de FNSEA, Etienne Gangneron, zelf een biologische veredelaar in de Cher.
te geloven dat Frankrijk door de kloven glipt is een illusie! : Cry:
vandaar mijn weerspiegeling dat het zijn van VGL mij niet als een consument, niet als een fokker aangaat!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Eco-vegetarische vervangers voor vlees, grote vervuilers!




par Exnihiloest » 30/03/19, 17:18

Janic schreef:...
"Of we het nu leuk vinden of niet", we "zullen op korte of middellange termijn meedoen aan het Amerikaanse en Chinese model, dat alleen kan zorgen voor de snelle groei van slachtdieren door ze op te vangen met grote shots plantaardige eiwitten waardoor ze snel gewicht,"


Drogreden.
https://fr.wikipedia.org/wiki/Pente_savonneuse

Het is een schande, je moet helemaal opnieuw beginnen, maar je was er al.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9841
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Eco-vegetarische vervangers voor vlees, grote vervuilers!




par sicetaitsimple » 30/03/19, 17:22

Janic schreef: Of we het nu leuk vinden of niet, "wij" zal toetreden tot de korte tot middellange termijn de Amerikaanse en Chinese model dat kan zorgen voor de snelle groei van voedsel dieren die de slagen van plantaardige eiwitten die snel gewicht toeneemt bostant , (de referentie is alleen het verkregen gewicht). Om dit te bereiken, moet Amerika het land van Zuid-Amerikaanse landen kraken door veel te ontbosteren en de Chinezen het meest vruchtbare land in Afrika.
......
Kunnen Amerika en zijn enorme dierlijke eiwitboerderijen deze dieren voeden zonder Zuid-Amerika te ontbosten om maïs en sojabonen te produceren?


Voor zover ik weet zijn de VS voor het grootste deel exporteurs van sojabonen en maïs, althans in het geval dat er minder dan 10ans zijn. China Ik weet het niet, ik zou het moeten zoeken. Je affirmaties lijken een beetje snel.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Eco-vegetarische vervangers voor vlees, grote vervuilers!




par Janic » 30/03/19, 17:33

Voor zover ik weet zijn de VS voor het grootste deel exporteurs van sojabonen en maïs, althans in het geval dat er minder dan 10ans zijn. China Ik weet het niet, ik zou het moeten zoeken. Je affirmaties lijken een beetje snel.
dus kom erachter. De VS verbouwen (ze doen het niet zelf, geen gekke jongens) de maïs en sojabonen, die ze nodig hebben voor de kweek, in Zuid-Amerika (niet allemaal) en exporteren daarom (naar Europa tussen anderen) "hun" gewassen
https://www.greenpeace.fr/soja/
In de 2000-jaren was soja een van de belangrijkste oorzaken van ontbossing, vooral in de Amazone. Tussen 70% en 90% van de sojaproductie wordt gebruikt voor het voederen van vee
https://www.lemonde.fr/planete/article/ ... _3244.html
« Hoewel wereldwijd de omvang van bossen blijft afnemen naarmate de bevolkingsgroei en de toegenomen vraag naar voedsel en grond aanhouden, is het nettoverlies van bossen met meer dan 50% gedaald "Zegt dat de studie om de vijf jaar wordt gepubliceerd. "Deze positieve trend moet echter worden geconsolideerd, vooral in landen met een achterstand. "

http://www.iris-france.org/51130-chine- ... en-wagner/
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 156-gasten