Ecolo-vegetarische vleesvervangers, grote vervuiler!

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Ecolo-vegetarische vleesvervangers, grote vervuiler!




par Christophe » 06/05/14, 11:52

Een onderwerp dat zal bevallen Janic! We kennen allemaal de tofu, maar de alternatieven zijn veel minder bekend: seitan, tempeh, Quorn ...

Wat is een vegetarisch biefstuk?

Elk jaar 300 miljoen ton vlees worden in de wereld. Een groeiende markt, die belangrijke gevolgen voor het milieu en de volksgezondheid heeft. Hoe zit het met vegetarische alternatieven?

Die Zeit. De Hamburg wekelijkse gepubliceerd elke week in zijn column "Wissen in Bildern" (Kennis images) originele graphics. De laatste, gepubliceerd op maart 27 en uitgevoerd door Bernd Eberhart, Haike Hinze, Jelka Lerche en PM Hoffmann, beschrijft vleesvervangers, steeds populairder in Duitsland. De wereld produceert ongeveer 300 miljoen ton vlees per jaar. Een cijfer voortdurend toe. Deze vlees diëten wegen zo veel op de volksgezondheid dat de uitstoot van broeikasgassen.


Beeld

Bron: http://www.courrierinternational.com/ar ... vegetarien
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 06/05/14, 14:21

christophe hello
Een onderwerp dat zal bevallen Janic! We kennen allemaal de tofu, maar de alternatieven zijn veel minder bekend: seitan, tempeh, Quorn ...

Ja en nee op hetzelfde moment! Toen ik las: " Eiwit: om te eten alleen groenten, kunt u snel eiwitten missen. Substituten hoog eiwitgehalte een oplossing, maar het lichaam absorbeert typisch minder bine plantaardige eiwitten dan dierlijke (dit is de "biologische waarde" genoemd) Men vraagt ​​zich af of de auteur weet echt iets voedingsleer of als het alleen maar reproduceert literatuur gesponsord door fabrikanten van bidoche die alle ideeën (false) over dit onderwerp sterk beïnvloed.
Het is slechts om de grootste veganistisch dier te zien op aarde (olifanten, neushoorns, vee van ons) naar de misleidende argumenten over het onderwerp te realiseren.
Anders Persoonlijk ben ik geen voorstander van deze vervangers die zijn net als de elektronische sigaret voor rokers: verander de vorm zonder dat de inhoud. Dus heel, heel af en toe voor een aantal gasten niet-vegetarisch Het stelt hen in staat om nep vlees te proeven en het is niet altijd blij elders. Beter een goede voorbereiding voor de oude met de producten die gewoonlijk worden gebruikt door de gehele bevolking, met uitzondering van de achterham en proevers het algemeen ontstaan ​​tevreden zonder te haasten om deze vermeende alternatieven voor hoge biologische waarde (die bedoel iets anders!)
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 06/05/14, 18:30

Ik heb me vaak geleerd dat het uit dierlijke eiwitten bestaat, dat ik er wat van moest consumeren om ze te maken en om hun bouillon te reconstrueren, dus om koe te eten (voor het gemak "rundvlees" genoemd).
Maar de koe ook uit dierlijke eiwitten ...
Nou, op dit punt dat ik moet toegeven dat het spijsverteringsstelsel van de koe is fundamenteel anders dan de mijne, maar omgekeerd, zie ik niet wat ik zou eruit zien als een carnivore ...

Sommige primitivisten pleiten voor een dieet op basis van rauwe groenten en vlees onder het voorwendsel dat onze voorouders jagers-verzamelaars waren. Ik betwijfel of deze argumenten solide zijn: de prehistorische periode is verreweg het langste van het menselijke avontuur, we zijn erg onkundig van deze zeer afgelegen tijden en het is vrij onwaarschijnlijk dat een enkele voedingsconfiguratie de overhand heeft over zo'n lange tijd ...
Een andere overweging over het wijzigen van eetgewoonten is wat wordt vaak voorgesteld als een vooruitgang (koken, levering van granen, ...) moeten worden gekwalificeerd: dit is gunstig voor de overleving van de soort in een tijd gegeven heeft niets te maken met de individuele optimale (ongeschikt voedsel voor de middellange termijn individuele integriteit kan gunstig zijn voor de soort worden beschouwd als het mogelijk maakt voldoende om te overleven laten nakomelingen).
Het is zeker dat voedsel opportunisme aanzienlijk bij tot de uitbreiding van de menselijke soort heeft bijgedragen ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 06/05/14, 19:27

Ahmed schreef:Het is zeker dat voedsel opportunisme aanzienlijk bij tot de uitbreiding van de menselijke soort heeft bijgedragen ...


Dit is eigenlijk onze omnivorism en de beheersing van het vuur, dat liet ons toe om de planeet te koloniseren ... helaas voor andere levensvormen!

Ik heb ook vaak te horen dat de sterke moet rood vlees etc te eten ... waren mythen die nog steeds bestaan ​​en zijn in tegenspraak met recente epidemiologische werk, maar goed dogma's die hard!

maar het lichaam absorbeert typisch minder bine plantaardige eiwitten dan dierlijke (dit is de "biologische waarde" genoemd)


eiwitten met de beste assimilatie tarieven in orde eieren, gevolgd door melk en soja is een feit controleren.
echter Overmatige consumptie van melk kan het ontstaan ​​van tendinitis bij atleten veroorzaken meeste lactose intolerantie bij veel mensen niet deze bijdrage vergemakkelijken.
Voor eieren hetzelfde is heel schadelijk binge eieren, minder verbruiken slechts de witte (wat bodybuilders, maar levendig afval!) Vanwege het cholesterolgehalte van de dooier.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 06/05/14, 20:08

ahmed goodnight

Ik heb me vaak geleerd dat het uit dierlijke eiwitten bestaat, dat ik er wat van moest consumeren om ze te maken en om hun bouillon te reconstrueren, dus om koe te eten (voor het gemak "rundvlees" genoemd).
Maar de koe ook uit dierlijke eiwitten ..
.
Om de waarde van argumenten te beoordelen, moeten we de oorsprong bepalen en het is gekoppeld aan meerdere factoren, waarvan er enkele diëet zijn, maar meer cultureel en financieel.
Nou, op dit punt dat ik moet toegeven dat het spijsverteringsstelsel van de koe is fundamenteel anders dan de mijne, maar omgekeerd, zie ik niet wat ik zou eruit zien als een carnivore ...

Eigenlijk zijn we geen van beide andere, of een mengsel van beide.
Sommige primitivisten pleiten voor een dieet op basis van rauwe groenten en vlees onder het voorwendsel dat onze voorouders jagers-verzamelaars waren. Ik betwijfel of deze argumenten solide zijn: de prehistorische periode is verreweg het langste van het menselijke avontuur, we zijn erg onkundig van deze zeer afgelegen tijden en het is vrij onwaarschijnlijk dat een enkele voedingsconfiguratie de overhand heeft over zo'n lange tijd ...

Altijd goed! De enige manier om er zeker van te zijn is door wetenschappelijke anatomische vergelijking. Of anatomisch we niet hebben geen natuurlijke middelen voor het weiden of predatie. De rest is een kwestie van socio-culturele situatie van de voedingstoestand adaptatie.
Het is zeker dat voedsel opportunisme aanzienlijk bij tot de uitbreiding van de menselijke soort heeft bijgedragen ...

Het is nog steeds een misvatting wijdverbreid. Eigenlijk verward geografische expansie (en er predatie kan een belangrijke rol spelen) en digitale expansie veel gemakkelijker door lichamelijke inactiviteit en geschikt voedsel overvloed.

Sen no sen
Citation:
maar het lichaam absorbeert typisch minder bine plantaardige eiwitten dan dierlijke (dit is de "biologische waarde" genoemd)



eiwitten met de beste assimilatie tarieven in orde eieren, gevolgd door melk en soja is een feit controleren.

Het nadeel van dit soort is dat voor het scheidt de snelle assimilatie (vaak verward met verteerbaarheid) en fysiologische algehele balans. Welk belang is er om heel snel te rollen als de consument dezelfde curve volgt? Eco-driving is om te spelen op de verschillende instellingen voor maximale prestaties met een minimaal verbruik. Dus sommige producten zoals vlees, eieren, zuivelproducten resulteren in negatieve saldi op het gebied van de doorvoer van intestinale verrotting, constipatie, etc ... die verergeren met de leeftijd en daardoor verschillende ziekten verdwijnen vanzelf na verwijdering de gewraakte producten.
De daling van het verbruik wordt gunstig beschouwd;
In zekere zin wel, zoals bij elke vermindering van antifysiologische producten zoals alcohol, tabak of enig ander soortgelijk medicijn "een prima drie hello ravage"Terwijl alle schade begint met antifysiologische consumptie, maar de cultuur een taaie huid heeft.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Eco-vegetarische vervangers voor vlees, grote vervuilers!




par Exnihiloest » 25/03/19, 11:25

Het vlees is niet vervuilend.

De waterhoeveelheid bedriegen, de oorsprong van het veevoer bedriegen, de gevolgen voor het klimaat bedriegen, de manipulatieve catastrofes van ecopropaganda is verbluffend:
"Wees groen, eet vlees!"
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: Eco-vegetarische vervangers voor vlees, grote vervuilers!




par Christophe » 25/03/19, 12:54

Pffff ... het begint slecht:

Wees groen, eet vlees!

We worden vaak aangemoedigd om onze vleesconsumptie te verminderen om onze ecologische voetafdruk te verkleinen. Maar overschakelen naar alle fabrieken zou catastrofaal zijn.


Gezond verstand is genoeg om het valsspelen van dit artikel te begrijpen! We hebben meer dan een kg graan nodig (we zouden zelf kunnen eten) om 1 kg vlees voor menselijke consumptie te produceren ... Dit wordt het concept van opbrengst of productiviteit genoemd, iets dat de auteur niet lijkt te doen niet weten ... we leren dit in 4ieme (tenminste in mijn dagen ...)

Het gaat er niet om alle vegetariërs te zijn, maar om de consumptie van vlees te verminderen (vooral rood)! De auteur spreekt zichzelf tegen in zijn intro en behandelt andere bedriegers? Hop een artikel-prullenbak opnieuw! : Cheesy:

ps: leuke opgravingen anders, dank je :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Eco-vegetarische vervangers voor vlees, grote vervuilers!




par Exnihiloest » 25/03/19, 13:16

Christophe schreef:...
[b] Gezond verstand is genoeg om het valsspelen van dit artikel te begrijpen! We hebben meer dan een kg graan nodig (we zouden zelf kunnen eten) om 1 kg vlees voor menselijke consumptie te produceren ...

Zou dit artikel het tegenovergestelde hebben beweerd? Ik zie hem nergens. Het was niet eens een van de drie punten die ik noemde.

"Een vogelverschrikker-argument maken is om een ​​gemakkelijk weerbaar argument te formuleren en dit vervolgens aan zijn tegenstander toe te schrijven."
"Neem deel aan de argumenten van zijn tegenstander, weerleg dit deel en beweer dat we alle argumenten hebben weerlegd."
Je sofisme is hier beschreven.

Ik durf nog steeds te hopen dat je buitensporige vereenvoudiging slechts een paralogisme was en dat je jezelf zult herstellen. In de tussentijd heb ik een goede biefstuk.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Eco-vegetarische vervangers voor vlees, grote vervuilers!




par sen-no-sen » 25/03/19, 14:38

Christophe schreef:
[b] Gezond verstand is genoeg om het valsspelen van dit artikel te begrijpen!


Er zijn eigenlijk veel misleidende benaderingen in dit artikel ...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Eco-vegetarische vervangers voor vlees, grote vervuilers!




par Exnihiloest » 26/03/19, 17:54

sen-no-sen schreef:...
Er zijn eigenlijk veel misleidende benaderingen in dit artikel ...

En veel misleidende en zeer reële misleidingen onder milieuactivisten.

"Leugens, leugens en statistieken
Laten we beginnen met een van de meest gebruikte cijfers om een ​​vermindering van de vleesconsumptie te rechtvaardigen: het idee dat er 100 liter water nodig zou zijn om een ​​kilo rundvlees te produceren. "
Dit windnummer van een landbouwingenieur, David Pimental.
Simon Fairlie, voormalig redacteur van The Ecologist, deconstrueert dit cijfer minutieus.Hij stelt dat een gemiddeld rundvlees, dat 500 dagen voordat het naar het slachthuis gaat, 125 kilo vlees oplevert. Van de in totaal Pimental, kunnen we berekenen dat een dergelijk dier moet 12 miljoen liter water tijdens zijn leven - een veld 0,4 3 ha verdronken onder meter water : Roll: . Behalve dat een koe gemiddeld maar 50 liter water per dag drinkt, wat ons op 200 liter per kilo brengt, of amper 0,2% van Pimental's cijfer. "
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 85 gasten