Demonstrator voor elektriciteitsproductie met een fiets!

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Senorchang
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 24/08/16, 08:58

Re: Demonstrator voor elektriciteitsproductie met een fiets!




par Senorchang » 24/08/16, 09:30

Hallo,

Ik sta mezelf toe om deze twee jaar oude draad opnieuw te lanceren, ik probeer precies dezelfde educatieve montage uit te voeren: een fiets die een dynamo aandrijft die 220v kan genereren, zonder batterijen om het verband tussen trappen en stroomvoorziening van apparaten te laten zien.

dus heb ik een mini-scooterwiel bevestigd aan een quad-elektromotor (36v 500w). De op een standaard geplaatste fiets drijft de dynamo aan door wrijving tussen het fietswiel en het scooterwiel.

Ik kom dus uit op een variabel vermogen van 0 tot 36 volt gelijkstroom afhankelijk van de trapsnelheid.

Hieraan heb ik een variabele spanningsregelaar toegevoegd, vast op 24vdc.

=> probleem, ik was van plan om deze module aan te sluiten op een 24dc -> 220v ac omvormer zonder batterij behalve dat deze niet wil starten...

Ik kan dus niet van gereguleerde 24vdc naar 220v ac gaan zonder batterijen te gebruiken :(...

Als je een idee hebt, aarzel dan niet!

merci!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Demonstrator voor elektriciteitsproductie met een fiets!




par chatelot16 » 24/08/16, 10:02

een 24V 220V-converter heeft voldoende beschikbaar vermogen nodig om te starten en aan te drijven wat u op de 220 aansluit ... bij het minste gebrek snijdt het volledig onmogelijk zonder een batterij

voor educatieve doeleinden zonder batterij is het onmogelijk om een ​​normale omvormer te gebruiken

je moet genoegen nemen met het gebruik van 220 apparaten die op variabele spanning kunnen werken: gebruik een klassieke generatordynamo met wondbekrachtiging en verwijder de regelaar, vervang door een eenvoudige reostaat en doe de regeling met de hand

het met de hand besturen van de regeling laat een ander probleem zien: als de spanning te laag is, verhoogt u de opwinding die van de trapper wordt gevraagd en dwingt u hem te vertragen, wat het vermogen niet verhoogt... regeling met een lage stroombron is een hoofdpijn ... daarom is er geen automatische oplossing zonder batterij beschikbaar

een generatordynamo van 2000 W heeft te veel vermogensverlies in onbelaste toestand om bruikbaar te zijn op een fiets: oplossing, gebruik hem op 110 V: het nominale vermogen wordt 4 keer lager, 500 W wat perfect is voor een fiets en het verloren vermogensvacuüm wordt zeer laag en de prestaties worden uitstekend, de aanpassing van de opwinding wordt erg leerzaam
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: Demonstrator voor elektriciteitsproductie met een fiets!




par Dirk Pitt » 24/08/16, 10:21

.
al wanneer ik dit lees, ben ik bang:
Senorchang schreef:Dus ik kom bij een Puissance variabele van 0 tot 36 volt gelijkstroom volgens de trapsnelheid.


je moet in gelijkspanning blijven en niet proberen om te zetten in 230VAC
sluit bijvoorbeeld een kleine accuboormachine rechtstreeks aan op uw generator (zonder batterijen) en probeer eenvoudig een gat in hout te boren. het is heel leerzaam!
of zoals hierboven vermeld: een weerstandje in een kopje thee en je trapt tot het water heet is: heel leerzaam ook!
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Senorchang
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 24/08/16, 08:58

Re: Demonstrator voor elektriciteitsproductie met een fiets!




par Senorchang » 24/08/16, 14:03

Dankjewel voor je antwoorden ! Juist, weinig ochtendverwarring tussen vermogen en spanning...!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Demonstrator voor elektriciteitsproductie met een fiets!




par Did67 » 25/08/16, 10:48

Dit is waar we zien dat we vrij zwakke krachten ontwikkelen. Of omgekeerd, dat onze gebruikelijke apparaten waanzinnige energie verbruiken als die door spierkracht geproduceerd zou moeten worden. Gelukkig is er olie, gas en zelfs kernenergie!

We lachen om de wielrenners van de Tour de France: zelfs met doping halen ze uit met 400 W. Zelfs geen elektrische koffiemolen!

Dus ja, het wordt heel leerzaam. Op voorwaarde van uitleg en niet stoppen bij "het werkt niet goed!"
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Demonstrator voor elektriciteitsproductie met een fiets!




par Ahmed » 25/08/16, 12:16

Je onderstreept het terecht, Heeft:
Of omgekeerd, dat onze gebruikelijke apparaten waanzinnige energie verbruiken als die door spierkracht geproduceerd zou moeten worden.

Wat interessant is, is om de huidige apparaten te vergelijken met de oude handsystemen: in het geval van de koffiemolen die u noemde, realiseren we ons dat de toegepaste technische oplossing nogal verschilt van de eerste modellen, omdat de kwestie van energieverbruik is slechts een aanpassingsvariabele, het belangrijkste is dat het apparaat zich aanpast aan de kenmerken van een universele elektrische motor (goede gewicht / vermogen-verhouding, goedkoop, lage energie-efficiëntie, snelheid hoge rotatie) ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Demonstrator voor elektriciteitsproductie met een fiets!




par chatelot16 » 25/08/16, 13:33

koffiemolen?

we komen terug op het verpletteren van de botten, aan de energiezijde!

de oude techniek van de koffiemolen was een soort schroef, met een verticale as, die het graan eerder met kracht dan met snelheid verbrijzelt ... het werkt goed met een laag vermogen ... we zijn niet uitgeput in het draaien van de slinger

de modernere oplossing is een 200w elektromotor en een kleine propeller...als er niet genoeg vermogen is om snel genoeg te draaien werkt het niet...het is minder goed voor de kwaliteit van de koffie, die oververhitting maakt het ook dun nutteloos verlaten nog steeds te groot

het enige voordeel van de elektrische koffiemolen is dat hij zuiniger te bouwen is dan de oude hardstalen schroefmolen

het is hetzelfde probleem voor hamermolens: moderne hogesnelheidssystemen zijn goedkoper in aanschaf dan de systemen die van kracht zijn, zoals de blake crusher die lang geleden in de steengroeven bestond en die we vandaag de dag niet meer bij ons zien... dat we zien nog steeds op tv langs de kant van de weg in India of China, waar we de eelt breken waar het nodig is
0 x
Avatar de l'utilisateur
Peter
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 363
Inschrijving: 25/10/23, 13:51
x 20

Re: Demonstrator voor elektriciteitsproductie met een fiets!




par Peter » 03/11/23, 12:21

Mijne heren!
Jij wiens vrouwen op hometrainers rijden... ONNODIG!
(uit angst om een ​​paar gram aan te komen...door taarten te eten...)
Voeg een dynamo toe aan de fiets...om de batterijen op te laden.
: Twisted:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: Demonstrator voor elektriciteitsproductie met een fiets!




par Macro » 03/11/23, 13:17

Peterr schreef:
Voeg een dynamo toe aan de fiets...om de batterijen op te laden.
: Twisted:


En het vet uit hun kont halen
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Demonstrator voor elektriciteitsproductie met een fiets!




par phil59 » 04/11/23, 18:49

Peterr schreef:Mijne heren!
Jij wiens jouw vrouwen fietsen op een hometrainer...ONNODIG!
(uit angst om een ​​paar gram aan te komen...door taarten te eten...)
Voeg een dynamo toe aan de fiets...om de batterijen op te laden.
: Twisted:


Nou, ik heb er maar één... : Lol:
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 136-gasten