Demonstrator voor elektriciteitsproductie met een fiets!

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
emlaurent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 153
Inschrijving: 17/12/05, 00:42
Plaats: Elzas

Demonstrator voor elektriciteitsproductie met een fiets!




par emlaurent » 24/03/14, 12:36

Hallo,

Ik wil graag een hometrainer maken die is uitgerust met een generator om energie te produceren.
Ik ken de grenzen van de menselijke productie en mijn doel is helemaal niet om elektriciteit te produceren om mijn huis van stroom te voorzien! Het gaat over het maken van een demonstrator op beurzen en het aansturen van een lamp, een radio, een videogame, enz ... wanneer mensen trappen.
Het is alleen educatief en om het bewustzijn te vergroten van wat energie is.

Kort gezegd kom ik de keuze van technische oplossingen tegen: keuze van de motor (generator), het rectificatiecircuit (indien nodig) en een bufferbatterij (als we bijvoorbeeld een videogame van stroom voorzien om micro-cuts te voorkomen).
Ik vond niet veel technische info over deze montages.

Er is natuurlijk de oplossing om een ​​autogenerator te gebruiken:
- met een riem op het achterwiel en op de as van het gen, komen we tot de versnellingsreductie voor de 1500 rpm maar goede transmissieverliezen en het is noodzakelijk om de opwinding te voeden ...
- terugspoelen, het lijkt een beetje te ingewikkeld

PS: ik heb de andere econologische discussies over dit onderwerp doorzocht, maar de meeste links zijn dood ...

PS2: Ik zou graag willen dat we vooral op de techniek blijven en niet op de waanvoorstellingen van het produceren van elektriciteit voor injectie op een netwerk !! ;-)

Bedankt voor de info!
Emmanuel
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 24/03/14, 14:25

de auto-alternator is een slechte oplossing, omdat een slechte efficiëntie ... vermogen verloren gaat met vrij hoge excitatie, zodat we alles onder voldoende vermogen kunnen verliezen

een ander nadeel van deze alternators: regeling die het koppel verhoogt wanneer de snelheid daalt: zeer onaangenaam voor een fiets

Ik vind de montage van een alternator op een fiets pedagogisch genoeg om te laten zien wat een kwh!

Ik deed het al met een eenvoudige asynchrone motor aangesloten op de 220 v en een goede oude EDF-meter

wanneer u de 220V-motor aansluit, werkt deze op onbelast toerental en verbruikt hij een redelijk laag vermogen als u voor een model van goede kwaliteit met goede prestaties hebt gekozen: als u trapt, kunt u de snelheid niet verhogen, maar ziet u de teller op ondersteboven, veel sneller, dan lege consumptie

nog een nog meer autonome oplossing: demonteer een asynchrone motor en vervang de rotor door een onderdeel met magneten: het is mogelijk om een ​​hoogrendementsaleternator te maken

voor een goede prestatie is het noodzakelijk om te voorkomen dat de magnetische plaat te dicht bij verzadiging werkt: daarom gaat dat goed met een motorwond om 380V te maken, maar alleen gebruikt om 220V te maken

het is ook mogelijk om een ​​draadgewonden excitatie te doen: je zou niet het slechte voorbeeld moeten zien van auto-alternators waarvan de excitatiekracht sterk is omdat ze slecht zijn verknald om materiaal te besparen: een goede alternator met draadgewonden excitatie kan een zeer laag excitatievermogen hebben

het plaatsen van een batterij en een converter die 220V op constante spanning maakt, doodt de pedagogische kant: ik geef de voorkeur aan een alternator die 220V 50Hz alleen maakt als we op de juiste snelheid trappen: we kunnen de derailleur gebruiken om de meest efficiënte pedaalsnelheid te vinden

gebruik een laptop die al over een batterij beschikt en waarvan de voeding zeer tolerant is voor spanningsvariaties: gebruik over het algemeen van 100V tot 250V en geeft niet om de frequentie

als de prestaties van de alternator goed zijn, kan een kleine draagbare worden aangedreven zonder overdreven inspanning, en het is mogelijk om 220V-lampen te plaatsen

de prestaties van de fietskettingtransmissie zijn zeer goed

de prestaties van een platte riem tussen het fietswiel en de alternatorpoelie kunnen ook erg goed zijn

het kan worden gedaan met een ongewijzigde hele fiets en zijn derailleur om een ​​goede keuze van snelheid te hebben, een platte riem die de band als katrol gebruikt
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 24/03/14, 14:51

Alleen dat als je een portbale met zijn batterijen gebruikt, er geen direct fysiek verband is tussen de trapkracht en de werking van de rodi ...

Ik denk dat je om een ​​leraar te zijn een directe link nodig hebt: zodra je je voet optilt, stopt het!

De oude e-bike dynamo en zijn belachelijke lamp was, voordat leds wijdverspreid werden, een goede "pedago kit" op zich!

Ik stel ook het "thermische" gebruik voor: een eenvoudige weerstand, om een ​​glas water te verwarmen! We trappen tot het warm is! Daarna zou iedereen moeten begrijpen waarom warm water onder de douche moet worden bespaard of niet 2 liter moet laten lopen voor het gemak van tandenpoetsen met gemengd water!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5

Re: Demonstrator voor elektriciteitsproductie met een fiets




par Hic » 24/03/14, 16:21

Hallo emlaurent
Voor efficiëntie!

Converteer naar generator, een permanente magneetmotor met directe aandrijving, VAE-type,
geoptimaliseerd voor trapfrequentie

De ultieme,
een generatormotor in het crankstel integreren
geoptimaliseerd voor 60 tpm, "typische" trapfrequentie,
directe training.


emlaurent schreef:Hallo,

Ik wil graag een hometrainer maken die is uitgerust met een generator om energie te produceren.
Ik ken de grenzen van de menselijke productie en mijn doel is helemaal niet om elektriciteit te produceren om mijn huis van stroom te voorzien! Het gaat over het maken van een demonstrator op beurzen en het aansturen van een lamp, een radio, een videogame, enz ... wanneer mensen trappen.
Het is alleen educatief en om het bewustzijn te vergroten van wat energie is.

Kort gezegd kom ik de keuze van technische oplossingen tegen: keuze van de motor (generator), het rectificatiecircuit (indien nodig) en een bufferbatterij (als we bijvoorbeeld een videogame van stroom voorzien om micro-cuts te voorkomen).
Ik vond niet veel technische info over deze montages.

Er is natuurlijk de oplossing om een ​​autogenerator te gebruiken:
- met een riem op het achterwiel en op de as van het gen, komen we tot de versnellingsreductie voor de 1500 rpm maar goede transmissieverliezen en het is noodzakelijk om de opwinding te voeden ...
- terugspoelen, het lijkt een beetje te ingewikkeld

PS: ik heb de andere econologische discussies over dit onderwerp doorzocht, maar de meeste links zijn dood ...

PS2: Ik zou graag willen dat we vooral op de techniek blijven en niet op de waanvoorstellingen van het produceren van elektriciteit voor injectie op een netwerk !! ;-)

Bedankt voor de info!
Emmanuel
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:




par izentrop » 24/03/14, 17:07

Hallo,
Op de site is er een document om vele soorten motoren in een generator te transformeren https://www.econologie.com/telechargemen ... atrice-ac/
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 24/03/14, 17:58

Did67 schreef:Alleen dat als je een portbale met zijn batterijen gebruikt, er geen direct fysiek verband is tussen de trapkracht en de werking van de rodi ...

Ik denk dat je om een ​​leraar te zijn een directe link nodig hebt: zodra je je voet optilt, stopt het!


bij de meeste laptops is er een vermindering van de schermhelderheid wanneer u op batterij gaat, en volledige helderheid wanneer de 220V er is: het is configureerbaar, zodat u vrijwillig de helderheid op batterij kunt verminderen, of zelfs de volledig zwart

er zijn veel oplossingen met permanente borstelloze motoren die als alternator werken, maar ze zijn nog steeds erg duur, terwijl oude asynchrone motoren nog steeds vol schroot zijn

emlaurent heeft bewerkingsmiddelen, dus het opnieuw maken van een rotor zou vrij eenvoudig zijn
0 x
emlaurent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 153
Inschrijving: 17/12/05, 00:42
Plaats: Elzas




par emlaurent » 25/03/14, 10:56

Did67 schreef:Ik stel ook het "thermische" gebruik voor: een eenvoudige weerstand, om een ​​glas water te verwarmen! We trappen tot het warm is! Daarna zou iedereen moeten begrijpen waarom warm water onder de douche moet worden bespaard of niet 2 liter moet laten lopen voor het gemak van tandenpoetsen met gemengd water!


Het idee van warm water is uitstekend!
"Je moet een paar minuten trappen om een ​​hete thee te zetten!"
of zelfs een kleine koude groep runnen om een ​​cola te koelen!

Hier kunnen we de benodigde energie voelen !!

izentrop schreef:Op de site is er een document om vele soorten motoren in een generator te transformeren https://www.econologie.com/telechargemen ... atrice-ac/


Het lijkt me compleet! Ik zal dat lezen ;-)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 25/03/14, 11:08

izentrop schreef:Hallo,
Op de site is er een document om vele soorten motoren in een generator te transformeren https://www.econologie.com/telechargemen ... atrice-ac/


hi izentrop
Permanente magneetmotoren worden zonder aanpassing omgezet in generator.
Zoals het document zegt
- Ik twijfelde over de borstelloze motoren
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Avatar de l'utilisateur
Phoenix-3000
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 09/08/14, 08:29




par Phoenix-3000 » 09/08/14, 08:58

Hallo,

emlaurent, Ik waardeer je antwoord. Zweten en dan koud water drinken is gewoon geweldig.
Ik heb nog steeds een beter idee, persoonlijk zou ik het beter waarderen, voor de motivatiezijde, naast het koude drankje, om een ​​vibrator te voeden ... ook een verhaal om nog een paar spieren te werken
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 09/08/14, 14:35

Er is een vergelijkbare draad op Futura Science voor diegenen die geïnteresseerd zijn:

http://forums.futura-sciences.com/envir ... ement.html
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 288-gasten