Door de mens gemaakt virus, zelfgemaakt virus?

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6

Door de mens gemaakt virus, zelfgemaakt virus?




par cortejuan » 12/03/14, 18:52

Hallo,

Ik heb net een artikel in de wereld gelezen dat me koud maakt achterin. Twee onderzoeksgroepen waaronder een Europese (Nederlandse) hebben zojuist nieuwe mutante virussen gemaakt van H5N1 en H7N9 (als ik me niet vergis). Waarom? Omdat deze door vogels op de mens overdraagbare virussen in zeer grote aantallen nodig zijn om mensen te infecteren. Het ideaal zou dan zijn om ze besmettelijker en vooral overdraagbaar te maken van mens op mens (waarvan ze momenteel niet weten hoe ze dat moeten doen).

Helaas, omdat het verboden is om op mensen te testen, gingen deze onderzoekers verder met de fret die de bijzonderheid heeft van hoesten en niezen (die ratten en apen niet weten te doen, gelukkige mensen).

En het is succes! een fret bracht zijn griep over op een soortgenoot zonder fysiek contact!

Deze werken worden aan de kaak gesteld door vooraanstaande wetenschappers, waaronder een Nobelprijs. Een van hen vindt het net zo verschrikkelijk als de atoombom, want als het virus uit de experimenteerkamers zou lekken, zouden we miljoenen doden kunnen verwachten.

Ten slotte zijn de veiligheidsnormen in de experimenteerruimtes niet de meest ingrijpende en lekken zijn absoluut niet onwaarschijnlijk.

Dus waarom doorgaan ondanks een moratorium? omdat wetenschappelijke nieuwsgierigheid volgens een van de onderzoekers niet mag worden belemmerd, ook al kan men een deel van de mensheid doden.

We hebben tenslotte het Spaanse griepvirus gereactiveerd en nog beter: we hebben opnieuw gemaakt van DNA-strengen, een virus dat sinds mensenheugenis is verdwenen.

Wie nieste?

Hartelijk
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 12/03/14, 19:06

Bron van het artikel alstublieft?
Ik begrijp de logica van de 2 alinea's niet helemaal ...

"Made man" bedoel je? : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 13/03/14, 13:36

Als deze aankondiging wordt bevestigd, zou het ook een bevestiging zijn dat "zelfvernietiging deel uitmaakt van het genetisch erfgoed van de mens".
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 13/03/14, 19:11

Bonsoir,

ja de terminologie "zelfgemaakt" is niet duidelijk, eigenlijk bedoelde ik thuis gemaakt in dit geval het lab door de mens en niet door de natuur. Er zit zelfs vaak een doe-het-zelf-kant aan het bedrijf (vandaar de zelfgemaakte): we doen pogingen, we proberen en op een dag werkt het.

Ik bekritiseer geen onderzoek, ik maak er deel van uit, maar ik ken ook de mogelijke excessen van de kleine groep onderzoekers die volledig opgaat in haar onderzoek, waarbij ethiek en de rede op de tweede plaats komen.

Het artikel verscheen in de wereld van 12 maart in een bijlage.

Hartelijk
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113




par Oli 80 » 13/03/14, 21:00

Goedenavond, ik zag zelfs een artikel over een virus dat werd gekruist tussen hondsdolheid en griep http://www.entreelibre.info/?p=260
http://www.guichetdusavoir.org/viewsujet.php?t=42044

maar het lijkt me nep, ik denk niet dat zo'n virus kan bestaan, behalve in horrorfilms

Ik moet stoppen met kijken naar doodlopen : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Ahmed en 122 gasten