Zoek gevonden 254 resultaten

par cortejuan
18/12/21, 20:22
Forum : Duurzame energie: zonne-energie
onderwerp: Elektriciteit opslaan in een watervoorziening
antwoorden: 21
views: 13093

Re: Opslag van elektriciteit in een watervoorziening

Bedankt voor al je antwoorden. Wat de thermische panelen betreft, heb ik het opgegeven omdat het beheer van waterapparaten als warmtedrager altijd erg gekoppeld is aan de temperatuur, te heet, het kookt en het laat scheten (ervaring) te koud het bevriest, om nog maar te zwijgen van de zeehonden, de pompen ... Dus ik blijf op ...
par cortejuan
02/12/21, 18:41
Forum : Duurzame energie: zonne-energie
onderwerp: Elektriciteit opslaan in een watervoorziening
antwoorden: 21
views: 13093

Re: Opslag van elektriciteit in een watervoorziening

Goedenavond, ik ga over op 5 panelen van 400 W in 24 volt dus in serie die een spanning leveren van 120 volt. Ik zocht naar een cumulus-type dompelweerstand in 120 volt, zonder succes. Ik denk daarom aan het gebruik van een krachtigere weerstand in 240 volt maar gebruikt in 120 volt. Bijvoorbeeld...
par cortejuan
20/11/21, 23:30
Forum : Duurzame energie: zonne-energie
onderwerp: Elektriciteit opslaan in een watervoorziening
antwoorden: 21
views: 13093

Re: Opslag van elektriciteit in een watervoorziening

Bedankt voor de antwoorden,

Het is nog makkelijker dan ik dacht...

Hartelijk
par cortejuan
07/11/21, 20:09
Forum : Duurzame energie: zonne-energie
onderwerp: Elektriciteit opslaan in een watervoorziening
antwoorden: 21
views: 13093

Re: Opslag van elektriciteit in een watervoorziening

Hallo, De tijd gaat voorbij en de prijzen van de panelen dalen... Dus ik zal waarschijnlijk aan mijn project beginnen. Ik zou ongeveer 1.5 kW maximaal vermogen nodig hebben om mijn apparaat interessant te maken. Mijn vraag gaat over energieterugwinning. Ik wil gelijkstroom omzetten in wisselstroom...
par cortejuan
15/12/20, 20:30
Forum : Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen
onderwerp: kasverwarming warmtebuffer
antwoorden: 139
views: 135543

Re: kasverwarming warmtebuffer

Bedankt voor het antwoord, ik zie niet helemaal in wat een spanningsregelaar zal doen. Als de spanning daalt, neemt de zonne-energie af. Ik heb de indruk dat een spanningsregelaar zijn rol niet zal kunnen spelen, want als het vermogen wegvalt, de verwarmingsweerstand constant is, de spanning op de klemmen...
par cortejuan
13/12/20, 16:16
Forum : Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen
onderwerp: kasverwarming warmtebuffer
antwoorden: 139
views: 135543

Re: kasverwarming warmtebuffer

Hallo, ik zet mijn reflectie voort en gezien de prijsdaling van fotovoltaïsche panelen, denk ik dat ik het experiment zal proberen om elektrische energie om te zetten in warmte via een dompelweerstand om mijn thermische buffer te voeden, wat niet erg efficiënt is in de volle winter. Dus eigenlijk, ik...
par cortejuan
03/11/20, 17:43
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: Warmtecapaciteit van sucrose (melasse, siroop)
antwoorden: 7
views: 23339

Re: Warmtecapaciteit van sucrose (melasse, siroop)

ja, ik heb dezelfde analyse gedaan en zoals in mijn geval, de temperatuur is rond de 20 graden, de balans is negatief. In feite, zoals u Christophe opmerkt, is het de warmte-uitwisseling van de siroop die wordt gedwarsboomd door de viscositeit, wat betekent dat als de oplossing niet wordt geroerd, alleen de bodem wordt verwarmd...
par cortejuan
03/11/20, 14:01
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: Warmtecapaciteit van sucrose (melasse, siroop)
antwoorden: 7
views: 23339

Re: Warmtecapaciteit van sucrose

Oh ja bedankt,
Er is alles wat ik zocht in dit artikel, maar het is waar dat het kookpunt boven de 100 graden lag. De volgende batch siroop zal ik zorgvuldig de temperatuur meten.
par cortejuan
02/11/20, 17:36
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: Warmtecapaciteit van sucrose (melasse, siroop)
antwoorden: 7
views: 23339

Warmtecapaciteit van sucrose (melasse, siroop)

Hallo allemaal, ik verwarm mijn kassen met een thermische pad (er zit een draad op mijn creatie) en ik heb net gemerkt: ik heb netelroos en dit seizoen voed ik mijn zaza's met een 75% suikeroplossing, 25% water). Aan de ene kant duurt het erg lang om op te warmen en erg lang om af te koelen....
par cortejuan
20/11/19, 10:48
Forum : Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen
onderwerp: kasverwarming warmtebuffer
antwoorden: 139
views: 135543

Re: kasverwarming warmtebuffer

Hallo, ik ben weer aan het graven, ik had doodgraver moeten zijn... Ik heb nog steeds niet besloten tussen fotovoltaïsche zonne-energie en thermische zonne-energie. De eerste is eenvoudig omdat ik weet hoe ik elektronen moet transporteren die nooit in de draden bevriezen, de tweede is efficiënter... Dat gezegd hebbende, de prijzen zijn gedaald...

Zoek Geavanceerd zoeken