Het verbeteren van de prestaties van een omkeerbare lucht

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9

Het verbeteren van de prestaties van een omkeerbare lucht




par raymon » 17/02/14, 12:31

Ik ben tevreden met mijn omkeerbare airconditioning, maar ik zou de efficiëntie ervan willen verbeteren. Ik denk om de variatie van de agent gedurende de dag te benutten, daarvoor dacht ik warmte op te slaan in een "tank" wanneer de agent maximaal is, bijvoorbeeld tussen 12u en 15u om deze warmte te herstellen als de temperatuur 's avonds lager is en 's ochtends rond 7 uur
Ik denk dat een tank gevuld met grind of waterflessen moet worden opgewarmd door een kleine ventilator die maximaal 15w verbruikt en die de warmte van de airconditioning opneemt. Om geen energie te verliezen, dacht ik dat ik deze tank in dezelfde kamer moest plaatsen.

Ben ik duidelijk wat denk je?
Is het spel de kaars waard?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: de prestaties van een omkeerbare airconditioning verbeteren




par Gaston » 17/02/14, 16:19

Het probleem van warmteopslag is al lang bestudeerd.

Water is het materiaal met de grootste warmtecapaciteit (met uitzondering van faseveranderingsmaterialen): ongeveer 4185 J / (Kg.K).
De huidige solids zijn vrij rond 1000 J / (Kg.K).

Met 100 liters water verwarmd van 20 tot 30 ° C bewaren we: 4185 * 100 * 10 = 4185 kJ of 1,2 kWh.

Meer kan worden opgeslagen door de hoeveelheid materiaal of de opslagtemperatuur te verhogen.
In uw geval kunnen we de uitgangstemperatuur van de airconditioning (ongeveer 40 °?) Niet overschrijden.
Het is daarom noodzakelijk om een ​​grote hoeveelheid materiaal (water of grind) in de orde van de ton in overweging te nemen.

Probeer in te schatten hoeveel energie je nodig hebt om op te slaan en de hoeveelheid benodigde opslag te berekenen ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 17/02/14, 16:40

Raymon kijkt naar dit onderwerp https://www.econologie.com/forums/clim-rever ... 12393.html we hebben over het onderwerp gesproken over een airconditioning die ik thuis heb gezet ...

Ik heb een agent gemeten> 5 ...
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 17/02/14, 20:10

Met 100 liters water verwarmd van 20 tot 30 ° C bewaren we: 4185 * 100 * 10 = 4185 kJ of 1,2 kWh.

Ik had me niet kunnen voorstellen dat het zoveel water of grind nodig had. Ik dacht dat ik tevreden kon zijn met 300-400l grind, maar als je iets belangrijks wilt hebben, heb je grote hoeveelheden nodig. voor een vrij lage economische winst. Vooral omdat ik sinds november op 4,5 kwh dag ben sinds het heet is. Maar dit blijft een idee om te graven.
Bedankt voor de informatie;
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 18/02/14, 08:24

Ik zeg tegen mezelf dat dit idee om energie terug te winnen wanneer het warm is, veel eenvoudiger en interessanter zou zijn voor iemand die een air / water-airco zou hebben. In dit geval zou een grote energieopslag veel gemakkelijker in te stellen zijn. .
Het zou voldoende zijn om een ​​tank met 1500 l geïsoleerd te hebben en een klep heeft 4-kanalen, men zou een efficiëntie kunnen hebben die zeer dicht bij een warmtepomp water / water ligt voor een veel lagere kostprijs.
Voor christophe kan ik geen kas installeren airconditioning is 6m hoog [/ quote]
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 202-gasten