Zoek gevonden 901 resultaten

par raymon
12/07/16, 13:16
Forum : Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling
onderwerp: natrium-zwavel batterijen en opslag van elektriciteit (vergelijkende)
antwoorden: 9
views: 16837

Re: Natriumzwavelbatterijen

De prijzen van opgeslagen energie lijken mij erg hoog (70 €/kWh voor elektriciteit doorverkocht aan 0.15 €/kWh door EDF???): Raymon had het over 3 cent per kWh voor STEP's?

Ja er is een verwarring 70 euro / kwh is om een ​​opslag van 1 kwh te hebben, 3cts zijn de kosten van één verbruikte kwh.
par raymon
11/07/16, 18:07
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Nieuwe hydraulische turbine-technologie
antwoorden: 22
views: 20283

Re: hydraulische turbinetechniek

Efficiënte turbine laat weinig water ontsnapt rond haar bleke

Het ziet eruit als een "virtueel" eindeloze schroef, dus het kan veel energie terugwinnen uit het water dat langer tegen de rotor wrijft.
par raymon
11/07/16, 00:15
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Nieuwe hydraulische turbine-technologie
antwoorden: 22
views: 20283

Re: hydraulische turbinetechniek

Het water komt in de omtrek en in het midden.
Juist dit, dat is interessant omdat het water door de principe verschillend is geen eenvoudige venturi effect.
par raymon
10/07/16, 16:36
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Nieuwe hydraulische turbine-technologie
antwoorden: 22
views: 20283

Re: hydraulische turbinetechniek

Ik vind het concept interessant, omdat het door op een iets ander principe van Kplan voorbeeld. Maar interessant als dit is de eerste keer dat ik zie een turbine met behulp van een vortex te bedienen. Het blijft aan de rendement.Mais moeilijk om beter te doen dan Kaplan weten.
par raymon
09/07/16, 09:41
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Nieuwe hydraulische turbine-technologie
antwoorden: 22
views: 20283

Nieuwe hydraulische turbine-technologie

Miroslav Sedláček finalist van de European Inventor Award 2016 heeft een heel vreemd nieuw hydraulisch turbinesysteem gemaakt: http://positivr.fr/setur-bladeless-turbine-hydraulique-miroslav-sedlacek-electricite-eau/?mc_cid=9391e77275&mc_eid =6d676277b4 http ://vortexhydro.com/index.php Ik heb ...
par raymon
08/07/16, 09:04
Forum : Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen
onderwerp: inter seizoensopslag thermische zonne-energie
antwoorden: 362
views: 117963

Re: inter seizoensopslag thermische zonne-energie

Trouwens, je kent zeoliet, het lijkt interessant, we zouden bijna een nieuw onderwerp kunnen openen: Concreet zou de realisatie van deze verwarming van de toekomst erin bestaan ​​deze reactor op een hete bron te plaatsen, aan de uitlaat van een huisvuilverbrandingsoven voor voorbeeld of van een faciliteit...
par raymon
07/07/16, 14:18
Forum : Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen
onderwerp: inter seizoensopslag thermische zonne-energie
antwoorden: 362
views: 117963

Re: inter seizoensopslag thermische zonne-energie

raymon schreef: @lilian07 Er is iets dat me stoort aan dit systeem, en dat is dat je er zeker van moet zijn dat er niet te veel circulatie van ondergronds water is, anders lopen de calorieën het risico in het grondwater van het tafelkleed achter te blijven. En waarom denk je dat we kernmonsters nemen om de samenstelling van de sub...
par raymon
07/07/16, 12:08
Forum : Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen
onderwerp: inter seizoensopslag thermische zonne-energie
antwoorden: 362
views: 117963

Re: inter seizoensopslag thermische zonne-energie

@lilian07
Er is één ding dat me stoort aan dit systeem, en dat is dat je er zeker van moet zijn dat er niet te veel circulatie van ondergronds water is, anders lopen de calorieën het risico in het grondwater terecht te komen.
par raymon
01/07/16, 20:14
Forum : Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingsystemen
onderwerp: Victory Brexit: gevolgen voor Europa?
antwoorden: 116
views: 39690

Re: Overwinning Brexit: gevolgen voor Europa?

Maak je me bang? wat zou er gebeuren als een groot aantal referenda tegenstrijdige beslissingen zou nemen? wie zou uitvoeren? goede democratie moet nog worden uitgevonden, want ik zie geen erg effectieve huidige democratie. We zijn niet verplicht om elke week te stemmen voor besluiten co ...
par raymon
01/07/16, 16:00
Forum : Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingsystemen
onderwerp: Victory Brexit: gevolgen voor Europa?
antwoorden: 116
views: 39690

Re: Overwinning Brexit: gevolgen voor Europa?

democratie is erg ingewikkeld. U verwart democratie met representatieve democratie. Democratie is bijvoorbeeld een referendum van volksinitiatief, representatieve democratie men kiest een vertegenwoordiger en dan doet deze vertegenwoordiger het tegenovergestelde van wat hij beloofd heeft, bijvoorbeeld Holland de...

Zoek Geavanceerd zoeken