Hoeveel kerncentrale + te rijden elektrische?

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 22/09/13, 10:28

Ik herhaal mijn zin:

... dit is geassocieerd het gevoel beveiliging ...

[Ik ben niet bang - de sleutel op de deur, buiten bedoel ik, het hele jaar door; Echter, de zeldzame keren dat ik in een donkere nacht mijn einde van het bos ben overgestoken - er zijn zwarte zwarten! - nou dat is grappig; dit, elke tweede lantaarnpaal, tot een bepaalde tijd ... ja ... gewoon, de "aanbetaling" is niet helemaal beschikbaar, dat is wat ik bedoelde, verre van!]
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 22/09/13, 11:23

Citro schreef:.....
In ieder geval ontbreekt de berekening van de rest van de grijze energie in één liter brandstof, dat wil zeggen de energie die nodig was om het te extraheren, en vooral om het te transporteren, te verfijnen, Retransport ... Deze cijfers variëren enorm tussen de extractielocatie en de kwaliteit van de storting, maar de enorme afstanden doen sommige experts geloven, maar ik kan geen publiceerbare koppelingen vinden die 2 3 maal de energie vervat in een liter brandstof .......


De grijze energie voor het transport en de raffinage van de olie is nogal zwak, in de orde van 10 tot 15%.

Aan de andere kant, de grijze energie voor oliezoutolie of zware oliën uit Venezuela (Orinoco-riem), ja, het wordt nogal catastrofaal.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 23/09/13, 09:50

Citro schreef:Het zou heel verontrustend zijn om te zeggen dat een auto die verbruikt bij de 5litres 100km-pomp feitelijk 15-liters heeft verbruikt ...

en de grijze energie die nodig is voor 1 kWh elektrisch?
Ik heb het over de winning van uraniumerts uit Niger, de routing en verrijking van brandstof, het gebruik zelfs in centrale, dan recycling (als we deze term kunnen gebruiken ..) en tenslotte management in afval?
het aantal explodeert dan ... ik zal het uiteindelijk berekenen? =)
om het even welke energie met zijn grijze energie hoe dan ook, als uw PV ter plaatse produceert, heeft de gebruikte olie die ik ter plaatse filter dan de beste opbrengst! =) het niet dat ik hier de verontschuldiging maak ...

Kortom, al het energieverbruik vereist grijze energie voor het transport, maar het wordt niettemin BETAALD door de consument, ten voordele van de producent en de vervoerder ...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 23/09/13, 09:52

dank u Did67 voor het helpen van mij;
"
1 EPR = een vermogen van 1 600 MW dus van 1,6 GW.
Eén jaar = 8 760 uur.
We hopen dat gloednieuw deze EPR 90% omzet (een paar technische stops).
Dus het zal produceren: 1,6 GW * 8 760 h * 0,9 = 12 614 GWh = 12,6 TWh
Het verbruik van een VE-vloot, je begon te berekenen:
voor 1.000.000 van voertuigen die 1.5 TWh maken (1.5 miljard kWh!)
Er is in Frankrijk een vloot van 38 miljoenen voertuigen.
Het duurt dus ongeveer 1,5 TWh * 38 = 57 TWh
Dus het duurt 57 / 12,6 EPR = 4,5 EPR die 90% van de tijd werken.
"
Dus voor 1 Central (4 naar 5 EPR-reactoren) naar 12.6 TWh, heb ik 12.6 / 1.5 = 8.4 Million VE
dan de opbrengst van de 76% batterijen: het is genoeg voor slechts 6.384 miljoen VE om 1 zoals een kerncentrale toe te voegen:
goed, het laat de marge, in afwachting van het vinden van oplossingen van productie en energiebesparing ...

Eindelijk, zolang de oplossing niet wordt gevonden, gaat het sowieso recht in de muur ...
Ik ben het er nog steeds mee eens dat EV moet worden verkocht met PV of andere productiesubsidie?
Dit zal EDF / RTE niet per se bevallen en is daarom per definitie moeilijk te bereiken!
einde van het verhaal ...

Het valt nog te bezien hoeveel elektriciteit 's nachts overmatig beschikbaar is, en de veronderstelling dat het tot dan toe niet zal worden verwend maar doorverkocht ...
Het lijkt mij dat het de producer manager EDF / RTE is die deze cijfers bewaart, een technische oplossing die nog steeds wordt gebruikt: de daluren / volle urenteller, naar mijn mening zou er een specifieke 'elektrische auto'-meter moeten verschijnen voor een instroom van consumptie ...

bedankt allemaal voor het verlichten van mij!
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 23/09/13, 11:03

jonule schreef:Het valt nog te bezien hoeveel elektriciteit 's nachts overmatig beschikbaar is, en de veronderstelling dat het tot dan toe niet zal worden verwend maar doorverkocht ...

Er zijn momenten waarop EDF stro buurlanden om onze nucléraire productieoverschotten te absorberen.
Zo veel om deze kwh in EV batterijen ...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 23/09/13, 11:24

maar wat zijn deze periodes? de zomer?
in ieder geval begrijp ik beter waarom sommige steden ook onnodig verlicht zijn (commerciële verlichting) ...
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 23/09/13, 11:42

jonule schreef:maar wat zijn deze periodes? de zomer?
in ieder geval begrijp ik beter waarom sommige steden ook onnodig verlicht zijn (commerciële verlichting) ...

In de zomer ja.
Ik denk ook dat het nacht is, want op de dag is er meer consumptie.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 23/09/13, 12:40

bamboe schreef:
Er zijn momenten waarop EDF stro buurlanden om onze nucléraire productieoverschotten te absorberen.
Zo veel om deze kwh in EV batterijen ...


Zeker!

Maar begrijp dat dit verkopen zijn op de zogenaamde "spotmarkt" (het grootste deel van de handel vindt plaats op een georganiseerde markt, met contracten).

Het is voor de életcricité wat zijn de poiubelles in de supermarkt.

Schokkend. Maar onbeduidend in hoeveelheden! En zeer sporadisch ...

Dit kan dus geen basis zijn voor een "algemene" reflectie over systemen ...
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 23/09/13, 13:55

Did67 schreef:
bamboe schreef:
Er zijn momenten waarop EDF stro buurlanden om onze nucléraire productieoverschotten te absorberen.
Zo veel om deze kwh in EV batterijen ...


Zeker!

Maar begrijp dat dit verkopen zijn op de zogenaamde "spotmarkt" (het grootste deel van de handel vindt plaats op een georganiseerde markt, met contracten).

Het is voor de életcricité wat zijn de poiubelles in de supermarkt.

Het grootste probleem is dat er geen stroom afval: wat geproduceerd moet op het tijdstip van productie worden geconsumeerd.
Anders wordt het netwerk crasht, in het bijzonder van de faciliteiten van particulieren en bedrijven.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 23/09/13, 14:48

bamboe schreef:Er zijn momenten waarop EDF stro buurlanden om onze nucléraire productieoverschotten te absorberen.
Zo veel om deze kwh in EV batterijen ...

we zouden ook kunnen zeggen "dan produceren zoveel minder kwh gedurende de dag"; =)
wat zou betekenen lagere totale energieverbruik, het is ook een deel van meningsuiting;
0 x

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 159-gasten